eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyjak to jest z dieslami?Re: jak to jest z dieslami?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: " " <b...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: jak to jest z dieslami?
    Date: Tue, 26 Apr 2011 08:13:41 +0000 (UTC)
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 44
    Message-ID: <ip5url$pu6$1@inews.gazeta.pl>
    References: <ip3avv$22j0$1@news.mm.pl> <4db53214$0$2442$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: localhost
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1303805621 26566 172.20.26.235 (26 Apr 2011 08:13:41 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 26 Apr 2011 08:13:41 +0000 (UTC)
    X-User: bluedadun
    X-Forwarded-For: 93.159.31.106
    X-Remote-IP: localhost
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2363985
    [ ukryj nagłówki ]

    Cavallino <c...@k...pl> napisał(a):

    > Problem nie tkwi w rodzaju w silnika, tylko w obecności turbosprężarki.
    > To ona musi się ochłodzić gdy silnik pracuje (inaczej olej nie krąży i może
    > się zapiec w turbo, które jest dużo bardziej gorące niż silnik).

    nie ochlodzic tylko wytracic predkosc obrotowa.

    Gdy lopatki sie jeszcze kreca, a ty wylaczysz silnik olej sie koksuje i
    turbina sie kreci "na sucho". Tyle w skrocie.

    Gdybys chcial ostudzic turbine musialbyc czekac dooooooosc dlugo ;), nie raz
    pod maska az sie żarzyło ;) (1.8T)

    A wracajac do tematu obojetnie czy diesel czy benzyna po zapaleniu silnika,
    zapinam pasy ;) wlaczam swiatla i jade, nie paluje przez pierwsze 2 km i tyle,
    ale nie oznacza to ze jade jak ciota.

    Gdy po palowaniu na autostradzie czekam max 2-3 minuty czyli zatrzymuje sie,
    odpinam pasy, gasze swiatla itd... i OFF zadna turbina w moich turbolotach czy
    to dlubanych czy stockowych nigdy nie odmowila wspolpracy.

    Ogolnie czy to D czy Pb czasem zachodzi takie zjawisko jak spietrzenie
    temperatur (kazdemu pewnie znany jest objaw gdy parkujesz, wylaczasz motor, a
    za jakis czas wlacza sie wentrylator) w ten sposob i mozna zalatwic
    najprostrzy benzynowy silniczek po szybkiej autostradowej jezdzie. Obojetnie
    od silnika zawsze nie jest wskazana natychmiastowe wylaczanie go po jedzie pod
    sporym obiaciazeniem.


    Jazda klopoty i higienia jazdy z turbo sa mocno demonizowana przez ludzi
    ktorzy cos tam gdzies uslyszeli i powielaja zaslyszane problemy. W codziennej
    eksploatacji i tak musimy wyjechac z parkinu, dojechac do wjazdu na autostrade
    (my w DC jeszcze nie mamy takowych), podczas konczenia trasy i parkowania,
    dojezdzasz raczej wolno pod blok przepychajac sie zatloczonymi osiedlowymi
    uliczkami, czekasz az sie otworzy brama posesji/garazu itd... itp... etc...

    tyczy sie to tylko palownaia po autobanhie i szybkim wylaczeniu silnika przy
    dystrybutorze tak zalatwisz kazdy motor ;)

    nie ma sie co bac ;)

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: