  • 11. Data: 2012-07-27 00:29:41
    Temat: Re: intel h55 p55 q57
    Od: Mr Misio <m...@g...pl>

    Użytkownik Jaskiniowiec napisał:

> [...]
    > tudziez taka sama do starszych odpowiednikow, a jest odrobine
    > oszczedniejszy od Sandy i ma mocniejsza grafike (HD4000) niz Sandy
    > Bridge(HD3000). Poza tym, posluzylby Ci juz na dluzej, niz i3... Na
    > upartego, nie musialbys w przyszlosci nawet brac i7, bo podejzewam, ze
    > nawet mocy tego i5 w normalnych warunkach jest ciezko skonsumowac :) Do
    > gier i tak wystarczy, bo w nich wazniejsza jest grafika, a do
    > pozostalych zastosowan... Wszystko wprawdzie zalezy od zadan, jednakze
    > przyrost mocy i7 wzgledem i5 nie jest na tyle duzy, by za to az tyle

    Wlasciwie to glownym powodem zmiany na mocniejszy jest to, ze mi sie
    filmiki HD troche dlugo renderuja. Wiec i5 wykorzystam - momentami :)

    Granie mnie na tym kompie nie interesuje ;)

    > Plyty z chipsetami serii P i Z miewaja tez zazwyczaj mocniejszy blok
    > zasilania (co by to nie znaczylo), co w przypadku mocnych prockow ma
    > znaczenie.

    Czyli Z77 mi zostaje :)

    82/

    > Odnosnie plyt i marek, to sie nie wypowiem, aczkolwiek z marek wolalbym
    > Intel lub AsRock niz GigaByte i Asus.

    Akurat na marke nie patrzylem, tylko szybko po obrazkach, zeby miala
    roznorodne sloty na karty :)

    W Intel to albo 3xPCI albo 3xPCIex1, AsRocki co przegladalem to dziwne,
    bo albo maja 2x PCIe x16 i 2 x x1 albo jeszcze mniej...

    > UEFI, to taki nowoczesny graficzy BIOS ;P Obecnie do wiekszosci nowych
    > plyt toto sie instaluje, zatem tym sie nie sugeruj...
    >
    > Pisales tez cos o energooszczednosci. Nie wiem, jak w serii i3, ale w i5
    > i i7 szukaj tych z literkami T (najoszczedniejszy) i S (oszczedny).

    Znaczy nie musze za bardzo popadac w energooszczednosc. Juz samo
    pozbycie sie zewnetrznej karty (z wiatrakiem na niej) to postep w moim
    przypadku. Potem skonfiguruje (mam nadzieje, ze i3/i5) obsluguja
    obnizanie czestotliwosci taktowania w idle i pobor mocy spadnie (C2D tak
    chodzi jak go nie zywam).

    > Cenowo od swoich "normalnych" modeli sie nie roznia, aczkolwiek dostac
    > je w PL trudno.
    >
    > I na koniec - rozgladales sie w rozwiazaniach AMD? Tez nie sa zle, za to
    > o wiele tansze.

    Nie chce AMD :)

    Skladalem kilka kompow na AMD znajomym na przestrzeni lat, i zawsze byly
    mniej wydajne. Wiem, ze to za to, ze byly tansze. Ale jakos mam tak, ze
    mnie o irytuje. Mam drugiego kompa PC na AMD, i to skladanego po tym jak
    skladalem C2D. Teoretycznie nowszy, nowoczesniejszy, ale jednak do C2D
    sie nie umywa. A wybieralem komponenty podobnej klasy do tych w C2D.
    Czyli plyta nie jakis low end tylko "rekomendowana przez wymagajacych"
    itp...

  • 12. Data: 2012-07-27 02:12:22
    Od: "Q" <n...@s...org>

    > Jak kot do jeza, ale staram sie podejsc do zlozenia sobie komutera.
    > Docelowo na i7, ale jak zwykle u mnie, najpierw najtanszy procek i3 i
    > dobra plyta, a za jakis czas wymiana procka na "wypasiony".

    Kiedys tez stosowalem taka polityke, ale z wiekiem stwierdzilem,
    ze "to sie nie oplaca", tzn.:
    Lepiej wziac tansza (ale dobra) plyte i jakiegos szybszego procka
    zamiast brac najtanszy proc + wypasiona plyte.

    > Ale ogolnie poleglem na wstepie przy wyborze chipseta (intel h55 p55 q57)

    Rozumiem, ze zadnych PCI, PCIe nie potrzebujesz, czyli po jednym PCI
    i jednym PCIe x16 (i ew. jakies PCIe x1) w zupelnosci wystarczy?
    Jesli tak, to moze cos micro ATX:
    ASRock Z68 Pro3-M
    http://www.ceneo.pl/12312972
    ok. 350zl
    Ma dobre opinie i calkiem niezle kreca sie na niej procki z "K".

    Do tego i5 3570K (ok. 950zl), ew. i5 2500K (ok. 900zl)
    + 4x4 GB DDR3 (ok. 300-400zl), ew. 2x4 GB (ok. 150-200zl).

    Calosc (plyta+proc+ram) wyjdzie wtedy ok. 1400-1500zl.

  • 13. Data: 2012-07-27 02:43:12
    Od: "Q" <n...@s...org>

    > Jesli tak, to moze cos micro ATX:
    > ASRock Z68 Pro3-M
    > http://www.ceneo.pl/12312972
    > ok. 350zl

    Ups, czas leci i juz mamy Z77.
    To moze cos podobnego tyle, ze nowszego:
    (cena ta sama - tez ok. 350zl)

    ASRock Z77 Pro4-M
    http://www.ceneo.pl/16701755

    ew.
    ASRock Z77M
    http://www.skapiec.pl/site/cat/13/comp/4569081

    Niestety nie znam tych plyt - zobacz co ludzie o nich pisza.

  • 14. Data: 2012-07-27 08:57:31
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    Mr Misio nabazgrał(a):

> [...]
    > W Intel to albo 3xPCI albo 3xPCIex1, AsRocki co przegladalem to dziwne, bo
    > albo maja 2x PCIe x16 i 2 x x1 albo jeszcze mniej...

    Może powiedz czego oczekujesz ?? bo na razie podałeś tylko Intel seria
    i3/i5/i7 do tego obsługa grafili z proca + stabilność.
    Jak ma być tylko procek + wbudowana grafika + slot PCI-E na przyszłość i ma
    to być stabilne jak skała to zostaje ci tylko Intel albo coś z Asrocka choć
    najtańsze płyty są takie sobie ...

    Popatrz na takie modele:

    http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=Z77%20Ex
    treme4-M&cat=Specifications
    http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=Z77%20Pr
    o3&cat=Specifications
    http://www.intel.com/content/www/us/en/desktops/desk
    top-board-dh77eb-media-brief.html

  • 15. Data: 2012-07-27 12:09:17
    Od: Jaskiniowiec <j...@p...pl>

    W dniu 27.07.2012 o 00:29 Mr Misio <m...@g...pl> pisze:

    > Wlasciwie to glownym powodem zmiany na mocniejszy jest to, ze mi sie
    > filmiki HD troche dlugo renderuja. Wiec i5 wykorzystam - momentami :)

    Gdybys od poczatku tak zaczal, to nie byloby niepotrzebnego pisania ;)
    Do renderingu filmow polecam i5/i7/E3. Po reszte odsylam do google lub
    *.intel.com, haslo: QuickSync.

    > Granie mnie na tym kompie nie interesuje ;)

    > Czyli Z77 mi zostaje :)

    Niekoniecznie. Ja mam AsRock Z68 Extreme3 Gen3 (jak u Ciebie, zalezalo mi
    na slotach PCI, oraz na stabilnosci, oraz dobrym wsparciu dla
    wirtualizacji) a na nim Xeon E3v2 odpowiednik i7v2.
    W sieci pojawiaja sie jakies opinie i porownania odnosnie serii Z60 i Z70
    i stwierdzenia, ze starsza seria jest lepsza (co by to nie znaczylo).
    Musisz poszukac po sieci i poczytac co autorzy tych teorii mieli na mysli.

    > W Intel to albo 3xPCI albo 3xPCIex1, AsRocki co przegladalem to dziwne,
    > bo albo maja 2x PCIe x16 i 2 x x1 albo jeszcze mniej...

    To chcesz PCIe czy PCI? ;) Poza tym, p/w. Sa plyty, posiadajace zarowno to
    i to, tylko trzeba dobrze poszukac ;)

> [...]
    > przypadku. Potem skonfiguruje (mam nadzieje, ze i3/i5) obsluguja
    > obnizanie czestotliwosci taktowania w idle i pobor mocy spadnie (C2D tak

    Bywaja b. energooszczedne karty jak np. AMD FirePro 2270, ktore w stresie
    ciagna gora 16W :) (lub odpowiednik NV 20W). Ale to tak tylko do
    informacji, bo majac i5/i7 mozna swobodnie pracowac na tym co ma w srodku,
    a czasem nawet i pograc :)

> [...]
    > sie nie umywa. A wybieralem komponenty podobnej klasy do tych w C2D.
    > Czyli plyta nie jakis low end tylko "rekomendowana przez wymagajacych"

    Niekoniecznie. AMD nadgonilo (szczegolnie ostatnie jednostki zapowiadaja
    sie ciekawie). Fakt, ze w Twoich zastosowaniach (AV) nadaja sie srednio,
    aczkolwiek odnosnie gier lub do laptopa, wolalbym AMD.

  • 16. Data: 2012-07-27 12:37:09
    Od: Mr Misio <m...@g...pl>

    > Gdybys od poczatku tak zaczal, to nie byloby niepotrzebnego pisania ;)

    Tyle, ze to nie jest główne moje zajecie, wiec ewentualnie pomysle nad
    i5 zamiast i3 :)

    > To chcesz PCIe czy PCI? ;) Poza tym, p/w. Sa plyty, posiadajace zarowno
    > to i to, tylko trzeba dobrze poszukac ;)

    No wlasnie szukam szukam, bo chce to i to :)

    > Niekoniecznie. AMD nadgonilo (szczegolnie ostatnie jednostki zapowiadaja
    > sie ciekawie). Fakt, ze w Twoich zastosowaniach (AV) nadaja sie srednio,
    > aczkolwiek odnosnie gier lub do laptopa, wolalbym AMD.

    No grac sie da, na "giercowym" kompie mam AMD i to dosc leciwy a do tego
    wypasiona (jak na mnie) karta grafiki :) I dziala :D

  • 17. Data: 2012-07-27 14:29:13
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Fri, 27 Jul 2012 12:09:17 +0200, Jaskiniowiec napisał(a):

    > Niekoniecznie. AMD nadgonilo (szczegolnie ostatnie jednostki zapowiadaja
    > sie ciekawie). Fakt, ze w Twoich zastosowaniach (AV) nadaja sie srednio,
    > aczkolwiek odnosnie gier lub do laptopa, wolalbym AMD.

    Właśnie te najnowsze to nie za bardzo. Seria A (ta z wbudowaną grafiką) to
    nadaje się tylko do zastosowań biurowych + proste gry i odtwarzanie video.
    FX ośmiojajowy jest troszeczkę szybszy i trochę tańszy niż najszybsze i5.
    Do obróbki video wyśmienity. Tu akurat fizyczna ilość rdzeni prawie liniowo
    przekłada się na wydajność. Niestety grafikę trzeba wsadzić zewnętrzną.
    Nawet płyty z grafiką na chipsecie AM3+ nie idzie kupić.

  • 18. Data: 2012-07-27 14:54:13
    Od: Jaskiniowiec <j...@p...pl>

    W dniu 27.07.2012 o 14:29 Leszek K. <l...@n...pl> pisze:

> [...]
    > przekłada się na wydajność. Niestety grafikę trzeba wsadzić zewnętrzną.
    > Nawet płyty z grafiką na chipsecie AM3+ nie idzie kupić.

    No nie do konca, bo QuickSync daje ogromnego kopa. Nawet CUDA i inne
    wynalazki maja przy tym zadyszke... A w Ivy Bridge rozszerzono QS o 3D,
    zwiekszono maksymalna obrabiana rozdzielczosc i dodano obsluge OpenCL,
    wiec mozna i z tego korzystac przy konwersji i obrobce.

    Gdyby wylaczyc QS, to sie zgadzam, ze wtedy AMD jest na zblizonym poziomie.

    Poza tym, piszac o AMD, mialem na mysli dopiero to, co ma wyjsc na
    jesieni, a tam juz nie jest zle. W dodatku do gier nie potrzeba ogromnej
    mocy CPU. Wystarczy wlasnie sredniak AMD, za to GPU, obojetnie, czy majac
    CPU Intela, czy AMD i tak musisz kupic osobne, by pograc w cos
    mocniejszego niz tetris.