  • Data: 2009-09-14 12:46:27
    Temat: Re: jak na szybko przetestowac Tamrona 17-50/2.8
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 14 Sep., 14:36, h...@p...onett.pl wrote:
    > No to komu ja mam teraz wierzyc?:)
    >
    > Jak na moj zdrowy rozsadek mam takie uwagi:
    >
    > 1. Pelna dziure bede wykorzystywal przeciez rowniez w pomieszczeniach, wiec
    testowanie
    > przy swietle zarowym tez ma sens.
    >
    > Pytanie: na ile bf/ff lub jego brak  w swietle dziennym daje pewnosc, ze w zarowym
    tez go nie
    > bedzie. Czy wystepuje tu jakas zasada czy korelacja ?
    >
    > 2. Testowanie bialej kartki z czarnymi liniami wydaje sie miec ta zalete, ze na
    liniach latwiej jest
> [...]

    wierz komu chcesz
    wiara to sprawa osobista.

    ja mam b dokladnie pomierzony uklad af ale tylko canona i tego
    tamrona , co nie jest kwestia wiary tylko obiektywnych przeslanek.

    -istnieje korelacja pomiedzy barwa swiatla a tendencja ukladu do AF /
    BF - to jest cecha systemu nie obiketywu- sklionnosc do AF BF
    zmienia sie z ogniskowa w tamronie na szczescie jest ta zmiana
    akceptowalnie mala.

    do tego sa pewne wskazowki i indycje if AF pracuje roznie na roznych
    odleglosciach.
    Czy bedziesz robil zdjecia z ok.30-50 cm?

    na starszym monitorze jak w c40 d nie bylem w stanie ocenic jakosci
    rozdzielczosci - tylko z grubsza.
    na nowszym jak w c50 d jest nieznacznie tylko lepiej - wydaje sie ze
    jest ostro , w rzeczywistosci niekoniecznie.

    nie bede pisal teraz dlaczego tak jest - nawet przy uzyciu lupy.

    jesli bedziesz ocenial jakosc obiektywu a w szczegolnosci teio
    tamnrona to na otwrtym obiektywie - na przyslonie 2,8 osiaga on
    niemlaze max rozdzielczosci . oznacza to ze moszesz na tej przyslonie
    ocenic wspolprace z korpusem , zas ew. bledy nie beda wynikiem zlej
    korekcji obiektywu.

    i uwaga ja nie wierze w te opowiesci o duzym rozrzucie parametrow
    optycznych.
    Znajac technologie i precyzje japonczykow , optycznie beda do siebie
    wszystkie b . zblizone - natomiast z cala pewnoscia moze AF
    wspolpracowac roznie z roznymi aparatami stad i rozne wyniki.
    NIe spotkalem opinie o zle rysujacym tym tamronie , przeciwnie , wiele
    pochlebnych.

    jesli nie wiesz jaki masz aparat - to nie bardzo moge dalej pomoc -