  • Data: 2011-04-03 07:52:59
    Temat: Re: jaki UPS 12V 80W?
    Od: gomader <g...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 04/02/2011 08:35 PM, Tomasz Wójtowicz wrote:

    > Ale nie podajesz żadnych szczegółów. Podobnie jak kolega, ja bym
    > zbudował układ z gotowych klocków, przy czym dałbym dwa zasilacze.
    >
    > Rozumiem, że układ _zasilany_ z 230V, z wyjściem ok. 12V. Oto jak zrobić
    > UPS typu on-line:
    >
    > 1. Bierzemy zasilacz 15V 100W. On będzie naszym głównym źródłem, kiedy
    > będzie prąd w sieci.
    > 2. Bierzemy ładowarkę do akumulatora 12V - może być automat, półautomat,
    > manualna, buforowa albo inteligentna, wedle smaku, byleby jej wyjście
    > nie osiągało 15V. Z tego powodu ładowarki impulsowe odpadają i za bardzo
> [...]

    cos takiego byloby dobre, ale jak te diody maja byc podlaczone

    +12V aku ------|>------+------<|------+ 15V DC zasilacz

    czy diody maja byc polaczone wtedy sposob? ale jak napiecia nie bedzie
    to czy napiecie z ladowarki znaczy prad z ladowarki nie bedzie sie
    sumowal z pradem zasilacza?

    chyba nie wolna podlaczac dwoch zrodel napiecia rownolegle?