  • Data: 2011-07-01 21:22:45
    Temat: Re: jak uszkadza się ecu przy spawaniu?
    Od: "Desoft" <N...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jaki jest dokładnie mechanizm uszkadzania sie kompa w samochodzie
    > podczas prac spawalniczych? Uwalenie wejść czujników? uwalenie wejścia
    > sondy Lambda?

    Nie ma mechanizmu, to dzieło przypadku (miejsce podłączenia masy spawarki,
    elementu spawanego, itp)

    > I co niby daje samo odłączenie akumulatora (klemuy w powietrzu) bo

    Przy podłączonym komputerze istnieje szansa wyindukowania się napięcia na
    jakimś wejściu i "odpowiedź" komputera.
    Z samochodem nie mam takiego doświadczenia, ale w przypadku spawania na
    maszynie/maszyny CNC często udawało się zawiesić system. Nie pamiętam, ale
    chyba też coś się uszkodziło.
    Nakaz bezwzględnego wyłączania zasilania pomógł.

    > rozumiem że odłączenie akku, właczenie stacyjki i zwarcie klem daje
    > prawie zero omów na szynie +12V i zabezpieczenie przed przepięciami.

    Też nie jest to 100% zabezpieczenie. Ale lepsze niż klemy w powietrzu.
    Najlepiej odłączyć akumulator

    > Proszę o nie podejmowanie dyskusji o wyższości ściągania klemy + nad -

    Jak to? odłączając klemę plusową możemy ją zewrzeć do masy (nie musimy
    odłączać klemy minusowej). W drugą stronę już nie bardzo to wyjdzie.

    --
    Desoft