  • 31. Data: 2009-04-14 08:59:38
    Temat: Re: inteligentne liczniki energii ... do 2020 roku !?
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    > Użytkownik "Jacek" <a...@m...pl> napisał w wiadomości
    > news:9hbrc3z89uek$.b6n6etkdwybx.dlg@40tude.net...
    > > Pedzenie bimbru nie jest juz zakazane.
    >
    > Poproszę o podstawę prawną!
    >
    > Włodek ;)

    Kolego sympatyczny. Źle rozumujesz. To nie Jacek ma podać podstawę prawną tylko
    Ty. A dlaczego? Bo Jacek uważa że nie jest zakazane. Może się mylić. Każdy może
    się mylić albo czegoś nie wiedzieć. Jeśli Ty uważasz inaczej niż Jacek to
    powinieneś mu wytłumaczyć gdzie tkwi błąd. To normalne postępowanie wśród
    cywilizowanych ludzi. Może wydawać Ci się dziwne że ja pomimo innego zdania niż
    ma Jacek nie chcę podstawy prawnej ani sam nie piszę gdzie Jacek popełnia błąd.
    Nie ma w tym nic dziwnego. Sprawa jest poza tematem grupy. Tutaj można ją
    potraktować jako ciekawostkę przyrodniczą. Po części Jacek ma rację. Zakazane
    nie jest. Tylko w określonych warunkach za pędzenie są kary. Oznacza to że można
    dokąd nie złapią. Jak elektroniczne liczniki do wody, prądu i gazu się
    upowszechnią to wystarczy prosty algorytm do wyłapywania bimbrowników. Oznacza
    to kolejne skrócenie smyczy. I to mi się nie podoba.

  • 32. Data: 2009-04-14 09:03:01
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > tzn. technologi wdrożonej w praktyce umożliwiającej jednoczesny odczyt w
    > czasie rzeczywistym kilkudziesięciu milionów układów pomiarowych (liczba
    > liczników rozliczeniowych w Polsce).

    Sorry, ale gdzie jest powiedziane że odczyt musi być JEDNOCZESNY???

  • 33. Data: 2009-04-14 09:09:14
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    Wiadomo, że koszt energii się bardzo zmienia w ciągu doby,
    > więc różne urządzenia typu bojler mogłyby być załączane wtedy, kiedy
    > jest prognoza, że najbliższa 15-minutówka będzie odpowiednio tania.
    > Czyli taki licznik dwutaryfowy, tyle że 96-taryfowy.
    Chyba żartujesz że zrobią cokolwiek żebyś mniej płacił za prąd, gaz, benzynę,
    węgiel. Co to dla nich za interes że Ty mniej płacisz mniej za coś co musisz
    kupić. Nie znasz myku że jak ropa tanieje to oni jej nie kupują bo zrobili
    zapasy wtedy kiedy była najdroższa. Pawlak niedawno mówił ze gaz bardzo
    stanieje. Pierdzielił że może kosztować 1/4 tego co teraz. Faktycznie staniał
    chyba o 5%.

  • 34. Data: 2009-04-14 09:23:49
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Artur Miller" <a...@b...org> napisał w wiadomości

    > "Ghost" <g...@e...pl> wrote in message

    > bo jest okazja [zarobić na tym, utrzymać parę kierowniczych stołków, mówić
    > mądre słowa na ten temat, i setki innych powodów]
    >
    > przeciez wiadomo po co są komputery ... sa po to, zeby rozwiązywac te
    > problemy, których by nie było, gdyby nie było komputerów.

    Smieszne masz postrzeganie rzeczywistosci.

  • 35. Data: 2009-04-14 09:25:49
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Włodzimierz Wojtiuk" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Jacek" <a...@m...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Poproszę o podstawę prawną!

    Panstwo prawa nie zezwala, co najwyzej zakazuje - wiec jesli cos nie jest
    zakazane, nie bedzie do tego podstawy prawnej.

  • 36. Data: 2009-04-14 09:26:44
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "kogutek" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Jak elektroniczne liczniki do wody, prądu i gazu się
    > upowszechnią to wystarczy prosty algorytm do wyłapywania bimbrowników.

    Rzeco?

  • 37. Data: 2009-04-14 09:45:08
    Od: Jacek <a...@m...pl>

    A mi sie wydawalo, ze dla wlasnych potrzeb mozna pedzic.

  • 38. Data: 2009-04-14 10:25:30
    Od: "Jan Kowalski" <c...@N...gazeta.pl>

    Adam Dybkowski <a...@4...pl> napisał(a):

    > Oby nie kłamał. :)

    Na co jak na co, ale na to bym nie liczył.

  • 39. Data: 2009-04-14 11:40:48
    Od: Jingiel <X...@X...XX>

    Włodzimierz Wojtiuk pisze:
    > Użytkownik "Jacek" <a...@m...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Poproszę o podstawę prawną!

    Ustawa z dnia 18 października 2006 r. o wyrobie napojów spirytusowych
    oraz o rejestracji i ochronie oznaczeń geograficznych napojów
    spirytusowych (Dz.U. z 2006r. Nr 208, poz. 1539)

    2. Przepisów ustawy nie stosuje się do napojów spirytusowych
    wytworzonych domowym sposobem, na własny użytek i nieprzeznaczonych do
    obrotu.

    Jingiel

  • 40. Data: 2009-04-14 12:17:27
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > umowę z zakładem energetyczny, która by określała, że to ONI zdalnie
    > sterują _możliwością_ włączenia prądożernych urządzeń w domu.

    Wziąłeś się za spawanie i urzednik uzna, że zamiast 200 A starczy Ci np. 50
    :-)

    Jedziesz potem samochodem i odpada błotnik, który tydzień temu przyspawałeś
    :-)

    Pozdrawiam

    Jacek