-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.task.gda.pl!news.amu.edu.pl!moon.a
stro.amu.edu.pl!bori
From: Wojtek Borczyk <b...@m...astro.amu.edu.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: jak oni to robią ?
Date: Sun, 26 Jun 2011 17:33:12 +0200
Organization: Adam Mickiewicz University
Lines: 35
Message-ID: <a...@m...astro.amu.edu.pl>
References: <4df9f654$0$2446$65785112@news.neostrada.pl>
<itcu12$dta$3@inews.gazeta.pl> <itcuk7$d5h$1@news.onet.pl>
<itd08u$nq3$1@inews.gazeta.pl> <itd4q5$9in$1@inews.gazeta.pl>
<4...@n...home.net.pl> <4dfa2336$1@news.home.net.pl>
<itdm6f$ogp$1@news.onet.pl> <4dfa6773$1@news.home.net.pl>
<4dfa6a09$0$2436$65785112@news.neostrada.pl>
<gaec8nicxn2o$.fj0ae5okqtwu.dlg@40tude.net>
<4dfaea53$0$2445$65785112@news.neostrada.pl>
<1...@4...net> <itsif4$mf8$1@news.onet.pl>
<6h9qdgnpjzy6$.1q9h24dga5ags.dlg@40tude.net> <iu21oa$pa9$1@news.onet.pl>
<iu27m1$k0m$1@news.onet.pl> <iu4vdv$lvc$1@news.onet.pl>
<iu5j0g$tun$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: moon.astro.amu.edu.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8BIT
X-Trace: sodden.amu.edu.pl 1309102401 87622 150.254.66.120 (26 Jun 2011 15:33:21 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...edu.pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 26 Jun 2011 15:33:21 +0000 (UTC)
In-Reply-To: <iu5j0g$tun$1@news.onet.pl>
User-Agent: Alpine 2.00 (BSF 1167 2008-08-23)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2379316
[ ukryj nagłówki ]On Sat, 25 Jun 2011, Mirek Ptak wrote:
> Masz GPS - przejedź się po płaskim z prędkością powiedzmy 50 km/h według GPS
> - zapamiętaj prędkość wg prędkościomierza - zmierz też wysokość od osi koła
> do podłoża. Potem spuść z obu przednich kół po 1 barze ciśnienia i zmierz
> ponownie wysokość od osi koła do podłoża. Potem przejedź się jeszcze raz z
> prędkością 50 km/h wg GPS i sprawdź jaka wartość masz na prędkościomierzu -
> idę o zakład, że więcej jak 2% (1 km/h) różnicy nie będzie -
> najprawdopodobniej okiem tego nie zobaczysz.
Śmiać mi się chce z tej Waszej całej dyskusji ;-) Pomijając już nawet
wątpliwą dokładność pomiaru prędkości samochodu przy pomocy GPS lub
fabrycznego szybkościomierza (i jedno i drugie sporo powyżej wspomnianych
2%), to o ile Twoim zdaniem zmieni się promień toczny koła przy obniżeniu
ciśnienia z 2 bar na 1 bar? Łatwo to oszacować chociażby ze wzoru na
długość cięciwy okręgu (zakładając warunek, że powierzchnia styku opony z
podłożem pomnożona przez ciśnienie w oponie powinna z grubsza rzecz biorąc
odpowiadać jednej czwartej ciężaru samochodu). Przynajmniej mnie wychodzi
sporo poniżej błędu względnego szybkościomierza... ;-)
Jak już chcecie się bawić w eksperymenty, to pojedźcie na jakiś duży,
pusty plac, zaznaczcie na obu oponach kredą "punkty odniesienia", a
następnie porównajcie położenia tych punktów po przejechaniu kilkuset
metrów (najpierw z ciśnieniem 2 bar, następnie 1 bar i 0.5 bar) :)
Piszecie o gąsiennicach czołgowych, a jakoś nikomu z Was nie przyszło do
głowy, że ruch opony po asfalcie nie jest tak naprawdę ruchem idealnie
tocznym, tylko odbywa się z poślizgiem (zależnym m.in. od ciśnienia w
oponie). Polecam uwadze fakt, że niewłaściwie napompowane opony zużywają
się znacznie szybciej od opon, w których panuje odpowiednie ciśnienie :)
Pozdrawiam :)
W.
Następne wpisy z tego wątku
- 26.06.11 17:34 Cavallino
- 26.06.11 17:37 J.F.
- 26.06.11 17:38 Cavallino
- 26.06.11 17:39 Cavallino
- 26.06.11 17:41 Wojtek Borczyk
- 26.06.11 17:51 cef
- 26.06.11 17:58 Wojtek Borczyk
- 26.06.11 17:59 J.F.
- 26.06.11 18:00 Cavallino
- 26.06.11 18:02 Cavallino
- 26.06.11 18:19 cef
- 26.06.11 19:16 J.F.
- 26.06.11 22:34 Cavallino
- 26.06.11 22:54 cef
- 26.06.11 23:29 Wojtek Borczyk
Najnowsze wątki z tej grupy
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
Najnowsze wątki
- 2024-12-28 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-12-28 Żerniki => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-28 ale zawziętość i cierpliwość
- 2024-12-27 most kilometrowy
- 2024-12-27 Dyplomaci a alkomaty
- 2024-12-27 Zmiana kary
- 2024-12-27 Chiński elektrolizer tester wody
- 2024-12-27 Rzeszów => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2024-12-27 Kraków => Application Security Engineer <=
- 2024-12-27 Gorzów Wielkopolski => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2024-12-27 Wrocław => Solution Architect (Java background) <=
- 2024-12-27 kladka Zagorze
- 2024-12-27 Poznań => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-27 Gdańsk => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-27 Katowice => Programista Full Stack .Net <=