-
71. Data: 2016-10-10 16:27:48
Temat: Re: jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm
Od: Slawek h <s...@g...com>
Zenek nie do konca wiem oczym piszesz. Czy mam rozumiec ze jak odkrecilem główke
korbowodu to mam teraz dac nowe panewki?
-
72. Data: 2016-10-10 19:29:52
Temat: Re: jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Jak silnik pracowal to tak. Panewka to jedorazowka. Jak bys zmierzyl srednice otworu
pod panewke i mial mozliwosc zmierzenia srednicy zewnetrznej panewki to bys zauwazyl
ze srednica panewki jest wieksza od srednicy otworu. Przy skrecaniu panewka jest
sciskana. Zapewnia to wlasciwa sile z jaka jest osadzona. Kiedys byly w panewkach
zamki uniemozliwiajace obrocenie sie panewki. Ostatnio pojawily sie silniki w ktorych
nie ma zamkow. I tylko sila tarcia pomiedzy panewka a oprawa uniemozliwia obrocenie
sie panewki. W nich nawet jak ktos sklada silnik i zalozyl nowe panewki i z jakis
wzgledow musi rozkrecic oprawy nawet jak silnik nie nie byl odpalony to panewki sa do
wyrzucenia i trzeba zalozyc nowe.
-
73. Data: 2016-10-10 19:51:38
Temat: Re: jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości grup
>Jak silnik pracowal to tak. Panewka to jedorazowka.
A ile musi pracowac ?
>Jak bys zmierzyl srednice otworu pod panewke i mial mozliwosc
>zmierzenia srednicy zewnetrznej panewki to bys zauwazyl ze srednica
>panewki jest wieksza od srednicy otworu.
>Przy skrecaniu panewka jest sciskana. Zapewnia to wlasciwa sile z
>jaka jest osadzona.
>Kiedys byly w panewkach zamki uniemozliwiajace obrocenie sie panewki.
>Ostatnio pojawily sie silniki w ktorych nie ma zamkow.
A jak sie ma stary silnik i zamki ?
>I tylko sila tarcia pomiedzy panewka a oprawa uniemozliwia obrocenie
>sie panewki.
>W nich nawet jak ktos sklada silnik i zalozyl nowe panewki
>i z jakis wzgledow musi rozkrecic oprawy nawet jak silnik
> nie nie byl odpalony to panewki sa do wyrzucenia i trzeba zalozyc
> nowe.
Brzmi rozsadnie ... tylko jak sprawdzic luz na wale tymi plastikowymi
precikami ?
J.
-
74. Data: 2016-10-10 21:15:58
Temat: Re: jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Jak nie ma zamkow to luzu sie nie sprawdza waleczkami. Szlifuje sie wal na wymiar
podany przez fabryke i musi byc dobrze. Zamki to dupochron przed obroceniem panewki w
przypadku zatarcia. Taki relikt lat minionych. Jak sie zatarlo to walu nie da sie
obrocic. W czasie pracy sie nie zaciera. Bedzie sie tluklo. Zaciera sie po wylaczeniu
jak spadaja obroty i nie ma smarowania. Jak nie ma zamkow i wal jest zlutowany z
panewkami to jak by silnik dal sie uruchomic to zniszczyl by blok albo korbowody.
Chwile by popracowal i bylo by duzo czesci do wymiany, jak by ktos mial pecha to blok
do wyrzucenia. Wspolczesna panewka ma kilka warstw. Jest stalowa blacha nosna. Potem
jest warstwa brazu i na koncu nakladany galwanicznie stop cyny. Przy zatarciu
najpierw ulega zniszczeniu stop cyny i wal pracuje na brazie. Polaczenie stal braz ma
spora odpornosc na zatarcie w warunkach niedostatecznego smarowania. Ale wieczne nie
jest. Od zapalenia sie kontrolki cisnienia oleju i zmiany dzwieku silnika warstwa
brazu umozliwia bezpieczne wylaczenie silnika bez fizycznego zatarcia go.
-
75. Data: 2016-10-10 21:22:04
Temat: Re: jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm
Od: laisar <k...@o...pl>
W dniu poniedziałek, 10 października 2016 19:29:53 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder
napisał:
> Kiedys byly w panewkach zamki uniemozliwiajace obrocenie sie panewki
Nieprawda - http://truckfocus.pl/technika/3236/panewki-bez-8222z
amkow8221
-
76. Data: 2016-10-10 21:49:51
Temat: Re: jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Napisali dokladnie to samo co ja. Ale jak jakis kutasek chce sie pomadrzyc to wytnie
jedno zdanie. Teraz mozesz udac sie na drzewo banany prostowac.
-
77. Data: 2016-10-10 22:09:59
Temat: Re: jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm
Od: laisar <k...@o...pl>
W dniu poniedziałek, 10 października 2016 21:49:57 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder
napisał:
> Napisali dokladnie to samo co ja
Bynajmniej - dokładnie przeciwnie:
Zenek Kapelinder napisał:
> Kiedys byly w panewkach _zamki uniemozliwiajace obrocenie sie panewki_.
http://truckfocus.pl/technika/3236/panewki-bez-8222z
amkow8221
> Zamki panewkowe, _nie mają na celu (jak się szeroko sądzi)
> zabezpieczenie półpanewki przed obrotem_
-
78. Data: 2016-10-11 04:37:08
Temat: Re: jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm
Od: Slawek h <s...@g...com>
No to co teraz roboc. Mam zdjete dwie pokrywy korbowodow z panewkami.
jeszcze cos
-
79. Data: 2016-10-11 04:52:37
Temat: Re: jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm
Od: Slawek h <s...@g...com>
Cd.
moge wal zostawic a dac nowe nominalne panewki skoro starych nie moge uzyc na nowo?
A jaka jest przyczyna ze po szlifie walu korba wychodzi bokiem. Bardzo duzo
slyszalem o takich przypadkach.
-
80. Data: 2016-10-11 14:44:59
Temat: Re: jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Duzo to ile? Przez cale zycie slyszalem o jednym przypadu a jeden widzialem. Uwazam
ze to nie jest duzo a raczej tyle co nic. Fabryka szlifuje wal na wymiar i korbowody
z tego powodu sie nie urywaja. To jak szlifuja na wymiar naprawczy i jak napisales
pokazywanie kopytka jest czeste to przyczyny szukal bym w okolicach szlifowwania a
nie w niesprawnosci alternatora. Inna sprawa ze przewaznie miastowe wyscigowki to
samochody dla kapelusznikow i ostra jazda moze im szkodzic bez wzgledu na to czy byly
jakies szlify czy ich nie bylo.