  • 1. Data: 2010-06-02 14:00:30
    Temat: jak zrobić wizualizacje galerii (panoramki) ?
    Od: "Adam Le." <a...@g...com>

    potrzebujemy dodać do stronki www galerii sztuki wizualizajcję.
    chodzi nam o plan pomieszczeń na których będą miejsca które po kliknięciu
    będą zamieniały się w
    panoramę którą będzie można obracać i przechodzić do innych punktów
    (panoram)
    co jakiś czas zmieniamy wystawę i chcielibyśmy własnoręcznie podmieniać te
    panoramy, plan pomieszczeń zostanie ten sam.

    są płatne zaawansowane rozwiązania np:
    http://www.wroclaw.domoklik.pl/pl/oferta/451834-wyna
    jem-mieszkanie-krzyki-parafialna
    to by było idealne ale wolimy coś freeware, gdzie może trzeba samodzielnie
    wszystko zrobić
    ale jak poprosimy to nasz zajomy informatyk doda to do strony i nie będzie
    trzeba ponosić kosztów
    dzięki za każdą radę

  • 2. Data: 2010-06-02 19:11:10
    Temat: Re: jak zrobić wizualizacje galerii (panoramki) ?
    Od: limies <l...@g...com>

    np. DevalVR, ale na stronie
    http://www.autopano.net/wiki-en/action/view/I_just_s
    titched_a_spherical_360_x_180_pano%2C_what_to_do_nex
    t%3F
    znajdziesz tabelke ze spisem innych programów w tym równiez free

    Ja uzywam płatnego pano2vr
    przykład:
    http://imielski.eu/panorama/halagasienicowa.html
    http://imielski.eu/panorama/palenica_cube-R.html

    można przekonwertowac panorame do flasha, mova, devala ...

  • 3. Data: 2010-06-02 19:56:52
    Od: limies <l...@g...com>

    dodam jeszce
    Oczywiście musisz dysponowac
    1. progrmem do generowania panoram
    2. konwerterem do przynajmniej jednegoz formarów, QT, flash, deval z
    możliwościa tworzenia tzw hotspotów

    ad 1) ja uzywam, autopano pro, stitcher unlimited 2009, PTGUI Pro
    (płatne) Najlepiej radzi sobie ST unlimited f-my autodesk
    tam gdzie zawodzi ptgui, autopano ,ST daje sobie rade wysmienicie, ma
    mozliwośc tworzenia wirtualnego przelotu
    Jest też freeware:
    hugin z konwerterem do różnych formatów wyjściowych
    Panoramatools (hugin, PTGUI to tak naprawdę GUI do Panotools)
    lista innego softu: http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_photo_sti
    tching_applications_(software)

    ad 2) Ja uzywam Pano2vr pro http://gardengnomesoftware.com/pano2vr.php,
    oraz http://gardengnomesoftware.com/tutorial.php

    tle w duzym skrócie

  • 4. Data: 2010-06-02 20:10:43
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    W dniu 2010-06-02 21:11, limies pisze:
> [...]
    > http://imielski.eu/panorama/palenica_cube-R.html
    >
    > można przekonwertowac panorame do flasha, mova, devala ...

    Zrobienie panoramy to dziś pikuś. Koledze chodzi o skrypt który wrzuci
    poszczególne panoramy na plan jakiegoś zespołu pomieszczeń, budynku i
    pozwoli po nim się przemieszczać. Pewnie mile widziany byłby panel
    nawigacyjny z mapką pomieszczeń.
    Coś ala galeria na foto.tv
    http://www.fototv.pl/newsy/wydarzenia/zapomniana-ele
    ktrownia.html
    Sam jestem ciekaw czy Radio Erewań rzeźbił to ręcznie w flash czy ma do
    tego jakiś skrypt. Zresztą ogromnym ułatwieniem w przypadku Adama jest
    fakt że plan pomieszczenia jest stały, więc chyba można zrobić to we
    flash z wczytywaniem z zewnątrz danych w postaci wygenerowanych panoram
    w swf. Potem już tylko podmieniać te panoramy w katalogu na serwerze.
    Ale to takie moje laickie gdybanie ;).

    --
    Pozdrawiam,
    Bartosz.

  • 5. Data: 2010-06-02 20:19:33
    Od: limies <l...@g...com>

    On Jun 2, 10:10 pm, cichybartko <c...@g...com> wrote:

> [...]
    > flash z wczytywaniem z zewnątrz danych w postaci wygenerowanych panoram
    > w swf. Potem już tylko podmieniać te panoramy w katalogu na serwerze.

    przeciez napisałem hugin -pano2vr dokladnie to robi

  • 6. Data: 2010-06-02 20:22:15
    Od: "kuba_k1" <k...@p...onet.pl>

    > Ale to takie moje laickie gdybanie ;).

    Dobrze ujęte >>laickie<<
    Jak to zrobić - patrz porady powyżej :)

  • 7. Data: 2010-06-02 20:26:40
    Od: limies <l...@g...com>

> [...]
    > flash z wczytywaniem z zewnątrz danych w postaci wygenerowanych panoram
    > w swf. Potem już tylko podmieniać te panoramy w katalogu na serwerze.

    pano2vr ma mozliwosc tworzenia zarowno skórek, hotspotów, soundu ....
    podalem link do pano2vr jest tam wiele tutoriali jak nim tworzyc
    glaerie jak podales w przykladzie - to tez dzisiaj pikus
    fototv wyglada mi na devala - bierzesz pano2vr edytujesz skina albo
    wybierasz z predefiniowanych, dodajesz logo i tyle,
    ewentualnie z pomoca pano2vr eksportujesz do devala i na stonce
    osadzasz devala + instalacja pluginu devala u klienta

  • 8. Data: 2010-06-02 20:31:03
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    W dniu 2010-06-02 22:19, limies pisze:

    > przeciez napisałem hugin -pano2vr dokladnie to robi

    Z automatu? Tzn. że mam raz ustalony plan pomieszczenia z ustawionymi
    hotspotami do kolejnych panoram i tylko sobie podmieniam panoramy na
    nowsze. Czy po prostu za każdym razem muszę generować panoramy ustawiać
    na nich na nowo hot spoty i generować gotowego swf. Który i tak musiałby
    wczytać do jakiegoś głównego pliku z mapą pomieszczeń, no i oczywiście
    trzeba by kod pisać tak żeby hotspoty z pano2vr dogadywały się mapą w
    głównym pliku swf. Wracam do przykładu Adama:
    http://www.wroclaw.domoklik.pl/pl/oferta/451834-wyna
    jem-mieszkanie-krzyki-parafialna
    A może w sam pano2vr pozwala na wstawienie mapy? A może za dużo wymagam ;).

    --
    Pozdrawiam,
    Bartosz.

  • 9. Data: 2010-06-02 20:37:16
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    W dniu 2010-06-02 22:26, limies pisze:
> [...]
    > ewentualnie z pomoca pano2vr eksportujesz do devala i na stonce
    > osadzasz devala + instalacja pluginu devala u klienta

    No to pięknie. Wydawało mi się że to wymaga wielkiego rzeźbienia.
    Zmyliło mnie tylko to że dałeś link do swoich zwykłych statycznych
    panoram :). Ale po dokładnym ;) przejrzeniu linków jest jaśniej.

    --
    Pozdrawiam,
    Bartosz.

  • 10. Data: 2010-06-02 20:45:26
    Od: limies <l...@g...com>

    na stronie pano2vr firmy gadensoftware sa video tutoriale jak to
    zrobic.

    1. bierzesz panoramy, sferyczne, cylindryczne wszystko jedno
    2. kazda z nich przerabiasz na przykład na QT
    3. bierzesz panorame nr. 1 ladujesz ja do pano2vr
    4. na tej panoramie okreslasz hotspoty jako linki http, dowolna ilośc,
    okreslasz cy ma sie pokazywac mapka położenia czy nie
    5. eksportujesz np do formatu QT z opcja wygenerowania do strony html
    6. Bierzesz panorame nr 2 i ładujesz do pano2vr

    .... itd itd

    zobacz http://gardengnomesoftware.com/tutorial.php