  • 1. Data: 2010-01-14 00:23:25
    Temat: jak wyciągnąć bios jako plik, aby...
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    czy można "wyciągnąć" z laptopa/peceta bios jako plik, aby potem wypalic z
    tego pliku cd bootujaca do flashowania biosu w laptopie/pececie tego samego
    typu [ten sam model,ale starszy bios].
    pewnie nie mozna...
    Kiedys ekstrahowalem,ale juz nie pamietam jak,dawno dosyc to bylo, bios do
    pliku bin,ale to oczywiscie tylko plik binarny,a nie bin jako "obraz plyty".

  • 2. Data: 2010-01-14 00:59:57
    Temat: Re: jak wyciągnąć bios jako plik, aby...
    Od: GLaF <g...@n...pl>

    Dnia Thu, 14 Jan 2010 01:23:25 +0100, 1634Racine napisał(a):

> [...]
    > pliku bin,ale to oczywiscie tylko plik binarny,a nie bin jako "obraz plyty".

    Bios można wyciągnąć programem do flashowania.
    Co do płyty, spróbuj tego:
    http://www.nu2.nu/bootcd/#clean

    --
    GLaF

  • 3. Data: 2010-01-14 07:02:57
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "1634Racine" <1...@R...pl> napisał w wiadomości grup
    > czy można "wyciągnąć" z laptopa/peceta bios jako plik, aby potem wypalic z
    > tego pliku cd bootujaca do flashowania biosu w laptopie/pececie tego samego
    > typu [ten sam model,ale starszy bios].

    Ciężko wpisać tobie jedną komendę?

    > Kiedys ekstrahowalem,ale juz nie pamietam jak,dawno dosyc to bylo, bios do
    > pliku bin,ale to oczywiscie tylko plik binarny,a nie bin jako "obraz plyty".

    Nawet nie podałeś modelu sprzętu. Nowe podzespoły nie wymagają niczego takiego.
    Wystarczy wgrać sam plik binarny i wskazać płycie głównej lokalizację nowego
    biosu.

  • 4. Data: 2010-01-14 12:41:57
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    GLaF in news:waxon99nkz9t.15pjok7dz64lj.dlg@40tude.net
    [............]
    > Bios można wyciągnąć programem do flashowania.

    jakis uniwersalny dzisiaj jest? dawno w to nie bawilem sie.
    Bios można wyciągnąć programem do flashowania jako plik, z ktorego mozna
    latwo wykonac plyte do flashowania analogicznej plyty tymże biosem ??
    z tego co ja pamietam, to zawsze po bootowaniu cd ktorą flashowalo sie bios
    byla propozycja backupu biosu.
    OK, dajmy spokoj.Idzmy dalej.

    > Co do płyty, spróbuj tego:
    > http://www.nu2.nu/bootcd/#clean

    bardzo ladny przepis, tylko dla pewnosci zastanawiam sie nad sensem tego, co
    piszą kluczowo
    tutaj:

    "[...]Add your own files, needed to upgrade your BIOS, to the
    cds\clean\bootdisk [...]"

    Dlaczego pytam: jest sobie dla flashowania biosu pewnego starego laptopa
    PLIK.exe, jest samorozpakowujacy sie, ale tez mozna go - dla podejrzenia
    plikow - rozpakowac i ma takie pliki: plik1.x, plik2.y. To wszystko.
    Każą klikna w niego, poprosi o czysta dyskietke, tworzy do flashowania
    bootujaca dyskietke z plikami: plik11.xx, plik22.yy, plik33.zz.

    To teraz ktore pliki wpakowac do wspomnianego katalogu cds\clean\bootdisk ?
    Oczywiscie, ze plik11.xx, plik22.yy, plik33.zz ?

  • 5. Data: 2010-01-14 12:42:18
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    qwerty in news:himfj0$57a$1@achot.icm.edu.pl
    > Użytkownik "1634Racine" <1...@R...pl> napisał w wiadomości grup
    > Ciężko wpisać tobie jedną komendę?

    ciezko odpowiadac tobie na pytania?

  • 6. Data: 2010-01-14 21:50:48
    Od: GLaF <g...@n...pl>

    Dnia Thu, 14 Jan 2010 13:41:57 +0100, 1634Racine napisał(a):

    > GLaF in news:waxon99nkz9t.15pjok7dz64lj.dlg@40tude.net
    > [............]
    >
    > jakis uniwersalny dzisiaj jest? dawno w to nie bawilem sie.

    Powinien być na stronie producenta.

    > Każą klikna w niego, poprosi o czysta dyskietke, tworzy do flashowania
    > bootujaca dyskietke z plikami: plik11.xx, plik22.yy, plik33.zz.

    Jeśli program flashujący koniecznie chce dyskietek, to może być problem i
    nie wiem jak to obejść.

  • 7. Data: 2010-01-14 22:23:49
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    GLaF in news:1j8yo910t8tub.49dz9kfac7t8.dlg@40tude.net
    > Powinien być na stronie producenta.
    > Jeśli program flashujący koniecznie chce dyskietek, to może być problem i
    > nie wiem jak to obejść.

    nie zrozumiales mnie. Ja pytalem w gruncie rzeczy o to, ktore pliki:
    - plik1.x, plik2.y...
    czy
    - plik11.xx, plik22.yy, plik33.zz...
    brac do tego katalogu cds\clean\bootdisk.
    Pierwsze pliki sa w exeku, ktory pozwala po kliknieciu utworzyc floppy,
    drugie sa juz na utworzonej floppy. Pewnie te drugie. jesli w ogole.

  • 8. Data: 2010-01-15 21:56:00
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "1634Racine" <1...@R...pl> wrote in message news:hio5il$36t$1@inews.gazeta.pl...
> [...]

    nie ma uniwersalnych tylko obslugujace wiecej lub mniej eepromow,
    potrzebujesz taki ktory obsluzy twoj, odczyt biosu zapewni praktycznie
    dowolny zgodny z danym typem biosu

> [...]
    > Pierwsze pliki sa w exeku, ktory pozwala po kliknieciu utworzyc floppy, drugie sa
    > juz na utworzonej floppy. Pewnie te drugie. jesli w ogole.

    potrzebujesz niespakowany program do flashowania oraz plik biosu
    flasher musi miec .exe lub .com, w niespakowanym biosie powinienes
    bez problemow znalezc jakies sensowne stringi ascii, np. nazwe biosu
    (ami, phoenix, award) wsadzasz te dwa na cokolwiek co moze zabootowac
    czystego dosa i lecisz wg wskazan programu

  • 9. Data: 2010-01-15 22:11:56
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    tg in news:44b61$4b50e490$59647da4$3306@news.upc.ie
> [...]
    > (ami, phoenix, award) wsadzasz te dwa na cokolwiek co moze zabootowac
    > czystego dosa i lecisz wg wskazan programu

    pytalem o cos zupelnie innego. Max konkretnego:
    czy potrzebne do katalogu cds\clean\bootdisk [sprawa opisana na www
    wymienionej w wątku] pliki biosowe znajdują się już w pliku exe z ktorego
    robi sie dyskietke dla flash biosu, czy nalezy ją najpierw zrobic i dopiero
    z niej wziac te pliki, a jak wiadomo różne będą od zawartch w exeku?
    O to pytam. O nic wiecej.

  • 10. Data: 2010-01-16 08:48:40
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "1634Racine" <1...@R...pl> wrote in message news:hiqpal$gl1$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > flash biosu, czy nalezy ją najpierw zrobic i dopiero z niej wziac te pliki, a jak

    to to akurat mozna sobie wziac na logike
    zeby zaprogramowac bios uzylbys dyskieki z plikami czy sciagnetego z sieci programu
    ktory te pliki instaluje?

    potrzebujesz flashera w exe i niespakowanego binarnego biosu, czyli na 99.99% tego
    co program instalacyjny na dyskietke zapisuje

    skad ta moda zeby czaic sie ze wszystkimi informacjami jak wietnamscy partyzanci
    skoro mozna napisac co to za lap, dac linka do pliku itd itp