  • 11. Data: 2009-04-21 10:28:30
    Temat: Re: jaka sta????????????
    Od: jian <j...@p...fm_nie_dla_spamu>

    Mateusz Ludwin wrote:

    > A co to jest "fajna portretówka"? Ja myślałem że 85/1.8, bo jest
    > dedykowana do portretów. 50/1.8 to budżetowy standard dla 35mm.

    mówimy o 35mm czy o DX ???
    ponieważ :
    85 po kropie daje ci 128 dla DX ekwiwalentu dla 35mm

    przy 50 daje ci 75 czyli według ciebie do "dedykowanej portretówki"
    musiał byś kupić 55 a ze takiego nie ma więc zostaje 50

    do DX`a żeby osiągnąć standard z 35mm musiał byś zakupić 33 no powiedzmy
    30 do 35

    a więc moje "fajna portretówka" = twoje " dedykowana do portretów"
    tylko ja pisze o DX i w takim aspekcie jest ten post a ty czepiłeś się
    35mm i FX

  • 12. Data: 2009-04-21 10:33:56
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    jian wrote:

> [...]
    >
    > przy 50 daje ci 75 czyli według ciebie do "dedykowanej portretówki"
    > musiał byś kupić 55 a ze takiego nie ma więc zostaje 50

    Ale "portretówkowość" tej 85 polega m.in. na miękkim rysowaniu które ukrywa
    różne niedoskonałości skóry. Do tego na FF daje dużo mniejszą GO przy tym samym
    kadrze. Dlatego pytam co rozumiesz przez "portretówkę".

    Chyba nie chcesz powiedzieć, że ekwiwalent 75 mm sam w sobie daje obiektyw
    portretowy? Widziałeś może portrety w Mroczku i to jakimi ogniskowymi były robione?

    > do DX`a żeby osiągnąć standard z 35mm musiał byś zakupić 33 no powiedzmy
    > 30 do 35

    No wiem, i co z tego?

  • 13. Data: 2009-04-21 10:47:03
    Od: jian <j...@p...fm_nie_dla_spamu>

    Mateusz Ludwin wrote:

    > Ale "portretówkowość" tej 85 polega m.in. na miękkim rysowaniu które
    > ukrywa różne niedoskonałości skóry. Do tego na FF daje dużo mniejszą GO
    > przy tym samym kadrze. Dlatego pytam co rozumiesz przez "portretówkę".

    no i znów żeś się czepił FF

    mówimy tu o DX i w takim aspekcie rozpatrujmy obiektywy

    to jak on rysuje i jakie ma GO na FF akurat nic mnie w tym aspekcie nie
    obchodzi bo mówimy o D80 czyli DX

    > Chyba nie chcesz powiedzieć, że ekwiwalent 75 mm sam w sobie daje
    > obiektyw portretowy? Widziałeś może portrety w Mroczku i to jakimi
    > ogniskowymi były robione?

    widziałem i co z tego ?

    > No wiem, i co z tego?

    to samo co twoje czepianie się FF

  • 14. Data: 2009-04-21 11:11:37
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    jian wrote:

    > no i znów żeś się czepił FF
    >
    > mówimy tu o DX i w takim aspekcie rozpatrujmy obiektywy
    >
    > to jak on rysuje i jakie ma GO na FF akurat nic mnie w tym aspekcie nie
    > obchodzi bo mówimy o D80 czyli DX

    No to dalej nie rozumiem na czym polega "klasyczna portretówka" w postaci 50/1.8.

  • 15. Data: 2009-04-21 11:38:08
    Od: jian <j...@p...fm_nie_dla_spamu>

    Mateusz Ludwin wrote:

    > No to dalej nie rozumiem na czym polega "klasyczna portretówka" w
    > postaci 50/1.8.

    a ja nie rozumie czemu piszesz "klasyczna portretówka"
    ja nigdy nie użyłem takiego sformułowania

    jak już chcesz cytować to nie wyrywaj z kontekstu i nie zmieniaj
    znaczenia wypowiedzi

    ja napisałem "klasycznie 50/1.8" nigdzie nie napisałem ze jest
    "klasyczną portretówką" co usiłujesz mi mówić

    po drugie do portretu możesz użyć dowolnej ogniskowej wszystko zależy
    jaki efekt chcesz uzyskać
    a co za tym idzie jaki efekt ma być na zdjęciu
    raz to będzie 50mm a innym razem 500mm
    wszystko zależy od tego co chcesz pokazać

    tyle w tym temacie odemnie

  • 16. Data: 2009-04-21 12:04:42
    Od: syriusz <r...@s...pl>

    Mateusz Ludwin wrote:
    > Do tego na FF daje dużo mniejszą GO
    > przy tym samym kadrze.

    Jesteś pewien? :)

    Pozdrawiam,
    syriusz

  • 17. Data: 2009-04-21 12:09:27
    Od: John Smith <u...@e...net>

    syriusz napisał(a):

    > Jesteś pewien? :)

    O ile dobrze zrozumiałem, chodziło o to, że dla tego samego kadru 85/1.8
    na FF daje płytszą GO niż 50/1.8 na cropie. A tak przecież jest.

    --
    Mirek

  • 18. Data: 2009-04-21 12:26:33
    Od: syriusz <r...@s...pl>

    John Smith wrote:
    > O ile dobrze zrozumiałem, chodziło o to, że dla tego samego kadru 85/1.8
    > na FF daje płytszą GO niż 50/1.8 na cropie. A tak przecież jest.

    No chyba jednak nie :)

    50/1.8 na nikonowskim cropie daje tyle samo, co 75mm na FF.

    Porównujemy więc 85mm na FF i 75mm na FF.

    Aby jednak uzyskać dokładnie _ten sam kadr_ musimy z tym 75mm podejść
    odrobinę bliżej do obiektu, a wtedy GO będzie dokładnie taka sama :)

    Jeśli się mylę (innymi słowy: coś popier... niczyłem ;) - poprawcie :)

    Pozdrawiam,
    syriusz

  • 19. Data: 2009-04-21 12:51:02
    Temat: Re: jaka stałka do D80 ?
    Od: "rabin" <r...@g...pl>

    napisałem że mogło by być makro. nie jest konieczne jeśli obraz z obiektywu
    "nie makro" będzie lepszy :)

    rabin

  • 20. Data: 2009-04-21 12:56:31
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    rabin wrote:
    > napisałem że mogło by być makro. nie jest konieczne jeśli obraz z obiektywu
    > "nie makro" będzie lepszy :)

    Jest wielu fanów robienia portretów właśnie 60/2.8