    From: j...@u...at
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: jak makro domowym sposobem
    Date: Wed, 10 Jun 2009 04:25:55 -0700 (PDT)

    > kolego powodzenia Ci życzę... Kleszcza wykręcasz w lewo (przeciwnie do
    > kierunku wskazówek zegara), gdyż kleszcz wkręca się pod skórę, a nie
    > wbija... Jak go złapiesz pensetą i pociągniesz to na bank zostawisz
    > połowę tego gówna w skórze. Takie Twoje "rady" to dawaj na grupie .humor
    >
    > Tu lektura:http://www.dziennik.pl/kobieta/uroda/article
    30403/Sposob_na_kleszcze....

    jesli sie wbil niedawno i jest glodny to skubaniec nie ma ochoty
    puscic j jest go latwo przy wyciaganiu uszkodzic.
    nawet wykrecanie w lewa strone nie pomaga , przeciwnie on sie ukreci a
    nie pusci.
    on ma taki harpun przy ktorym urzadzenia draculi to niewinne zabawki.

    jesli sie juz nazre czyli napije krwi to dosc latwo odpusci i mozna go
    penseta na ogol bez obawy uszkodzenia wyjac.

    ale lepiej jest miec te specjalna kleszczo-pensete.

    ja sie na to dziadostwo szczepie od lat i nie jestem calkiem na
    biezaco w tematach medycznych ale w naszych regionach to wyglada
    mniej wiecej tak ze te zainfekowane moga przeniesc glownie dwa
    rodzaje niebezpiecznych chorob.
    przeciw jednej nie ma szczepinki ale jest uleczalna ,
    drugiej szansa wyleczenia jest duzo mniejsza , moze skonczyc sie
    zgonem ale za to jest przeciw niej szczepionka.

    to tyle co mi zostalo w pamieci na uzytek dnia codziennego..

    moje dzieci gdy byly male zawsze po wizycie w parku dokladnie
    ogladalismy z zona.
    pare razy znalezlismy wedrujacego kleszcza na ciele , czyli jeszcze
    przed ukaszenim.

    raz ugryzl , pojechalismy do lekarza , ten nas uspokoil.
    bylo to w znanym i popularnym parku.
    tam te kleszcze byly rozpoznane i w tym rejonie nie stwierdzono
    zakazonych wiec lekarz nie stosowal nic szczegolnego.
    Ale mial doswiadczenie , gdyz jak twierdzil to bylo na porzadku
    dziennym , pamietam powiedzial : a to zwykle nasze kleszcze , one nic
    nie maja. To mnie troche ubawilo , ale i zaniepokoilo , czy aby
    lekarz nie byl ignorantem .

    Chyba ze wzgledu na wlasne bezpieczenstwo lepiej jest przyjac
    strategie pesymistyczna i zalozyc ze one moga byc zakazone.

    Nie znam statystyk w naszym kraju , ale w takich krajach poludniowych
    malych jak chorwacja , austria , slowenia rocznie umiera pare osob
    od ugryzienia kleszcza, Zdazaja sie tez wielomiesieczne spiaczki itp.

    Mysle , ze to nie jest calkiem O.T. Przez przypadek zostal wywolany
    temat , ktory moze miec duze znaczenie dla fotografujacych w zieleni
    nawet aparatymi cyfrowymi-pod tym wzgledem nie sa one lepsze od
    analogu ;-).

    XXX