eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyjak to jest z dieslami?Re: jak to jest z dieslami?
  • Data: 2011-04-26 10:13:41
    Temat: Re: jak to jest z dieslami?
    Od: " " <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Cavallino <c...@k...pl> napisał(a):

    > Problem nie tkwi w rodzaju w silnika, tylko w obecności turbosprężarki.
    > To ona musi się ochłodzić gdy silnik pracuje (inaczej olej nie krąży i może
    > się zapiec w turbo, które jest dużo bardziej gorące niż silnik).

    nie ochlodzic tylko wytracic predkosc obrotowa.

    Gdy lopatki sie jeszcze kreca, a ty wylaczysz silnik olej sie koksuje i
    turbina sie kreci "na sucho". Tyle w skrocie.

    Gdybys chcial ostudzic turbine musialbyc czekac dooooooosc dlugo ;), nie raz
    pod maska az sie żarzyło ;) (1.8T)

    A wracajac do tematu obojetnie czy diesel czy benzyna po zapaleniu silnika,
    zapinam pasy ;) wlaczam swiatla i jade, nie paluje przez pierwsze 2 km i tyle,
    ale nie oznacza to ze jade jak ciota.

    Gdy po palowaniu na autostradzie czekam max 2-3 minuty czyli zatrzymuje sie,
    odpinam pasy, gasze swiatla itd... i OFF zadna turbina w moich turbolotach czy
    to dlubanych czy stockowych nigdy nie odmowila wspolpracy.

    Ogolnie czy to D czy Pb czasem zachodzi takie zjawisko jak spietrzenie
    temperatur (kazdemu pewnie znany jest objaw gdy parkujesz, wylaczasz motor, a
    za jakis czas wlacza sie wentrylator) w ten sposob i mozna zalatwic
    najprostrzy benzynowy silniczek po szybkiej autostradowej jezdzie. Obojetnie
    od silnika zawsze nie jest wskazana natychmiastowe wylaczanie go po jedzie pod
    sporym obiaciazeniem.


    Jazda klopoty i higienia jazdy z turbo sa mocno demonizowana przez ludzi
    ktorzy cos tam gdzies uslyszeli i powielaja zaslyszane problemy. W codziennej
    eksploatacji i tak musimy wyjechac z parkinu, dojechac do wjazdu na autostrade
    (my w DC jeszcze nie mamy takowych), podczas konczenia trasy i parkowania,
    dojezdzasz raczej wolno pod blok przepychajac sie zatloczonymi osiedlowymi
    uliczkami, czekasz az sie otworzy brama posesji/garazu itd... itp... etc...

    tyczy sie to tylko palownaia po autobanhie i szybkim wylaczeniu silnika przy
    dystrybutorze tak zalatwisz kazdy motor ;)

    nie ma sie co bac ;)

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: