  • Data: 2011-06-27 11:15:01
    Temat: Re: jak oni to robi? ?
    Od: Wojtek Borczyk <b...@m...astro.amu.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 27 Jun 2011, Arek wrote:

    > Dlaczego analizujesz tą część koła która nie styka się z podłożem? Na co to
    > ma wpływ?

    Na rzeczywisty promień toczny koła :)

    No ale ja przecież cały czas dokładnie o tym właśnie pisze :)

    > Jeżeli analizujesz w tym przypadku coś więcej, to jesteś niezłym
    > magikiem, ale niestety podstawówki kończyć nie powinieneś.

    Na Twoim przykładzie widać, że czytanie cudzych tekstów ze zrozumieniem
    bywa bardzo trudne... ;-)

    > Twierdzisz, że podczas normalnej jazdy opona cały czas się ślizga w ten
    > sposób kompensuje różnice w ciśnieniu w stosunku do... no właśnie do czego?

    Obwód bieżnika opony jest większy niż 2 * pi * rzeczywisty promień toczny
    koła, stąd uślizg. Dla mnie to proste jak budowa cepa :)

    > Jeszcze raz powtarzam, punkty styku <-> środek obrotu. Nic więcej.
    > Reszta to wynik Twojej rozbujałej wyobraźni.

    Ponawiam apel o czytanie ze zrozumieniem :)

    W.