    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: jak przeliczyc mA na stopnie celsiusza
    Date: Wed, 22 Jun 2016 09:46:27 +0200

    news:nkck4m$ig2$1@node1.news.atman.pl...

    > Przypuszczalnie jest założenie 0mA = 0bin
    > I dla takiego przypadku trzeba obliczać.

    Byłby logiczne, gdyby nie to, że w zadaniu pojawiają się akurat prądy zgodne
    ze standardem 4..20mA.
    Gdyby chociaż jedna z tych liczb była poza tym zakresem byłoby oczywiste, że
    nie o ten standard chodzi, albo gdyby było pytanie o wynik dla temperatury
    poniżej wartości podanych dla 4mA czy powyżej 20mA też byłaby jasne, że to
    nie o standard chodzi.
    Jakie jest prawdopodobieństwo, że ktoś układając zadanie dotyczące pomiaru
    analogowego akurat przypadkiem trafi w obie te liczby (i to gdy przeliczenia
    z temperatury nie są okrągłe)? Według mnie znikome.
    Zatem z prawdopodobieństwem rzędu 99% autor zadania znał standard i chciał
    się do niego odnieść. No to wydaje się, że powinien przyjmować, że 4mA
    przeliczane jest na 0.
    Tak mi się przynajmniej wydaje.
    P.G.