  • 21. Data: 2009-06-10 00:13:30
    Temat: Re: jak makro domowym sposobem
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Uzytkownik <jansal> napisal
    > tutaj masz zdjecie
    > przed chwila wyciagniety
    >
    > nie mialem makro pod reka wiec skropowany.
    > dobrze odzywiony ok 7mm
    >
    > http://picasaweb.google.de/fotografie25/Desktop#5345
    271550700191442

    Uuuuch, to skurwiel, ale sie upasl...
    Ilez ja sie tego scierwa ze swojego psa nawyciagalem...

    adam

  • 22. Data: 2009-06-10 10:29:24
    Od: Olek <o...@u...eu>

    T.M.F. wrote:

    > Wg wytycznych amerykanskich >36 godzin, aczkolwiek sa badania
    > pokazujace, ze ryzyko transmisji choroby wynosi prawie 0% w czasie do 72
    > godzin od ugryzienia do wyciagniecia.

    24 godziny, rumień nie występuje zawsze. Borelioza to ciężka choroba
    więc nie ma co ryzykować.

    > Nie wykrecac, tylko zlapac peseta jak najblizej skory i jednostajnym
    > ruchem wyciagnac.

    kolego powodzenia Ci życzę... Kleszcza wykręcasz w lewo (przeciwnie do
    kierunku wskazówek zegara), gdyż kleszcz wkręca się pod skórę, a nie
    wbija... Jak go złapiesz pensetą i pociągniesz to na bank zostawisz
    połowę tego gówna w skórze. Takie Twoje "rady" to dawaj na grupie .humor

    Tu lektura:
    http://www.dziennik.pl/kobieta/uroda/article30403/Sp
    osob_na_kleszcze.html

  • 23. Data: 2009-06-10 10:38:28
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Olek" napisał
    [...]
> [...]
    > wbija... Jak go złapiesz pensetą i pociągniesz to na bank zostawisz połowę
    > tego gówna w skórze. Takie Twoje "rady" to dawaj na grupie .humor

    Czy Ty wyciągałeś kiedykolwiek kleszcza pęsetą ?

    > Tu lektura:
    > http://www.dziennik.pl/kobieta/uroda/article30403/Sp
    osob_na_kleszcze.html

    Odnośnie psów to totalne pierdoły - wygląda jak artykuł sponsorowany przez
    firmy, których nazwy się w nim pojawiły.

    adam

  • 24. Data: 2009-06-10 10:39:48
    Od: Olek <o...@u...eu>

    adam wrote:

    > Czy Ty wyciągałeś kiedykolwiek kleszcza pęsetą ?

    oczywiście z 10 sztuk z siebie :) i jak już to wykręcałeś...

    > Odnośnie psów to totalne pierdoły - wygląda jak artykuł sponsorowany
    > przez firmy, których nazwy się w nim pojawiły.

    ale jest zgodny z tym co każdy lekarz Ci powie...

  • 25. Data: 2009-06-10 10:49:49
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Olek" napisał

    > oczywiście z 10 sztuk z siebie :) i jak już to wykręcałeś...

    OK, wykręcałeś : )
    Ja się też już swoje nawykręcałem i pęseta to jedno z najgorszych rozwiązań.

    > ale jest zgodny z tym co każdy lekarz Ci powie...

    A to ja wiem ; )
    Zwlaszcza, że dzisiaj przeciętny weterynarz to również i sklep i jakimś
    cudem zawsze ma najlepszy towar ; )

    adam

  • 26. Data: 2009-06-10 11:25:55
    Od: j...@u...at

> [...]
    > wbija... Jak go złapiesz pensetą i pociągniesz to na bank zostawisz
    > połowę tego gówna w skórze. Takie Twoje "rady" to dawaj na grupie .humor

    jesli sie wbil niedawno i jest glodny to skubaniec nie ma ochoty
    puscic j jest go latwo przy wyciaganiu uszkodzic.
    nawet wykrecanie w lewa strone nie pomaga , przeciwnie on sie ukreci a
    nie pusci.
    on ma taki harpun przy ktorym urzadzenia draculi to niewinne zabawki.

    jesli sie juz nazre czyli napije krwi to dosc latwo odpusci i mozna go
    penseta na ogol bez obawy uszkodzenia wyjac.

    ale lepiej jest miec te specjalna kleszczo-pensete.

    ja sie na to dziadostwo szczepie od lat i nie jestem calkiem na
    biezaco w tematach medycznych ale w naszych regionach to wyglada
    mniej wiecej tak ze te zainfekowane moga przeniesc glownie dwa
    rodzaje niebezpiecznych chorob.
    przeciw jednej nie ma szczepinki ale jest uleczalna ,
    drugiej szansa wyleczenia jest duzo mniejsza , moze skonczyc sie
    zgonem ale za to jest przeciw niej szczepionka.

    to tyle co mi zostalo w pamieci na uzytek dnia codziennego..

    moje dzieci gdy byly male zawsze po wizycie w parku dokladnie
    ogladalismy z zona.
    pare razy znalezlismy wedrujacego kleszcza na ciele , czyli jeszcze
    przed ukaszenim.

    raz ugryzl , pojechalismy do lekarza , ten nas uspokoil.
    bylo to w znanym i popularnym parku.
    tam te kleszcze byly rozpoznane i w tym rejonie nie stwierdzono
    zakazonych wiec lekarz nie stosowal nic szczegolnego.
    Ale mial doswiadczenie , gdyz jak twierdzil to bylo na porzadku
    dziennym , pamietam powiedzial : a to zwykle nasze kleszcze , one nic
    nie maja. To mnie troche ubawilo , ale i zaniepokoilo , czy aby
    lekarz nie byl ignorantem .

    Chyba ze wzgledu na wlasne bezpieczenstwo lepiej jest przyjac
    strategie pesymistyczna i zalozyc ze one moga byc zakazone.

    Nie znam statystyk w naszym kraju , ale w takich krajach poludniowych
    malych jak chorwacja , austria , slowenia rocznie umiera pare osob
    od ugryzienia kleszcza, Zdazaja sie tez wielomiesieczne spiaczki itp.

    Mysle , ze to nie jest calkiem O.T. Przez przypadek zostal wywolany
    temat , ktory moze miec duze znaczenie dla fotografujacych w zieleni
    nawet aparatymi cyfrowymi-pod tym wzgledem nie sa one lepsze od
    analogu ;-).

    XXX

  • 27. Data: 2009-06-10 12:03:33
    Od: "Norbert" <...@h...spam>

    Obejrzyj robaczka przez obiektyw golym okiem, lepszy od lupy. On juz jest
    wyjety, czy do usuniecia? Zlap blisko glowy i usun, a jak sie pojawi
    czerwony rumien to do leczenia, w I stadium borelioza to nic strasznego.
    Chyba ze nadal Ci chodzi o zdjecie ;) Wystarczy ze oddalisz obiektyw od
    korpusu, mozesz nawet to zrobic przy pomocy rolki od papieru toaletowego
    (skroconej), MF i ustaw sie w dobrej odleglosci.W ostatecznosci miedzy
    szklem a matryca i tak jest tylko powietrze w chwili robienia zdjecia,jak
    juz to ktos napisal...

  • 28. Data: 2009-06-10 12:51:11
    Od: Olek <o...@u...eu>

    adam wrote:

    > OK, wykręcałeś : )
    > Ja się też już swoje nawykręcałem i pęseta to jedno z najgorszych
    > rozwiązań.

    bardzo OT jak na tą grupę - ale tak - wykręcałem i skutecznie
    wychodziły... Jak Ty łapiesz i ciągniesz to powodzonka :)
    Najgorsze rozwiazanie to smarowanie czymś np. masłem "żeby wypadł"...

    > A to ja wiem ; )
    > Zwlaszcza, że dzisiaj przeciętny weterynarz to również i sklep i jakimś
    > cudem zawsze ma najlepszy towar ; )

    tylko, że lekarz (niekoniecznie weterynarz) doskonale się na tym zna (w
    większości pryzpadków)

    proponuję EOT

  • 29. Data: 2009-06-10 16:17:56
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

> [...]
    > wbija... Jak go złapiesz pensetą i pociągniesz to na bank zostawisz
    > połowę tego gówna w skórze. Takie Twoje "rady" to dawaj na grupie .humor

    No jak z takich miejsc czerpiesz wiedze medyczna to gratuluje.
    Dziennikarzyna na spole z weterynarzem...

    Tu masz cytat z podrecznika medycznego - niestety dostepny platnie tylko
    dla lekarzy wiec moge podac tylko cytat:
    The proper technique for removal of the attached tick includes the
    following steps:
    * If available, use tweezers or small forceps to grasp the tick as
    close to the skin surface as possible. In the absence of tweezers, use
    paper or cloth to protect the fingers during tick extraction.
    * Pull straight up gently but firmly, using steady pressure. *Do
    not jerk or twist.*
    * Do not squeeze, crush, or puncture the body of the tick, since
    its fluids may contain infectious agents.
    * Disinfect the skin thoroughly after removing the tick and wash
    hands with soap and water.
    * If sections of the mouthparts of the tick remain in the skin,
    they should be left alone as they will normally be expelled spontaneously.
    * After the tick removal and the skin cleansing, the person bitten
    (or the parents) should observe the area for the development of erythema
    migrans (EM) for up to 30 days following exposure. Components of tick
    saliva can cause transient erythema that should not be confused with EM.
    * Since the tick usually needs to be attached for two to three days
    before transmission of the Lyme disease agent occurs, removal of the
    tick within this time frame often prevents the infection [4-7].

    Zwracam uwage na *"Do not jerk or twist.".*
    Informacje dla pacjentow z najlepszego na swiecie podrecznika
    medycznego: http://www.uptodate.com/patients wpisz w wyszukiwarce tick bite.
    Linki do innych zrodel jakby to kogos nie przekonalo:
    http://emedicine.medscape.com/article/1413603-treatm
    ent - ilustrowana
    procedura usuwania.
    Strona amerykanskich lekarzy rodzinnych -
    http://www.aafp.org/afp/20020815/643.html
    Zwracam uwage na "TABLE 1 Ineffective or Dangerous Methods of Removing
    Ticks: What Not to Do" - Do not use a twisting or jerking motion to
    remove the tick.