    From: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: jaką technologię wybrać?
    Date: Sun, 20 Nov 2011 22:33:08 +0100

    W dniu 2011-11-20 20:07, Mike pisze:
    > Witam
    >
    > Problem: Raporty spływające automatycznie do katalogu na serwerze plików. Do
    > raportów dołączony jest w osobnym pliku spis treści.
    > Może warto poszukać lekkiego silnika javy do aplikacji webowych i o to oprzeć?
    Z pozostałych języków ten jest najbardziej uniwersalny, łapiesz
    doświadczenia nie tylko pod jeden rodzaj projektów.

    ALE

    aby java Cię nie "skrzywdziła" to trzeba dobrze zaprojektować,
    warstwowo, modułowo, obiektowo itd. jest to najgorszy język do szycia na
    kolanie.

    Tzn Java 5 i nowsze fajnie wspierają szybki i nawet przy zmiennych
    założeniach rozwój projektu (w sensie sporo sprawdza podczas kompilacji
    czy na IDE, ważne przy refaktoringu), ale w przypadku już uformowanego
    obiektowego, stosującego wzorce, uzywającego bibliotek i standardów itd
    programisty.

    Jesli byś miał zaczynać, nie wiem co ci doradzić.