  • Data: 2009-04-13 10:27:27
    Temat: Re: inteligentne liczniki energii ... do 2020 roku !?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Tomasz Wójtowicz napisał:

    > Tak. Neodym nie ma wpływu na licznik elektroniczny.
    >
    > Oczywiœcie mówimy o liczniku w pełni elektronicznym, a nie kręciołk
    > z elektronicznym liczydłem.

    Ani w pełni, ani kręciołek. Najczęściej w takich razach stosuje się
    cewkę Rogowskiego lub coś podobnego, a dalej obróbke elektroniczną.

    A tak przy okazji, znany jest mi prykład dość biednego kraju, w którym
    już jakieś dziesięć lat temu stosowano takie liczniki. Odczyt dokonywany
    jest (był?) z przelatującego samolotu.

    --
    Jarek