  • Data: 2011-11-21 01:15:55
    Temat: Re: jaką technologię wybrać?
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 20/11/2011 21:33, Jacek Czerwinski wrote:

    > Z pozostałych języków ten jest najbardziej uniwersalny, łapiesz
    > doświadczenia nie tylko pod jeden rodzaj projektów.
    >
    > ALE
    >
    > aby java Cię nie "skrzywdziła" to trzeba dobrze zaprojektować,
    > warstwowo, modułowo, obiektowo itd. jest to najgorszy język do szycia na
    > kolanie.
    >
    > Tzn Java 5 i nowsze fajnie wspierają szybki i nawet przy zmiennych
    > założeniach rozwój projektu (w sensie sporo sprawdza podczas kompilacji
    > czy na IDE, ważne przy refaktoringu), ale w przypadku już uformowanego
> [...]

    Haskell :P

    Poważnie jednak, co jest takiego w Javie, że jest "najgorszym" językiem
    w tym wypadku? Pewnie, jak się chce coś krótkiego napisać "na kolanie"
    to jest gorsza niż rzeczy typu Groovy, Perl czy Python. Z drugiej strony
    przy większym projekcie i tak trzeba zaprojketować warstwowo, modułowo i
    tak dalej, i jeśli się tego nie zrobi, to wyżej wymienione języki
    potrafią kopnąć w zadek równie boleśnie, co Java, jak nie bardziej.

    Z trzeciej strony jeśli program jest prosty, to w Javie nadal może (a
    nawet powinien) być prosty - nie zawsze trzeba nie wiadomo ilu warstw
    abstrakcji, package'ów, klas, interfejsów i czego tam jeszcze. Jak jest
    potrzeba, to łatwo można rozbudować.

    Java nie jest językiem, który szczególnie lubię, ale do takich rzeczy
    powinien akurat nadawać się nieźle, moim skromnym zdaniem jest lepszym
    wyborem od takiego np. PHP a może nawet Perla.