  • Data: 2009-10-24 10:18:53
    Temat: Re: jak naświetlić/nanieść fotografię na porcelanę ?
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 23 Okt., 20:16, "tymek" <t...@w...pl> wrote:
    > cześć
    > mam pytanie do na pewno bardziej doświadczonych kolegów.
    > od czego zaczać aby nanieść zrobione przez siebie kolorowe zdjęcia na
    > porcelanowe płytki aby były one trwałe.
    > proszę o jakiekolwiek rady i linki, bo wczytuję sie w temat,
    > z góry dzięki !

    nie naswietla sie na porcelanie

    co do zasady to sie robi tak ze drukujesz na specjalnym papierze
    drukarka atrametowa . papier jest pokryty guma
    aparabska.prawdopodobnie jest to specjlany rodzaj pigmentu w farbie.
    nalezy dobrac profil coloru dla przyszlek porcelany .
    nastepnie te fotografie naklejasz / nakladasz obrazem na gline , ktora
    nastepnie wypalisz w piecu w dopowiednbiej temperaturze to rzad prawie
    1000 st C.
    podloze na ktorym znajdowalo sie zdjecie i guma arabska sie
    wypalaja , pigmenty wpiekaja sie w porcelane.

    technoogicznie nie wyglada to trudno.

    nazw handlowych papierow , farb nie znam , jesli pogooglujesz dluzej
    to moze sie natkniesz i natchniesz