  • 1. Data: 2015-08-29 21:24:13
    Temat: jaki aparat :)
    Od: Jer <j...@k...pl>

    Cześć,

    Nosi mnie, aby kupic lepszy aparat. Teraz mam Canona G10. Trochę nim
    porobiłem fotek, przekręciłem licznik ... i czasami, często czegoś mi
    brakuje. A to jakości, a to światła i czasami jeszcze innego.

    Ostatnio na imprezie firmowej robiłem dokumentację zdjęciową Canonem d7
    z obiektywem chyba do 135. Nawet dawał radę w dość ciemnych
    pomieszczeniach.

    Koledzy w pracy proponują kupno nikona 5300 i obiektyw dx tez do chyba
    135, ale jasność nie jest zbyt dobra. Za to zachwalają jakość zdjęć. HMM
    ze niby matryca lepsza

    W tej podobnej cenie są takie aparaty
    https://www.cyfrowe.pl/porownaj.php?formaction=new_c
    ompare&idK=2

    CO wybrać? :)

    --
    J.

  • 2. Data: 2015-08-29 22:16:24
    Temat: Re: jaki aparat :)
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Jer" <j...@k...pl> wrote in message
    > Nosi mnie, aby kupic lepszy aparat. Teraz mam Canona G10. Trochę nim
    > porobiłem fotek, przekręciłem licznik ... i czasami, często czegoś mi
    > brakuje. A to jakości, a to światła i czasami jeszcze innego.

    Patrzyłeś na jasność Olympusa XZ-2?

  • 3. Data: 2015-08-29 23:17:57
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 29.08.2015 o 21:24, Jer pisze:
> [...]
    >
    > Koledzy w pracy proponują kupno nikona 5300 i obiektyw dx tez do chyba
    > 135, ale jasność nie jest zbyt dobra. Za to zachwalają jakość zdjęć. HMM

    Przestań robić zdjęcia.
    Są nieciekawe.
    Sprzedaj aparat.
    Kup wypasiony smartfon.

    JD

  • 4. Data: 2015-08-30 10:53:02
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2015-08-29 o 23:17, JD pisze:

    > Kup wypasiony smartfon.

    Polecam samsunga nx500

  • 5. Data: 2015-08-30 13:22:05
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2015-08-29 o 21:24, Jer pisze:

    > W tej podobnej cenie są takie aparaty

    I to jedyne kryterium? Cena?

  • 6. Data: 2015-08-30 19:07:29
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "cef" <c...@i...pl> wrote in message

    > I to jedyne kryterium? Cena?

    Napisał jeszcze, że w Canonie G10 "często czegoś mi
    brakuje. A to jakości, a to światła i czasami jeszcze innego."
    Więc szukasz w tej cenie aparatu dającego lepsze zdjęcia
    i dającego lepszą ekspozycję w gorszych warunkach światła.

  • 7. Data: 2015-08-30 21:00:54
    Od: Jer <j...@k...pl>

    W dniu 29.08.2015 o 22:16, Pszemol pisze:
    > "Jer" <j...@k...pl> wrote in message
    >
    > Patrzyłeś na jasność Olympusa XZ-2?

    Tak popatrzyłem. Nie przekonały mnie przykładowe fotki. Może widziałem
    nie te właściwe fotki. I bateria która pozwala na zrobienie 250 zdjęć na
    jednym ładowaniu.

    To ciekawe, ze w G10 mogę na jednym ładowaniu tydzień jeszcze robiąc
    fotki i ich jest więcej niz 250.

    --
    J.

  • 8. Data: 2015-08-30 21:16:55
    Od: Jer <j...@k...pl>

    W dniu 29.08.2015 o 23:17, JD pisze:

    > Przestań robić zdjęcia.
    > Są nieciekawe.
    > Sprzedaj aparat.
    > Kup wypasiony smartfon.

    To jakoś nie współgra ze sobą, ta Twoja propozycja. Wypasiony smartfon i
    fotki - da się zrobić. Takie dostaję niestety często do zrobienia
    wizualizacji - jest IMHO tragedia. Ale smartfona nie kupię z prostej
    przyczyny, że nie potrzebuję. Co może się wydać dziwne, ale G10 nie dał
    sobie rady pod wodą w takiej oświetlonej łodzi przez które widzi się
    rybki zza okienka a smartfon tak - reasumując szukam coś lepszego niż
    G10 i lepszego niż wypasiony smartfon.

    --
    J.

  • 9. Data: 2015-08-30 22:33:55
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Jer" <j...@k...pl> wrote in message

    > Tak popatrzyłem. Nie przekonały mnie przykładowe fotki.
    > Może widziałem nie te właściwe fotki.

    Pokaż te fotki, o których mowa... chętnie sobie popatrzę.

    Sugerujesz że matryca 1/1.7" CMOS 12 megapikseli w Olku jest
    gorsza od matrycy CCD 1/1.7" 15 megapikseli w Canonie G10?
    Że przesłona F1.8 w Olku jest też gorsza od przesłony F2.8 w G10?

    Osoba narzekająca na mało światła w G10 powinna być
    moim skromnym zdaniem zadowolona z XZ-2...

    > I bateria która pozwala na zrobienie 250 zdjęć na
    > jednym ładowaniu.
    >
    > To ciekawe, ze w G10 mogę na jednym ładowaniu tydzień
    > jeszcze robiąc fotki i ich jest więcej niz 250.

    Więcej niż 250, to znaczy ile?
    I nie wiem skąd bierzesz 250 fotek dla Olka - napiszesz skąd te dane?
    Bo ja znalazłem dla niego według specyfikacji "Battery Life (CIPA) 340".

    Swoją drogą czas pracy na jednej baterii to byłby ostatni parametr
    dla mnie przy porównywaniu aparatów amatorskich... Czy to taki
    duży problem dokupić zapasowy akumulator lub dwa i wrzucić do
    plecaka naładowany, gotowy do wymiany na wycieczce?
    Koszt takiego aku jest pomijalnie mały w stosunku do ceny aparatu.

  • 10. Data: 2015-08-30 22:39:07
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Jer" <j...@k...pl> wrote in message
    > G10 nie dał sobie rady pod wodą w takiej oświetlonej
    > łodzi przez które widzi się rybki zza okienka a smartfon
    > tak - reasumując szukam coś lepszego niż
    > G10 i lepszego niż wypasiony smartfon.

    Podejrzewam że tryb automatyczny w smartfonie
    pokonał na łopatki osobę nieumiejętnie obsługującą
    dużo lepszy aparat w G10 :-) czy to możliwe?