  • Data: 2010-06-09 16:31:19
    Temat: Re: jaki bezpiecznik..?
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Domyślam się, że masz w domu gaz i ciepłą wodę z ciepłowni
    > lub
    > junkersa - nieprawdaż?

    A czy Ty zrozumiałeś dobrze o czym ja pisałem? ;-). Znów
    chcesz coś udowadniać? Człowiek pytał dlaczego są takie
    różnice to starałem się mu to wyjaśnić.

    > A teraz sobie wyobraź, że nie masz doprowadzonego gazu i
    > ciepłej wody.
    > Na dokładkę nie masz c.o. i część pomieszczeń trzeba
    > dogrzewać
    > elektrycznie. Spróbuj oszacować teraz współczynnik
    > jednoczesności i
    > zabezpieczenia dla trzyosobowej rodziny. Żeby utrudnić:
    > masz do
    > dyspozycji tylko jedną fazę.

    Rozczaruję Cię, ale projektowałem i osobiście wykonywałem
    taką instalację szwagrowi, kiedy robił 130 metrowe poddasze.
    Wszystko jest tam elektryczne: kuchenka, przepływowy
    podgrzewacz wody, ogrzewanie. I żeby było śmiesznie ZE nie
    dał za bardzo poszaleć z mocą. Zrobiłem to na priorytetach
    właśnie, zostało odebrane i od kilkunastu lat działa bez
    zarzutu. W momencie załączania ogrzewacza przepływowego
    wyłącza się ogrzewanie i OIDP dwie fazy kuchenki (na
    trzeciej jest nieszczęsny zegar). Zrobiłem i po sprawie, nie
    potrzebuję tego rozgłaszać jak niektórzy ;-)))