  • Data: 2011-07-01 15:00:09
    Temat: Re: jak uszkadza się ecu przy spawaniu?
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "PiteR" <e...@f...pl> napisał w wiadomości
    news:Xns9F15A18683794elektronik@localhost.net...

    > I co niby daje samo odłączenie akumulatora (klemuy w powietrzu)

    Nigdy się nad tym nie zastanawiałem (nawet nie wiedziałem, że coś trzeba
    odłączać) więc to co napiszę to luźne skojarzenia.
    Weźmy delikatną żaróweczkę 2,5V i podłączmy jednym końcem do '-'
    akumulatora, a drugim gdzieś do karoserii - nie świeci się.
    Jeśli w czasie spawania w pobliżu tego drugiego połączenia na karoserii
    wystąpi więcej jak 2,5V w stosunku do '-' akumulatora to żaróweczka ma prawo
    nie wytrzymać.
    Jeśli jednak odłączymy ją od '-' akumulatora to nic jej nie będzie. Może
    komputer ma tak samo.
    P.G.