  • 11. Data: 2009-03-19 08:55:33
    Temat: Re: jak zrobić hdr z jpg w photoshop ce7
    Od: bakulik at work <i...@n...polska>

    Świat już nigdy nie będzie taki sam, odkąd Mikolaj Tutak napisał(a):

    > Czyli jak zrobie 4 fotki z czasami 1s, 1/6s, 1/30s i 1/60s to bedzie to
    > bracketing? Pytanie właściwe: kiedy przestaje coś być bracketingiem i
    > zaczyna być 4 ujęciami? O ile procent musza sie roznic kadry?

    'Bracket' (ang.) - przedział, grupa. Stąd nazwa 'bracketing', czyli
    'zamykanie w przedziale' (nie kolejowym ;) ).

    Tak więc bracketingiem jest zawsze wykonanie zbioru zdjęć
    przedstawiających ten sam kadr naświetlony przy różnych kombinacjach
    czasu/przysłony dających różne naświetlenie, niekoniecznie różniących
    się stałym krokiem, q.e.d. ;)

    --
    Pozdrawiam, Łukasz Bakuła.
    www.bakulik.com.pl | www.finanseiprawo.pl | GG: 2243156 | Tlen: bakulik

  • 12. Data: 2009-03-19 09:18:51
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    bakulik at work wrote:

> [...]
    > przedstawiających ten sam kadr naświetlony przy różnych kombinacjach
    > czasu/przysłony dających różne naświetlenie, niekoniecznie różniących

    Można też robić bracketing ostrości.

  • 13. Data: 2009-03-19 09:29:48
    Od: bakulik at work <i...@n...polska>

    Świat już nigdy nie będzie taki sam, odkąd Mateusz Ludwin napisał(a):

    > Można też robić bracketing ostrości.

    Do HDRu? ;)

    Można zrobić bracketing każdego parametru, który jest zmienny
    (ekspozycji, czasu - dla uzyskania optymalnego efektu ruchu, przysłony -
    dla uzyskania optymalnej GO, ostrości, światła błyskowego - dla
    uzyskania optymalnego stosunku błysk/zastane itd., itp.). Najczęściej z
    tych naświetlonych w bracketingu klatek wybiera sie jedną "najlepszą".
    Niekiedy składa się kilka lub wszystkie, np. przy HDR właśnie.

    --
    Pozdrawiam, Łukasz Bakuła.
    www.bakulik.com.pl | www.finanseiprawo.pl | GG: 2243156 | Tlen: bakulik
    pisząc na priv skonstruuj adres e-mail wg wzorca z nagłówka
    Lud ma prawo się wypowiadać. I tak nie będzie wysłuchany, ale prawo ma.

  • 14. Data: 2009-03-19 11:04:25
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    bakulik at work wrote:

    > Do HDRu? ;)

    Nie chodziło mi o HDRI, ale... ciekawy pomysł na pracę naukową.
    Połączenie bracketingu ostrości i ekspozycji w celu rekonstrukcji warunków
    oświetleniowych i pozycji obiektów w scenie.

  • 15. Data: 2009-03-22 10:34:27
    Od: nb <n...@n...net>

    at Wed 18 of Mar 2009 23:56, Mateusz Ludwin wrote:

    > Rzecze Mikolaj Tutak:

    > Ha! I tu cię mam.
    >
    > W aparatach funkcja nazywa się *Auto* Bracketing :>

    Koło mnie w Carrefourze było stoisko Biustonosze *damskie*

    --
    nb

  • 16. Data: 2009-03-22 11:29:25
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-03-22 11:34:27 +0100, nb <n...@n...net> said:

    > Koło mnie w Carrefourze było stoisko Biustonosze *damskie*

    To zupełnie co innego. I Mateusz ma rację.

    Bracketing oznacza kilka naświetleń ze zmienioną ekspozycją. Ciąg zdjęć
    o różnej odchyłce od "prawidłowej" ekspozycji.
    W automatycznych aparatach pojawiła się funkcja o nazwie AEB "Auto
    Exposure Bracketing" Oznacza to, że fotograf został zwolniony z
    przestawiania parametrów i aparat sam naświetla sekwencję wg. wcześniej
    zadanego algorytmu.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam