  • 11. Data: 2010-03-26 15:03:43
    Temat: Re: jakaś długa stałka
    Od: "Norbert" <...@h...spam>

    > Na Allegro są jakieś smayangi 500m za ok 350zl - czy toto jest warte
    > zainteresowania?

    Jedyny dobry TeleSamyang/Falcon to 500 f/8.0 Preset ED, w euro teraz chyba
    za 440, czasem za 360, za tyle wzialem. Szczerze powiem, nie jest zly, byl
    problem ostrzyl do 100m, odkrecilem tubus, na plaskim papierze sciernim
    spilowalem 0.5-1mm (rowno, po drugie i tak jest gwint wiec nie skosilem osi
    optycznej, co chwile sprawdzajac, czy juz nie przeostrza) i teraz na
    nieskonczonosci moge robic zdjecia Ksiezyca, nawet po Saturnie widac ze
    jakies tam pierscienie ma, choc na 500mm to i tak z 10-15 pikseli. Nie
    liczac wpadki z ostroscia (a maja tak niby wszystkie te modele, przynajmniej
    na Pentaxa) za ta cene jest znosny, lekki i niezle wykonany. Tania
    alternatywa dla ludzi ktorzy takie zdjecia robia od swieta. Jak bym mial na
    powaznie zajmowac sie fotografia ptactwa, czy astro to radze cos lepszego.
    Lustrzane Samyangi nie polecam, male i fajne, ale nieostre i mydla okrutnie.
    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2010-03-26 15:06:36
    Od: "Norbert" <...@h...spam>

    Jeszcze raz dodam wersja ED 500mm (biala rura, jest pierscien przyslony, jej
    przymykania i ostrosci), jest znacznie poprawiona, 5 soczewek chyba ma,
    wersja zwykla bez ED, z 4 soczewkami to stara konstrukcja podchwycona przez
    Samyanga, ktora mozna znalezc na allegro pod roznymi nazwami i kolorami w
    cenie 200-300 zl.

  • 13. Data: 2010-03-26 15:07:21
    Od: "Norbert" <...@h...spam>

    > Nie o lutro mi chodzi a o np taki:
    > http://allegro.pl/item967182685_falcon_500mm_nikon_d
    300_d200_d90_d80_d60_d50_d5000.html

    Tej wersji nie polecam

  • 14. Data: 2010-03-26 17:27:40
    Od: smila <w...@g...pl>

    TomekM wrote:

    > masz 5D mkII i zastanawiasz sie nad szkiłkiem za 350,- ?
    > żart czy prowokacja?
    >
    > Tomek

    Dziwisz sie...? A malo takich co wydaja kupe kasy na drogie auta, a
    potem szukaja gdzie tanio gaz zalozyc.

    pzdr!

  • 15. Data: 2010-03-26 19:53:48
    Temat: Re: jaka? d?uga sta?ka
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > Dziwisz sie...? A malo takich co wydaja kupe kasy na drogie auta, a
    > potem szukaja gdzie tanio gaz zalozyc.

    I zapominają nakleić naklejki z napisem:
    Nie stać mnie na ten samochód.
    ;-)

    zyga
    --
    --force --nodeps --all

  • 16. Data: 2010-03-26 20:18:18
    Temat: Re: jaka? d3uga sta3ka
    Od: "Quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "Zygmunt M. Zarzecki"
    <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.n
    a.com> napisał w
    wiadomości news:hoj3cl$rra$1@usenet.news.interia.pl...
    > I zapominają nakleić naklejki z napisem:
    > Nie stać mnie na ten samochód.
    > ;-)

    Urwaliście się z forum onetu czy jak?
    Już napisałem wcześniej, że to zły trop, poza tym Wasze komentarze
    (kompletnie chybione zresztą) mówią więcej o Was niż o mnie.

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 17. Data: 2010-03-26 20:39:42
    Od: "Quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "Norbert" <...@h...spam> napisał w wiadomości
> [...]
    > ma, wersja zwykla bez ED, z 4 soczewkami to stara konstrukcja podchwycona
    > przez Samyanga, ktora mozna znalezc na allegro pod roznymi nazwami i

    Na pewno nie będę się zajmował tym "na poważnie" a raczej od wielkiego
    dzwonu... dlatego właśnie pytam o coś taniego.
    Korpusy pracują i zarabiają z innymi obiektywami.
    Poza tym budowę mam w głowie a to pochłania każdą kasę :>
    Dzięki za konkret!

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 18. Data: 2010-03-26 20:50:31
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > Urwali?cie si? z forum onetu czy jak?
    > Ju? napisa?em wcze?niej, ?e to z?y trop, poza tym Wasze komentarze
    > (kompletnie chybione zreszt?) m?wi? wi?cej o Was ni? o mnie.

    Zauważyłeś uśmieszek?

    zyga
    --
    --force --nodeps --all

  • 19. Data: 2010-03-26 20:53:53
    Od: "Quent" <x...@x...com>

    wiadomości news:hoj6n1$hq$2@usenet.news.interia.pl...
    > Zauważyłeś uśmieszek?

    Odniosłem się do tej odnogi wątku.

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 20. Data: 2010-03-26 21:38:45
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    > nieskonczonosci moge robic zdjecia Ksiezyca, nawet po Saturnie widac ze
    > jakies tam pierscienie ma, choc na 500mm to i tak z 10-15 pikseli. Nie

    możesz pokazać przykładowe zdjącia?