eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikajak przeliczyc mA na stopnie celsiuszaRe: jak przeliczyc mA na stopnie celsiusza
  • Data: 2016-06-22 14:37:05
    Temat: Re: jak przeliczyc mA na stopnie celsiusza
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2016-06-22 o 13:23, Piotr Gałka pisze:
    >
    > Użytkownik "Paweł Pawłowicz" <p...@w...up.wroc [kropka] pl> napisał w
    > wiadomości news:576a6d46$0$15205$65785112@news.neostrada.pl...
    >
    >>> Trafiają się lata, że matura (z matematyki) wyjątkowo łatwa (chyba
    >>> 2013), lub wyjątkowo trudna.
    >>> Potem wszyscy z rocznika łatwej matury są uprzywilejowani. Ktoś taki
    >>> wylatuje po roku studiów bo nic nie umie i za rok znów jest na pierwszym
    >>> roku bo ma więcej punktów od lepszych od niego ludzi z kolejnego
    >>> rocznika.
    >>
    >> To święta prawda. Powodem jest procedura tworzenia pytań maturalnych,
    >> realizowana na zasadzie "oby było tanio". Moim zdaniem należy zmienić
    >> tą procedurę.
    >
    > Aby zapewnić powtarzalność poziomu to chyba większa grupa osób musiała
    > by być w tworzenie zadań zaangażowana, a to zwiększa szansę przecieków.
    > Innym rozwiązaniem byłoby wprowadzanie już po maturze współczynników dla
    > wyników z każdego rocznika (według jakiegoś jasnego matematycznego
    > kryterium) wyrównujących te nierówności poziomów matur.

    To się nazywa standaryzacja. Amerykanie dali sobie z tym radę, ale to
    nie jest za darmo, jak u nas. A komisji pilnują faceci z M16.

    >> Natomiast wprowadzanie egzaminów na studia to fatalny pomysł.
    >> Uczestniczyłem w egzaminach, jako egzaminator, i dobrze wiem, jakie
    >> były naciski na egzaminatorów, aby przysłowiowy bratanek bardzo ważnej
    >> osoby zdał egzamin. I nie były to przypadki jednostkowe.
    >>
    > Nie znałem tego problemu.
    > Ciekawe czy łatwiej to rozwiązać, czy zapewnić jednakowy poziom
    > wszystkich matur.

    Znając realia uczelni prostsza wydaje się standaryzacja testów.

    > Tak czy siak problem nierównych poziomów matur powinien być rozwiązany
    > wtedy, gdy były one wprowadzane zamiast egzaminów a nie po latach, albo
    > wcale.

    Temu nie da się zaprzeczyć :-(

    P.P.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: