eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyjak najlepiej przyśpieszać dieslem?Re: jak najlepiej przyśpieszać dieslem?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.axelspringer.com.pl!not-for-mail
    From: Bydlę <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: jak najlepiej przyśpieszać dieslem?
    Date: Thu, 1 Sep 2011 17:59:29 +0200
    Organization: Mac?winka
    Lines: 56
    Message-ID: <j3oa51$5hs$1@cougar.axelspringer.pl>
    References: <j3ldkg$sip$1@inews.gazeta.pl> <j3lm72$407$1@cougar.axelspringer.pl>
    <j3o8ms$frs$2@node2.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: m1400.lan
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: cougar.axelspringer.pl 1314892769 5692 192.168.3.111 (1 Sep 2011 15:59:29
    GMT)
    X-Complaints-To: a...@n...axelspringer.pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 1 Sep 2011 15:59:29 +0000 (UTC)
    User-Agent: Unison/1.8.1
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2395318
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2011-09-01 17:35:48 +0200, Wojciech Wrodarczyk <w...@w...pl> said:

    > W dniu 2011-08-31 18:06, Bydlę pisze:
    >> On 2011-08-31 15:40:32 +0200, "proaga" <p...@W...gazeta.pl> said:
    >>
    >>> j.w., jak optymalnie jechać dieslem pod wzgledem dynamiki i spalania?
    >>
    >> Zasady są dokładnie takie same jak w benzynowych.
    >> ;>
    >>
    >>
    >>
    > Chyba jednak nie, ze względu na płaszczczy (nie wiem jak to się
    > odmienia) moment i jego maks. już w dolnych obrotach


    I dlatego właśnie jeżdzimy - co do zasady! - tak samo!
    To nie oznacza wciskania gazu na 5 cm na 6 sekund, tylko korzystanie z
    mocy i momentu silnika oraz z właściwych przełożeń.
    Jedyne, co można podpowiedzieć komuś, kto nie zna się na prowadzeniu
    samochodów i nie myśli zbyt dobrze, to to, że w dieslach nie redukuje
    się tak często biegów, gdy się chce przyspieszyć.
    Ale to wyczuje każdy sprawny kierowca, jeśli przeoczy podczas
    zapoznawania się z nowym pojazdem.



    > pod względem ekonomii należy trzymać się niskich obrotów

    Nie, nie niskich, a właściwych - niskie obroty często dają wyższe
    spalanie, bo moment uciekł kierowcy - wystarczy wskaźnik chwilowego
    spalania, by się przekonać, że często wyższy bieg i obroty w zakresie
    maksymalnego momentu obrotowego dają niższe spalanie, niż niskie obroty
    na wysokim biegu, przy jeździe z taką samą prędkością.

    > (tzn. dolnej krawędzi mom. maks.), czyli inaczej niż w benz.
    > Przyśpieszać można zatem spokojniej.

    ?
    Ja zawsze przyspieszam spokojnie - nie denerwuję się nic, a nic.
    :-)))



    > Pod względem dynamiki, w zależności od charakterystyki i przełożeń, ale
    > najlepiej nie opuszczać zakresu mom. maks.

    Czyli tak samo jak w benzynowych.
    :-)




    --
    Bydlę

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: