    From: Mr Misio <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: intel h55 p55 q57
    Date: Fri, 27 Jul 2012 00:29:41 +0200

    Użytkownik Jaskiniowiec napisał:

> [...]
    > tudziez taka sama do starszych odpowiednikow, a jest odrobine
    > oszczedniejszy od Sandy i ma mocniejsza grafike (HD4000) niz Sandy
    > Bridge(HD3000). Poza tym, posluzylby Ci juz na dluzej, niz i3... Na
    > upartego, nie musialbys w przyszlosci nawet brac i7, bo podejzewam, ze
    > nawet mocy tego i5 w normalnych warunkach jest ciezko skonsumowac :) Do
    > gier i tak wystarczy, bo w nich wazniejsza jest grafika, a do
    > pozostalych zastosowan... Wszystko wprawdzie zalezy od zadan, jednakze
    > przyrost mocy i7 wzgledem i5 nie jest na tyle duzy, by za to az tyle

    Wlasciwie to glownym powodem zmiany na mocniejszy jest to, ze mi sie
    filmiki HD troche dlugo renderuja. Wiec i5 wykorzystam - momentami :)

    Granie mnie na tym kompie nie interesuje ;)

    > Plyty z chipsetami serii P i Z miewaja tez zazwyczaj mocniejszy blok
    > zasilania (co by to nie znaczylo), co w przypadku mocnych prockow ma
    > znaczenie.

    Czyli Z77 mi zostaje :)

    82/

    > Odnosnie plyt i marek, to sie nie wypowiem, aczkolwiek z marek wolalbym
    > Intel lub AsRock niz GigaByte i Asus.

    Akurat na marke nie patrzylem, tylko szybko po obrazkach, zeby miala
    roznorodne sloty na karty :)

    W Intel to albo 3xPCI albo 3xPCIex1, AsRocki co przegladalem to dziwne,
    bo albo maja 2x PCIe x16 i 2 x x1 albo jeszcze mniej...

    > UEFI, to taki nowoczesny graficzy BIOS ;P Obecnie do wiekszosci nowych
    > plyt toto sie instaluje, zatem tym sie nie sugeruj...
    >
    > Pisales tez cos o energooszczednosci. Nie wiem, jak w serii i3, ale w i5
    > i i7 szukaj tych z literkami T (najoszczedniejszy) i S (oszczedny).

    Znaczy nie musze za bardzo popadac w energooszczednosc. Juz samo
    pozbycie sie zewnetrznej karty (z wiatrakiem na niej) to postep w moim
    przypadku. Potem skonfiguruje (mam nadzieje, ze i3/i5) obsluguja
    obnizanie czestotliwosci taktowania w idle i pobor mocy spadnie (C2D tak
    chodzi jak go nie zywam).

    > Cenowo od swoich "normalnych" modeli sie nie roznia, aczkolwiek dostac
    > je w PL trudno.
    >
    > I na koniec - rozgladales sie w rozwiazaniach AMD? Tez nie sa zle, za to
    > o wiele tansze.

    Nie chce AMD :)

    Skladalem kilka kompow na AMD znajomym na przestrzeni lat, i zawsze byly
    mniej wydajne. Wiem, ze to za to, ze byly tansze. Ale jakos mam tak, ze
    mnie o irytuje. Mam drugiego kompa PC na AMD, i to skladanego po tym jak
    skladalem C2D. Teoretycznie nowszy, nowoczesniejszy, ale jednak do C2D
    sie nie umywa. A wybieralem komponenty podobnej klasy do tych w C2D.
    Czyli plyta nie jakis low end tylko "rekomendowana przez wymagajacych"
    itp...