eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowajaką lustrzankę kupić w usa aby mieć gwarancję w PL ?Re: jaką lustrzankę kupić w usa aby mieć gwarancję w PL ?
  • From: "adam" <j...@o...maile.com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    References: <he7a0m$2e5u$1@news.mm.pl> <s...@g...mierzwiak.com>
    <o...@p...fixed> <he87i3$sdu$1@news.onet.pl>
    <b3o3btpetdcl$.dlg@piki.fixed>
    <s...@g...mierzwiak.com>
    <4b07bae6$1@news.home.net.pl> <Pine.WNT.4.64.0911211500490.1128@quad>
    Subject: Re: jaką lustrzankę kupić w usa aby mieć gwarancję w PL ?
    Date: Sun, 22 Nov 2009 02:27:01 +0100
    Lines: 37
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5843
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5579
    NNTP-Posting-Host: 83.24.15.186
    Message-ID: <4b089362$1@news.home.net.pl>
    X-Trace: news.home.net.pl 1258853218 83.24.15.186 (22 Nov 2009 02:26:58 +0100)
    Organization: home.pl news server
    X-Authenticated-User: adam.d.post
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!news.home.net.pl!not-for-mail
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.foto.cyfrowa:836613
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał
    >>> ZTCW wyjątkiem wśród firm foto jest Sigma, która na moje pytanie o
    >>> gwarancję na _legalnie_ sprowadzony obiektyw z USA odpowiedziała że
    >>> obiektyw jest objęty gwarancją producenta również w PL przez okres 12mc.
    >>> (przy czym podobno wymagają udokumentowania oclenia przy realizowaniu
    >>> gwarancji).
    >>
    >> Może jeszcze aktu urodzenia i podania ze znaczkiem skarbowym ?
    >> Paranoja ; )
    >
    > Z czyjej strony?
    > Bo jak serwisu, to wcale nie.
    > Jeśliby się okazało, że w objętym gwarancją przedmiocie trzeba coś
    > wymienić (lub wymienić cały przedmiot), wyszłoby że z braku dowodu
    > oclenia serwis musiałby zapłacić cło (i VAT) od sprowadzanej
    > "na wymianę" części (lub całego przedmiotu).
    > Jak myślisz, klient byłby chętny na propozycję "wymienimy Panu
    > "nieodpłatnie" sprzęt, ale musi Pan jeszcze dopłacić cło i cały VAT,
    > w tym od transportu, sam transport jest za darmo"?
    >
    > Pomijając cło, tak działa VAT - płacić go ma konsument, jak
    > konsumentowi należy się wymiana, można "zamienić" VAT który
    > konsument już zapłacił, ale na to trzeba dokumentów.
    >
    > A jak chodzi o ustawodawcę, to ustawodawca chce również
    > mieć pewność, że ten VAT ktoś zapłacił :>, niemożliwość
    > odliczenia VAT już zapłaconego przy braku dokumentów
    > wynika zaś z konieczności blokowania przemytu (w tym przypadku).
    > Starają się *jakoś* utrudnić przemyt i tyle :D

    Strasznie to wszystko skomplikowane.
    W swej niezmierzonej naiwności myslałem iż rolą serwisu jest naprawianie
    sprzętu swego patrona, a nie uczestnictwo w ściganiu szarorynkowych sztuk.
    ; )

    adam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: