  • Data: 2014-11-16 21:19:13
    Temat: Re: inwerter grid tie (on grid)
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 16 Nov 2014 20:41:55 +0100, J.F. napisał(a):

    > 10J. Tyle co srednie lampy blyskowe. 220uF/300V
    Ano, a zważywszy że konstrukcyjnie trudno by opróżniać ten kondensator
    do zera co półokres to trzeba by mieć jakieś 10 razy wiecej, czyli
    2000uF/300V na 1 kW mocy przetwornicy. We wszystkich znanych mi
    przetwornicach tego rzędu mocy jako żywo nie ma takiego kondziola, co
    znaczy że muszą oddawać moc prostokątnie. Co z kolei nie mieści mi się w
    głowie - są przecież jakieś minimalne wymogi na zawartość harmonicznych
    w napięciu sieciowym, co narzuca co najwyżej kilkuprocentowy udział
    takich przetwornic w ogólnym bilansie sieci.

    > W sumie to taki panel powinien miec spora pojemnosc, no ale on na 1V.
    Hę?

    > Ale prostokata wprost do sieci nie podlaczysz. Musi byc np dlawik,
    > ktory w sumie tez energie przechowuje.
    > RoManie - rdzen do przetwornicy 1kW 50Hz to jaki duzy ?
    Z drutem parę kilo napewno :)

    --
    Jacek