  • Data: 2014-11-16 20:39:07
    Temat: Re: inwerter grid tie (on grid)
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Jacek Maciejewski napisał:

    > No to sobie policz pojemność kondensatora potrzebną do zgromadzenia
    > choćby tylko ładunku odpowiadającego energii półokresu oddawanej
    > przez przetwornicę powiedzmy 1000W. A przecież potrzebna by była
    > o rząd większa pojemność. I porównaj taki kondensator z wielkością
    > typowej przetwornicy 1 kW :)

    Jaka to jest "typowej przetwornica 1 kW"? Typowe, to tak 20-60 kW
    raczej. Waga przerośniętego tucznika albo i wołu -- 150-200 kilo
    przynajmniej. Indukcyjności w środku też sporo, ale przyznam się
    szczerze, że nigdy się dokładnie nie zastanawiałem, w czym tam się
    i kiedy energia kolibie.

    > A wiesz że o tym nie pomyślałem? Rzeczywiście, masz rację :) Tym
    > niemniej, przetwornice do kilku kW są jednofazowe i tu ten kłopot
    > występuje. Albo prostokąt albo 50% wykorzystanie panela.

    Te mocy od kilkunastu kW są trójfazowe, ale mają kompletnie odseparowane
    od siebie obwody każdej z faz. Miewają też po dwa lub trzy trackery na
    fazę. A te jeszcze większe, podchodzące pod MW, są po prostu zespołem
    mniejszych inwerterów. Takiego inwertera, żeby miał na wejściu jeden
    obwód DC, który zasila trzy fazy, to ja nie spotkałem (co nie musi
    znaczyć, że nikt takich nie robi).

    --
    Jarek