  • Data: 2013-06-05 19:05:13
    Temat: Re: jak przechowywać nowego UPSa
    Od: Michal <s...@d...mailexpire.com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-06-05 18:32, Piotrek pisze:

    > Normalnie. Wsadzić do pudełka, zapewnić suche środowisko, jednolitą plusową
    > temperaturę. I tyle. Akumulatory lepiej wyjąć, ale tak czy siak za kilka
    > lat będą to trupy.

    Ano. Właśnie niedawno wyciągnąłem starą ETA 900 PRO - gdy ją pakowałem z
    5 lat temu akumulatory były na 30%, teraz tylko zgłaszają stan awaryjny,
    ale jako dodatkowa sepraracja a nie podtrzymywanie przy lecących teraz
    burza za burzą wystarczy. Tak, wiem do tego powinien być UPS typu
    online, a nie zwykły line interactive, ale UPS online kosztują jak
    diabli, a zawsze listwa z bezpiecznikami i warystorami + UPS wpięty za
    nią to lepiej niż sama listwa.
    Poza tym OK. UPS przechowywany w temperaturze pokojowej w suchym
    pomieszczeniu: nie było problemów. Akumulatory w środku.
    Jak poprzekładam obudowy w starych linuksowych konfigach na Athlonach64
    to z ciekawości zobaczę co mówi na ich temat upsd, bo pod Windows
    support dla protokołu komunikacyjnego RS232 ETY zakończył się na
    Windows98, a tak starożytnych OSów praktycznie nikt dziś nie używa.

    --
    /MB