  • 1. Data: 2010-11-01 17:32:34
    Temat: interfejsy diagnistyczne OBD2 VAG i Renault - różnica
    Od: "kk" <...@...pl>

    Zostałem zapytany ostatnio czym się różnią między sobą dwa interfejst
    kabelkowe
    - ja nie wiem. Może ktoś na forum ma większe rozeznanie.

    Mianowicie są dwa kabelki (interfefsy) które po podłączeniu do komputera
    przez gniazdo USB
    dodają do systemu dodatkowy port COM. Zakończone są identycznymi wtyczkami.
    Z jednej strony USB, drugiej wtykiem do gniazda diagnostycznego.

    Z drugiej strony tworzą interfejs K-Line według normy ISO 9141-2 - nazywany
    często KWP 2000.
    Nie jest to CAN.

    Przykład interfejsu OBD2<=>COM :

    http://pinoutsguide.com/images/obd2_iso9141-2_cable.
    gif

    Na moje to bez względu na typ samochodu sam interfejs sprzętowy powinien być
    identyczny.

    Ale mechanicy twierdzą, że interfejsem do samochodów grupy VAG
    (VW,audi,skoda,seat) nie można sprawdzać pojazdów Renault (dacia, nissan) i
    odwrotnie.

  • 2. Data: 2010-11-01 23:47:15
    Od: "Robgold" <r...@i...pl>

    Interfejs moze byc taki sam natomiast rozne jest do nich oprogramowanie.
    Dodatkowo, w tych bardziej zaawansowanych interfejsach producenci celowo
    zmenili standardowe sterowniki dla kowerterow COM aby widzialy je tylko ich
    programy.

    Dla uscislenia, ISO9141-2 K-line to opis warstwy fizyczniej, KWP2000 to
    protokol komunikacji. KWP mozesz miec rownie dobrze opakowanego ramkami CAN
    i przeslanego po nim.

  • 3. Data: 2010-11-02 07:30:13
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 2 Nov 2010 00:47:15 +0100, Robgold wrote:
> [...]
    >zmenili standardowe sterowniki dla kowerterow COM aby widzialy je tylko ich

    Niekoniecznie celowo. To juz skomplikowane rzeczy, jeden zrobil to
    tak, inny inaczej i sie roznia.

    ODB2 to cztery interfejsy w jednym zlaczu - nie ma sie co dziwic ze
    rozwiazanie zubozone do jednego nie wspolpracuje z innymi autami.

    J.

  • 4. Data: 2010-11-03 15:53:58
    Od: "Marek S" <s...@o...pl>

    Owszem jest taki zgodny z norma OBD2 w samochodach po 2000 r . To ze wtyczka
    ta sama to inny temat , kazdy producent zaleca wlasny system diagnostyczny w
    serwisach fabrycznych . Ochrona wlasnych interesów .
    Marek S
    Uzytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci