  • Data: 2010-08-07 08:02:16
    Temat: Re: jak zepsuć sobie D5 w ułamku sekundy
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 7 Aug 2010 09:28:41 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
    >Szansa na to, że laser nie odparuje wody znajdującej się na jego drodze,
    >ale spali ubranie, jest raczej mizerna. :)

    Wcale nie - woda pamietaj jest przezroczysta.

    >Podobnie z dymem. Dlaczego więc lasery nie odparowują i nie przepalają dymu?
    >Bo zwykle mają zbyt małą moc.

    Celne pytanie, ale odpowiedz niekoniecznie dobra.

    >Ja o laserach czytałem (uczyłem się) mając kilka lat. :)
    >Wspominano wówczas o możliwości pracy ciągłej, ale nie wyjaśniano tego
    >zjawiska. Wówczas laser lądował się (pompował) i strzelał. :)

    no i wystarczy ze bedziesz go ciagle pompowal :-)

    Musiala byc to chyba ksiazka z 1960r, bo wtedy zrobiono pierwszy laser
    - impulsowy rubinowy, a tez w tym roku powstal He-Ne z praca ciagla.

    >Nawet miewał lustra ,,półprzepuszczalne'' na drodze światła, które pracowały
    >jak hamulce w startującym samolocie. :)

    Nadal ma, tylko musisz troche przeczytac o laserach zeby zrozumiec ich
    role.

    J.