-
1. Data: 2010-11-01 17:32:34
Temat: interfejsy diagnistyczne OBD2 VAG i Renault - różnica
Od: "kk" <...@...pl>
Zostałem zapytany ostatnio czym się różnią między sobą dwa interfejst
kabelkowe
- ja nie wiem. Może ktoś na forum ma większe rozeznanie.
Mianowicie są dwa kabelki (interfefsy) które po podłączeniu do komputera
przez gniazdo USB
dodają do systemu dodatkowy port COM. Zakończone są identycznymi wtyczkami.
Z jednej strony USB, drugiej wtykiem do gniazda diagnostycznego.
Z drugiej strony tworzą interfejs K-Line według normy ISO 9141-2 - nazywany
często KWP 2000.
Nie jest to CAN.
Przykład interfejsu OBD2<=>COM :
http://pinoutsguide.com/images/obd2_iso9141-2_cable.
gif
Na moje to bez względu na typ samochodu sam interfejs sprzętowy powinien być
identyczny.
Ale mechanicy twierdzą, że interfejsem do samochodów grupy VAG
(VW,audi,skoda,seat) nie można sprawdzać pojazdów Renault (dacia, nissan) i
odwrotnie.
-
2. Data: 2010-11-01 23:47:15
Temat: Re: interfejsy diagnistyczne OBD2 VAG i Renault - różnica
Od: "Robgold" <r...@i...pl>
Interfejs moze byc taki sam natomiast rozne jest do nich oprogramowanie.
Dodatkowo, w tych bardziej zaawansowanych interfejsach producenci celowo
zmenili standardowe sterowniki dla kowerterow COM aby widzialy je tylko ich
programy.
Dla uscislenia, ISO9141-2 K-line to opis warstwy fizyczniej, KWP2000 to
protokol komunikacji. KWP mozesz miec rownie dobrze opakowanego ramkami CAN
i przeslanego po nim.
Użytkownik "kk" <...@...pl> napisał w wiadomości
news:iamtjl$g4c$1@news.vectranet.pl...
> Zostałem zapytany ostatnio czym się różnią między sobą dwa interfejst
> kabelkowe
> - ja nie wiem. Może ktoś na forum ma większe rozeznanie.
>
> Mianowicie są dwa kabelki (interfefsy) które po podłączeniu do komputera
> przez gniazdo USB
> dodają do systemu dodatkowy port COM. Zakończone są identycznymi
> wtyczkami. Z jednej strony USB, drugiej wtykiem do gniazda
> diagnostycznego.
>
> Z drugiej strony tworzą interfejs K-Line według normy ISO 9141-2 -
> nazywany często KWP 2000.
> Nie jest to CAN.
>
> Przykład interfejsu OBD2<=>COM :
>
> http://pinoutsguide.com/images/obd2_iso9141-2_cable.
gif
>
>
> Na moje to bez względu na typ samochodu sam interfejs sprzętowy powinien
> być identyczny.
>
> Ale mechanicy twierdzą, że interfejsem do samochodów grupy VAG
> (VW,audi,skoda,seat) nie można sprawdzać pojazdów Renault (dacia, nissan)
> i odwrotnie.
>
>
>
>
>
>
>
-
3. Data: 2010-11-02 07:30:13
Temat: Re: interfejsy diagnistyczne OBD2 VAG i Renault - różnica
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Tue, 2 Nov 2010 00:47:15 +0100, Robgold wrote:
>Interfejs moze byc taki sam natomiast rozne jest do nich oprogramowanie.
>Dodatkowo, w tych bardziej zaawansowanych interfejsach producenci celowo
>zmenili standardowe sterowniki dla kowerterow COM aby widzialy je tylko ich
>programy.
Niekoniecznie celowo. To juz skomplikowane rzeczy, jeden zrobil to
tak, inny inaczej i sie roznia.
ODB2 to cztery interfejsy w jednym zlaczu - nie ma sie co dziwic ze
rozwiazanie zubozone do jednego nie wspolpracuje z innymi autami.
J.
-
4. Data: 2010-11-03 15:53:58
Temat: Re: interfejsy diagnistyczne OBD2 VAG i Renault - różnica
Od: "Marek S" <s...@o...pl>
Owszem jest taki zgodny z norma OBD2 w samochodach po 2000 r . To ze wtyczka
ta sama to inny temat , kazdy producent zaleca wlasny system diagnostyczny w
serwisach fabrycznych . Ochrona wlasnych interesów .
Marek S
Uzytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
news:ebfvc69ph9t7dbovj1n7k6sop110c7kp0d@4ax.com...
> On Tue, 2 Nov 2010 00:47:15 +0100, Robgold wrote:
>>Interfejs moze byc taki sam natomiast rozne jest do nich oprogramowanie.
>>Dodatkowo, w tych bardziej zaawansowanych interfejsach producenci celowo
>>zmenili standardowe sterowniki dla kowerterow COM aby widzialy je tylko
>>ich
>>programy.
>
> Niekoniecznie celowo. To juz skomplikowane rzeczy, jeden zrobil to
> tak, inny inaczej i sie roznia.
>
>
> ODB2 to cztery interfejsy w jednym zlaczu - nie ma sie co dziwic ze
> rozwiazanie zubozone do jednego nie wspolpracuje z innymi autami.
>
>
> J.
>