  • Data: 2010-12-18 12:58:58
    Temat: Re: jak najprościej spiąć 2 laptopy w "sieć"
    Od: "MC" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Piotr Wozniacki" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:4d0ca6ea$0$27043$65785112@news.neostrada.pl...
> [...]
    > domu. Planuję więc udać się do "miejsca jego pobytu" ze swoim laptopem, na
    > którym mam tę aplikację zainstalowaną wraz z serwerem licencji. Tego
    > ostatniego nie mogę po prostu zainstalować na "badanym" komputerze, bo
    > działa on w oparciu o klucz, generowany przez Producenta aplikacji pod
    > konkretny nr MAC - ale jest to server sieciowy, zatem spięcie mojego
    > laptopa i tegoż kompa powinno załatwić sprawę (tzn. apikację zainstaluję
    > na tamtym kompie, ale licencję będzie brał z mojego lapka prez LAN).
    >
    > W związku z tym pytanie do Pana: nie wiem, czy na miejscu zastanę sieć

    Jakiego Pana pytasz?

    > do której wystarczyłoby wpiąć oba kompy. Nie posiadam kabla skrętki,
    > którym możnaby spiąć oba kompy bezposrednio... Czy zatem wystarczy, jeżeli
    > zabiorę se sobą router Linksys (seria WRT, z wi-fi), i dwa krótkie kable?
    > Na miejscu nie chciałbym żadnych niespodzianek - co jeszcze więc
    > powinienem mieć ze sobą? Czy komputery się zobaczą, gdy oba wepnę do
    > routera (Internet nie jest mi potrzebny)?

    Ruter nie jest potrzebny wystarczy spiąć oba komputery jednym kablem. Kiedyś
    był problem z krosowaniem takich łaczy, ale to od dawna odbywa się
    automatycznie. W normalnych ustawieniach (automatyczne pobieranie adresu IP)
    i braku serwera dhcp powinien zadziałać mechanizm AutoIP, czyli obie maszyny
    powinny przybrać adresy z puli 169.254.*.* z maską 255.255.0.0. To
    wystarczy, żeby się wzajemnie widziały.
    Aktualny adres IP komputera znajdziesz na wiele sposobów. Szczegóły zależą
    od systemu operacyjnego.
    Równie dobrze możesz te adresy wymusić wpisując je do właściwości kart
    sieciowych. Tylko pamiętaj o odpowiedniej masce, która musi przepuszczać
    ruch od jednego do drugiego.