  • 71. Data: 2009-08-06 16:48:40
    Temat: Re: jak to sfotografowac - pytanie techniczne
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Ale to chyba nie o to chodzi?
    > Awago pisał o skąpanym w słońcu widokiem za oknem i ciemnym pokoju.
    > Jakoś sobie nie wyobrażam wyłączania słońca. No dobra można w nocy a
    > potem w dzień.
    > --
    > Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    > Pozdrawiam
    > JAwww.skanowanie-35mm.pl

    takie trudne sceny . ktorej typowym przykladem jest ciemne wnetrze z
    jasnym sloncem za oknem jesli nie chcialo sie uzywac dodatkowego
    oswietlenia to:
    nalezalo zaslonic okno i naswietlic dlugo na ciemne wnetrze ,
    nastepnie odslonic okno i naswietlic krotko na swiatlo za oknem -
    najlepiej na tej samej klatce , jesli nie bylo multiexpozycji to na
    dwoch klatkach i zlozyc w powiekszalniku dwa negatywy.
    a zlozenie dwoch negatywow to byla zabawa.

  • 72. Data: 2009-08-06 19:51:05
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>

    W czwartek 06 sierpień 2009 16:45, wyraził następujacą opinię:
> [...]

    > Awago pisał o skąpanym w słońcu widokiem za oknem i ciemnym pokoju.
    > Jakoś sobie nie wyobrażam wyłączania słońca. No dobra można w nocy a

    Być może gdzieś pisał, ale na pewno nie w tej gałęzi wątku :-)

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

    --
    53°20'41,8"N 15°02'19,9"E

  • 73. Data: 2009-08-06 21:19:28
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-08-06 21:51:05 +0200, Dariusz Zygmunt
    <d...@c...homelinux.net> said:

    > Być może gdzieś pisał, ale na pewno nie w tej gałęzi wątku :-)

    Na pewno w tej, bo ja na jego post odpowiadałem właśnie z tej gałęzi.
    [...]
    On 2009-08-04 17:50:05 +0200, "awygo" <a...@g...pl> said:

    > Wyobraź sobie wnętrze ciemnego pokoju i ogród za oknem. Oświetlony pełnym
    > słońcem. Robiłem takie zdjęcia, ale nie pokażę, bo nie istnieją one w wersji
    > elektronicznej.
    > I żeby nie było niejasności: wcale nie twierdzę, że cyfrówką się nie da.

    [...]

  • 74. Data: 2009-08-07 08:14:15
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > najlepiej na tej samej klatce , jesli nie bylo multiexpozycji to na
    > dwoch klatkach  i zlozyc w powiekszalniku dwa negatywy.
    > a zlozenie dwoch negatywow to byla zabawa.

    druga mozliwosc jesli sie robilo malym obrazkiem ( trudne skladanie
    negatywow , praktycznie niemozliwe)
    to zrobienie dwoch oddzielnych zdjec bez zaslaniania okna
    jedno naswietlone na ciemny pokoj , czyli okno wyjdzie przeswietlone
    ( biala plama )
    i drugie naswietlony na jasne okno czyli krocej , pokoj bedzie
    niedoswietlony.

    i skladanie w powiekszalniku na papierzy
    czyli najpierw naswietlenie na papier tego negatywu naswietlanego na
    pokoj , przy jednoczesnym zamaskowaniu pod powiekszalnikiem okna a
    potem wymiana negatywu w powiekszalniku i naswietlenie szczegoilow za
    oknem przy zamaskowanej uprzednio naswitlonej czesci papieru.

    w sumie przy posiadaniu nieco wprawy wygodne do przeprowadzenia, ale
    mogly byc widoczne przejscia na krawedzi naswietlanch pol przy kazdym
    naswietlaniu inaczej. - w kazdym razie klopotliwym bylo robienie
    wiekszej liczby odbitek w ten sposob.

    w cyfrze jest to problem rozwiazywalny natychmiast dzieki hdr , albo
    technice maskowania poziomow.

  • 75. Data: 2009-08-07 10:41:41
    Od: Dariusz Zygmunt <i...@a...net>

    On Thu, 06 Aug 2009 23:19:28 +0200, JA wrote:

    > Na pewno w tej, bo ja na jego post odpowiadałem właśnie z tej gałęzi.

    No właśnie to nie ta gałąź którą zacytowałeś, przebieg dyskusji
    był taki:

    Post awygo:

    ----------------
    > ogolnie jest bardzo ciemny - ciemne, drewniane siedzenia przy barku +
    > ciemny blat od baru, a w tle pieknie podswietlone (na roznokolorowo)
    > szafki z alkoholem.

    A no właśnie! Niedawno kupiłem cyfrówkę i dopiero ten post
    uświadomił mi, że ta proteza (EOS 40D) nie ma nawet takiej podstawowej
    funkcji jak wielokrotna ekspozycja.
    -----------------

    Na to Twoja odpowiedź:
    -----------------
    > nie ma nawet takiej podstawowej funkcji jak wielokrotna ekspozycja.

    Obawiam się, że psu na budę ta ME będzie w omawianym przypadku.
    Jeżeli Twierdzisz, że dzięki wielokrotnej ekspozycji można dobrze
    naświetlić omawianą scenę, to albo ja nie zrozumiałem opisu tej
    sceny, albo Ty błądzisz i to mocno. ------------------

    I dalszy ciąg:
    ------------------

    > Czemu nie? Najpierw zdjęcie z włączonym podświetleniem szafek, potem
    > wyłącza się podświetlenie i w drugiej ekspozycji naświetla tak,
    > żeby wydobyć z mroku {ale bez przesady} blat i resztę baru. Wyszłoby
    > nawet na "analogu" ;-)

    Ale to chyba nie o to chodzi?
    Awago pisał o skąpanym w słońcu widokiem za oknem i ciemnym pokoju.
    Jakoś sobie nie wyobrażam wyłączania słońca. No dobra można w nocy a
    potem w dzień.
    -------------------

    Jak widzisz, zachowane są cytowania które tworzą logiczny ciąg.

    Tak swoją drogą czego używasz do pisania na newsy? Kadu nie pokazuje
    nagłówka "Autor" w Twoich postach a jak widać program ma problemy
    z prezentowaniem struktury dyskusji, być może także nieprawidłowo
    pokazuje cytaty skoro nie połapałeś się że odpowiadasz nie na temat.

    Sugeruję zmianę czytnika news na jakiś solidniejszy ;-)

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

  • 76. Data: 2009-08-07 15:25:04
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-08-07 12:41:41 +0200, Dariusz Zygmunt <i...@a...net> said:

    > Tak swoją drogą czego używasz do pisania na newsy? Kadu nie pokazuje
    Unison.

    > nagłówka "Autor" w Twoich postach a jak widać program ma problemy
    No to może Kadu ma problemy?

    > z prezentowaniem struktury dyskusji, być może także nieprawidłowo
    > pokazuje cytaty skoro nie połapałeś się że odpowiadasz nie na temat.
    >
    > Sugeruję zmianę czytnika news na jakiś solidniejszy ;

    Nie ma solidniejszego.
    Z niczym nie ma problemów, ani cytowaniem, ani prezentacją, ani kodowaniem.
    <http://www.skanowanie-35mm.pl/Varia/Unison.jpg>

  • 77. Data: 2009-08-07 16:11:31
    Od: Dariusz Zygmunt <i...@a...net>

    On Fri, 07 Aug 2009 17:25:04 +0200, JA wrote:

    > Unison.
    > No to może Kadu ma problemy?
    > Nie ma solidniejszego.
    > Z niczym nie ma problemów, ani cytowaniem, ani prezentacją, ani kodowaniem.

    Skoro czytnik jest bezbłędny to sugeruję zmianę operatora czytnika bo
    ewidentnie się pogubiłeś w tym wątku ;-)

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

  • 78. Data: 2009-08-07 16:23:06
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-08-07 18:11:31 +0200, Dariusz Zygmunt <i...@a...net> said:

    > Skoro czytnik jest bezbłędny to sugeruję zmianę operatora czytnika bo
    > ewidentnie się pogubiłeś w tym wątku ;-)

    A z kim się będziesz wykłócał, jak zmienię operatora czytnika?
    BTW. Nigdzie nie napisałem, że jest bezbłędny.