    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: jak nazywają się te testy
    Date: Tue, 3 Apr 2012 12:27:30 +0200

    Użytkownik "4CX250" napisał w wiadomości grup
    >W tramtym czasie UE nie była tak? parodi? jak dzisiaj. Przed oczami
    >miałem polskich rozbrykanych urzędasów których za pałę wezm? unijni
    >urzędnicy. kontrolerzy. Nie my?lałem o kasie że popłynie z UE lecz o
    >kasie któr? w końcu polski urzędnik przestanie defraudować i trwonić.
    >Oj jaki ja głupi byłem.

    No, moze nie calkiem. Teraza trwoni, ale zgodnie z przetargiem

    >Dzisiaj gdzie nie zobaczę to czy to inwestycja drogowa przez jak??
    >gminę albo jaki? most albo co? innego, widać od razu wielk? tablicę
    >że wykonano to z funduszy unijnych.No ale o co chodzi? Zapytasz...
    >Ano o to, że na dzień dzisiejszy mamy sprzedane niemal wszystkie
    >fabryki, banki, cukrownie, stocznie, huty.

    Z tym ze wiesz - sprzedawac zaczelismy od 1990 roku.
    Pod haslem ze panstwowe beda zle zarzadzane ... i chyba byly.
    I tak prawde mowiac to nasza gospodarka odzyla najbardziej po 2004.

    Z cukrowniami nie jestem calkiem pewny, bo tu faktycznie - z jednej
    strony mielismy ich kolo setki a zostalo 20, z drugiej - produkcja
    spadla stosunkowo nieznacznie, z trzeciej - w Unii nadprodukcja cukru,
    z czwartej - poprzedni rok troche zmienil punkt widzenia.

    >Mamy 900mld długu.

    Ale na to tez pracowalismy sumiennie od 40 lat. Unia tu niewiele
    zmienia.
    Przy czym ... jestesmy w takim glupim okresie ze wydaje mi sie iz na
    potrzebne _inwestycje_ jak najbardziej powinnismy pozyczac.

    > Od chwili wej?cia do UE podrożały niemal potrójnie ceny no?ników
    > energii, wielu towarów co spowodowało że do budżetu trafiaj? kolejne
    > miliardy z akcyzy i podatku.

    http://www.lotos.pl/handlowy/ceny_paliw/historia
    Akcyza na benzyne 95 2004-01-01 1.514,00 , 2012-04-03 1.565,00

    Nie, akcyza nie wzrosla z powodu wejscia do Unii. Natomiast na ceny
    paliw nie poradzisz ... a o kursie zlotowki gdybysmy nie weszli, to
    mozemy pospekulowac.

    A czy mi sie wydaje czy takze troche zniesiono ? Bo Unia zasadzniczo
    popiera wolny rynek i wewnatrzunijna konkurencje.

    >Prawa, jazdy, dowody rejestracyjne, coraz wyższe

    Wczesniej tez nie brakowalo pomyslowych Dobromirow w urzedach.
    Unia kazala dowody osobiste wymieniac ? Z PJ tez okazalo sie roznie -
    niby to musielismy wymienic na obowiazujace w Unii, a potem sie
    okazalo ze Unia dopiero chce wprowadzic obowiazujacy wzor. I
    protestowalismy. Zreszta jakby ten rzad rozlozyl wymiane na dluzej i
    mniej obowiazkowo, to by i protestow nie bylo. DR nawiasem mowiac sie
    wczesniej tez pare razy zmienialy, tylko niewiele i nikt tragedii nie
    robi.

    >bij?ce mocno po kieszeni mandaty.

    Sprawdz taryfikatory. Unia ani nie wymaga wysokich mandatow, ani ich
    nie podnieslismy w 2004.
    Jesli cos to pretensje do Kaczynskiego - zachcialo sie CBA i
    policjanci sie boja, ale lekarze tez :-)

    Natomiast Unia gdzies tam o bezpieczenstwo dba, i troche jej
    przeszkadza taki kraj gdzie jezdza jak wariaci i do FR sie doklada :-(

    >Odpowiedz mi więc na co te pieni?dze id? skoro gdzie się nie
    >ogl?dniesz to stoi tablica że sfinansowano z funduszu UE?

    Ale to troche odwrotnie - skoro unia doplaca do wszystkiego, to co sie
    dziwisz ze do kazdej nowej inwestycji wladze sie staraja o doplate ?
    No i potem tablice ze wszedzie placila UE :-)

    >Mam tylko jedn? nadzieję. Wrażenie że polski rz?d celowo dopuszcza i
    >stymuluje podwyzki o jakich ostatnio czytamy. To mam nadzieję że ma
    >jaki? powód.

    Wiesz, tu sytuacja jest podobna to tej z lat 80-tych - im wieksza
    inflacja, tym zadluzenie rzadu realnie maleje.
    Z drugiej strony - tym mniej chetnych na obligacje i trzeba podnosic
    oprocentowanie.

    Tak czy inaczej - zrownowazony budzet do tego podstawa, a nam ciagle
    jednak brakuje, choc 2008 rok zapowiadal sie dobrze.

    >Wydaje mi się że ma to załagodzić szok cenowy po przyjęciu euro. Ten
    >sam szok który przeżyli Austriacy, Czesi, Słowacy i inne kraje.

    Czesi ?

    >Obym się nie mylił. Bo je?li się mylę, to po przyjęciu euro będziemy
    >mieli wszystko jeszcze drożej a pensje niestety takie same.

    Ten szok cenowy byl przeanalizowany na wszystkie sposoby. Inaczej bylo
    w Niemczech, inaczej na Slowacji.
    Jedna z metod unikniecia szoku to doprowadzic do sytuacji gdy
    1eur=10zl, ale na to sie nie zanosi.

    Co do dzialan rzadu - zauwaz ze obecnie pomysl euro jest odlozony na
    nieokreslona przyszlosc, wiec trudno tu mowic o jakis dzialaniach
    rzadu ... w przyszlych kadencjach.

    J.