eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikajak w silniku wykrywany jest zapłon?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 148

  • 121. Data: 2017-08-18 18:47:26
    Temat: Re: jak w silniku wykrywany jest zapłon?
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2017-08-18 o 16:47, Zenek Kapelinder pisze:
    > Mam prawie szesc dych na garbie.
    To mnie zaskoczyłeś! :-)

    Robert


  • 122. Data: 2017-08-18 19:36:08
    Temat: Re: jak w silniku wykrywany jest zapłon?
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Tym ze mam dobra pamiec Cie zaskoczylem? Mam dobra pamiec i nie widze w tym nic
    dziwnego. Chociaz zdarza sie ze cos gdzies pierdolne i za dwie minuty nie moge
    znalezc. Tym czyms najczesciej jest papieros na baterie.


  • 123. Data: 2017-08-18 19:52:48
    Temat: Re: jak w silniku wykrywany jest zapłon?
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>


    Użytkownik "Piotr Gałka" <p...@c...pl> napisał w
    wiadomości news:on6quv$hm6$1$PiotrGalka@news.chmurka.net...
    > W przypadku 2 tłoków poruszających się razem oczywista jest konieczność
    > przeciwwagi.
    > W przypadku 4 wydaje mi się, że dwa skrajne kompensują dwa środkowe.
    > Nie kojarzę aby na wale dla 4 cylindrów były przeciwwagi, ale nigdy w
    > realu nie widziałem takiego wała i nie jestem mechanikiem tylko
    > elektronikiem.

    Zawsze są, od maleńkich RC, po największe okrętowe. Przeciwwaga jest zawsze
    na własny cylinder, bądź parę (w niektórych, ale raczej w większości,
    silnikach "V") cylindrów. Od zajebania filmów na YT o konstrukcji silników w
    ogóle. Nie umiem sobie nawet wyobrazić, by dana przeciwwaga równoważyła inny
    gar. Choć ostateczny wpływ na całość ma.

    >
    > W każdym razie wątpliwość oczywista dla 2 wydała mi się nie mieć
    > zastosowania do 4 i dlatego zdziwienie, że uważasz że powinno się widzieć
    > ten sam problem, bo ja nie widzę.

    ZAWSZE tłoki z cylindrami są przeciwważone! Nie widziałem jeszcze silnika z
    normalnym tłokiem, który by nie miał przeciwwag. Może w Wanklu, ale tego nie
    powiem teraz, bo mi zawisł sterownik netu (Wi-Fi), a często weryfikuję
    rzeczy, których jestem mniej pewien... Wydaje mi się, że sama masa tłoków,
    oraz to, że na jeden obrót są 3 zapłony, pewnie też rozfazowane o pół kroku,
    więc tam może... ale kłamać nie chcę. Natomiast tradycyjne zawsze sie
    przeciwważy.

    No i post wyjdzie po przeładowaniu systemu...

    --
    Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
    w odróżnieniu od ludzi, którzy niezdolni są do czystej miłości
    i zawsze muszą mieszać miłość z nienawiścią.
    (C) Zygmunt Freud.


  • 124. Data: 2017-08-18 19:56:48
    Temat: Re: jak w silniku wykrywany jest zapłon?
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-08-18 o 16:47, Zenek Kapelinder pisze:
    > Pierdolisz jak potluczony albo jestes idiota. Mam prawie szesc dych na garbie. Moj
    ojciec mial wojennego opla kadeta, kolor czarny. Jego nie pamietam, jest na
    zdjeciach. Potem byla warszawa garbus biala, moskwicz 403 niebieski przed remontem
    blacharki zielony po remoncie. Dalej byly dwie warszawy 224 i 223. Obydwie kremowe.
    Potem czerwona Lada. Mial jedzcze nyse towos, ale to firmowy samochod byl. A Ty nie
    pamietasz jaki samochod mial Twoj stary.
    >

    Po przeczytaniu nabrałem podejrzeń, że możesz pisać do mnie.
    Przedsięwziąłem więc szereg kroków w celu ustalenia czy moje podejrzenia
    są słuszne:
    - oznaczyłem wszystkie widoczne wiadomości jako przeczytane,
    - tę Twoją oznaczyłem jako nie przeczytaną,
    - zmieniłem wyświetlanie, aby mi pokazywało, nie tylko nie przeczytane,
    ale wszystkie,
    - dzięki temu, że ta Twoja była, jako jedyna oznaczona jako nie
    przeczytana udało mi się ją odnaleźć, i
    - bingo - faktycznie napisałeś odpowiedź na to co ja pisałem.

    Muszę Ci przyznać, że genialnie ułatwiasz dialog ze sobą (to świadczy o
    człowieku).

    A co do samochodu to ja od dziecka mam bardzo dobrą pamięć do zależności
    logicznych i absolutny brak pamięci do faktów.

    To, że Fiat i że włoski to pamiętam (to się daje skojarzyć). Ale numerek
    to tylko mi chodzi po głowie, że może 132. Ale że numerek w żaden
    logiczny sposób z niczym się nie wiąże to pewności nie mam.
    Myślałem, że Google mi pomoże się upewnić, ale to co pokazuje na "Fiat
    132" wygląda inaczej. Tamten z tyłu miał takie wyższe boki - światła
    tylne w postaci pionowych słupków, u góry szpiczaste.

    Ponieważ nie zauważyłem niczego takiego, a nie mam w zwyczaju podawać
    jako fakty nie sprawdzonych informacji więc dołączyłem uwagę.

    Ludzie o pewnym poziomie kultury mogą to nazywać pierdoleniem.
    P.G.


  • 125. Data: 2017-08-18 19:59:09
    Temat: Re: jak w silniku wykrywany jest zapłon?
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-08-18 o 17:21, Marek pisze:
    > On Fri, 18 Aug 2017 14:07:48 +0200, Piotr
    > Gałka<p...@c...pl> wrote:
    >> - suw pracy w drugim
    >> - dwa suwy jałowe
    >> Taki silnik to dopiero by "równo" pracował :)
    >
    > Moment, Zenek mural mną myśli położenie równo = suwy pracy czy
    > praca-wydech?
    > Wydziałem sowieckie konstrukcje praca - wydech i nie trzeslo i
    > argumentacja była  właśnie, że zdjelano na przemian.

    Sorry. Absolutnie nie ogarniam toku.
    P.G.


  • 126. Data: 2017-08-18 20:01:06
    Temat: Re: jak w silniku wykrywany jest zapłon?
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2017-08-18 o 19:56, Piotr Gałka pisze:
    > Przedsięwziąłem więc szereg kroków
    Niepotrzebnie. W czytniku widać hierarchię wiadomości.
    Zenka jest połączona z Twoją.

    Robert


  • 127. Data: 2017-08-18 20:17:52
    Temat: Re: jak w silniku wykrywany jest zapłon?
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-08-18 o 20:01, Robert Wańkowski pisze:
    > W dniu 2017-08-18 o 19:56, Piotr Gałka pisze:
    >> Przedsięwziąłem więc szereg kroków
    > Niepotrzebnie. W czytniku widać hierarchię wiadomości.
    > Zenka jest połączona z Twoją.
    Normalnie mam włączone pokazywanie tylko nowych (nie przeczytanych)
    wiadomości. Wątki czasami są długaśne i nie pasuje mi przewijanie kilku
    ekranów aby zobaczyć, czy gdzieś tam nie pojawiły się jakieś nowe
    wiadomości.
    Jak pojawia się odpowiedź na już przeczytaną wiadomość to nie widzę na
    jaką nie przeczytaną jest to odpowiedź.
    P.G.


  • 128. Data: 2017-08-18 20:40:48
    Temat: Re: jak w silniku wykrywany jest zapłon?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:on70ra$f18$...@d...me...
    Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:
    > W dniu 2017-08-17 o 22:02, J.F. pisze:
    >>> Chyba jest odczep na srodku tego podwojnego wtornego ...
    >>> ale jessli chodzi o iskre, to imo niepotrzebny - i tak nie mialaby
    >>> gdzie
    >>> skoczyc, najblizej jest umasiona elektroda.
    >>
    >> Tak było w maluchu.
    >> http://obrazki.elektroda.net/55_1264633302.jpg
    >> Musi skoczyć przez dwie świece.

    >Ach, teraz rozumiem: jakoś mi brakowało zamknięcia obwodu.
    >Jak widać jeden obrazek wart jest 1000 słów.
    >Pewnie tak samo jest w tym Passacie bo są trzy cewki i każda ma dwa
    >wyjścia
    >na fajki do świec.


    Pszemolu, a zmierz kiedys z ciekawosci:
    -opornosc miedzy wyjsciami cewki - tak dla upewnienia sie, ze tam
    zadnej przerwy w srodku nie ma,
    -napiecie/opornosc miedzy wyjsciem a masa i +12V.

    Ciekaw jestem - jest odczep, czy nie ma.

    Jak nie ma odczepu, to sie robi problem, jak jeden kabel nie przewodzi
    ... ale moze to sie nie zdarza przy tych napieciach :-)

    J.



  • 129. Data: 2017-08-18 22:17:04
    Temat: Re: jak w silniku wykrywany jest zapłon?
    Od: Czarek <c...@n...fm>



    W dniu 18.08.2017 o 13:18, Marek pisze:
    > On Thu, 17 Aug 2017 15:38:39 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
    > <4...@g...com> wrote:
    >> W maluchu tloki chodzily tak ze zawsze obydwa byly albo na gorze albo
    >> na dole.
    >
    > No chyba sobie jaja robisz, taki układ by wprowadzał duże wibracje...
    >

    Jednak to prawdziwy fakt, przeciwwagi kompensowały wibracje.

    Zastanów się jakie wibracje byłyby w *czterosuwowym* silniku
    dwucylindrowym, którego tłoki poruszały by się naprzemiennie
    (przeanalizuj moment występowania zapłonów w obu cylindrach)


    --
    Czarek


  • 130. Data: 2017-08-18 23:10:20
    Temat: Re: jak w silniku wykrywany jest zapłon?
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>


    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:59970a40$0$15188$65785112@news.neostrada.pl...
    ....
    > Wstaw "trabant" zamiast "maluch", moze byc tez syrena 103, i bedziesz mial
    > odpowiedz.
    > Tez dziala.

    Z zasadniczą różnicą - czterosuw pali co drugi obrót, a dwusuw co każdy.

    >
    > Przeciwwagi troche rownowaza tych tlokow i korbowodow, sily od obu polowek
    > sie rownowaza ... ale momenty nie.
    > Jedna polowka silnika chce w dol, a druga w gore - i powstaja wibracje
    > skretne.
    >
    > W maluchu skretnych nie ma, sa proste :-)

    Wiadomo, że nie zrównoważysz wszystkiego. Że zawsze coś wyjdzie bokiem (oby
    nie korba), ale to już problem konstruktora, nie mój, aby to tak zrobić,
    żeby działało i się nie rozleciało.

    --
    Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
    w odróżnieniu od ludzi, którzy niezdolni są do czystej miłości
    i zawsze muszą mieszać miłość z nienawiścią.
    (C) Zygmunt Freud.

strony : 1 ... 12 . [ 13 ] . 14 . 15


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: