  • Data: 2010-06-10 07:27:10
    Temat: Re: jaki bezpiecznik..?
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Innym idealnym przykładem brania pod uwagę przy
    > projektowaniu systemu jedynie "średniego obciążenia"
    > zamiast rozwiązania typu "wszyscy na maksa jednocześnie"
    > jest centrala telefoniczna. A w nowszej wersji nawet w
    > telefonii komórkowej. Spróbuj się gdzieś dodzwonić o
    > północy w Nowy Rok...

    I co w tym złego? Chyba wszystkie tego typu rzeczy
    projektowane są właśnie w oparciu o średnie obciążenie plus
    jakiś zapas, a nie o max. Uważasz że jak przez 99% roku
    możliwości central są wykorzystywane w powiedzmy (nie wiem,
    strzelam) 70%, a przez pozostały 1% brakuje np. 40% to
    operator rozbuduje centrale żeby przez prawie cały czas
    połowa "mocy przerobowej" była niewykorzystana? W imię tego,
    żeby ktoś mógł w Nowy Rok zadzwonić do babci akurat o
    północy i złożyć jej życzenia? Niech zadzwoni o 22 albo o 2,
    wtedy już nie ma problemów :-).
    Pisałem już o przykładzie swojej sieci. Gdybym miał zakładać
    że każdy mój klient będzie używał neta na maxa to musiałbym
    mieć rurę przyłączeniową ok. 1,5 Gbps, a mam 200 Mbps i
    wykorzystana jest w 70-80 %...