  • Data: 2014-11-16 16:04:23
    Temat: Re: inwerter grid tie (on grid)
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan J.F. napisał:

    [...teorye na temat słonecznych bateryj...]

    > To wszystko w uproszczeniu, liczby przykladowe, ale raczej dosc dobre.
    > Przy AC dochodzi komplikacja z napieciami chwilowymi i przesunieciami
    > fazowymi.

    Teoria może i dobra, ale z dzisiejszą praktyką niewiele ma wspólnego.
    Układy, których teraz używa się do łączenia ogniw słonecznych z siecią
    energetyczną, nazywa się "trackerami", a nie "inwerterami" ("inwerter"
    pozostał jako handlowa nazwa całej skrzynki). Jak sama nazwa wskazjue,
    nadążają one za przebiegiem napięcia sieci, które może być odkształcone,
    nie musi być sinusoidalne. Nie rozpatruje się tego jako obwód AC, tylko
    DC o stale zmieniających się parametrach -- w krótkich odcinakach czasu
    (grubo poniżej milisekundy) zasilanie dostosowuje się do sieci i pcha
    do niej tyle mocy, ile akurat jest dostępne. Ale ja o tym już tu kiedyś
    pisałem, może nawet więcej niż jeden raz.

    Jarek

    --
    Dookoła krążą sobie różne prądy,
    Na te prądy różne róznych są poglądy.