    Subject: Re: intel h55 p55 q57
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Date: Fri, 27 Jul 2012 12:09:17 +0200
    From: Jaskiniowiec <j...@p...pl>

    W dniu 27.07.2012 o 00:29 Mr Misio <m...@g...pl> pisze:

    > Wlasciwie to glownym powodem zmiany na mocniejszy jest to, ze mi sie
    > filmiki HD troche dlugo renderuja. Wiec i5 wykorzystam - momentami :)

    Gdybys od poczatku tak zaczal, to nie byloby niepotrzebnego pisania ;)
    Do renderingu filmow polecam i5/i7/E3. Po reszte odsylam do google lub
    *.intel.com, haslo: QuickSync.

    > Granie mnie na tym kompie nie interesuje ;)

    > Czyli Z77 mi zostaje :)

    Niekoniecznie. Ja mam AsRock Z68 Extreme3 Gen3 (jak u Ciebie, zalezalo mi
    na slotach PCI, oraz na stabilnosci, oraz dobrym wsparciu dla
    wirtualizacji) a na nim Xeon E3v2 odpowiednik i7v2.
    W sieci pojawiaja sie jakies opinie i porownania odnosnie serii Z60 i Z70
    i stwierdzenia, ze starsza seria jest lepsza (co by to nie znaczylo).
    Musisz poszukac po sieci i poczytac co autorzy tych teorii mieli na mysli.

    > W Intel to albo 3xPCI albo 3xPCIex1, AsRocki co przegladalem to dziwne,
    > bo albo maja 2x PCIe x16 i 2 x x1 albo jeszcze mniej...

    To chcesz PCIe czy PCI? ;) Poza tym, p/w. Sa plyty, posiadajace zarowno to
    i to, tylko trzeba dobrze poszukac ;)

    > Znaczy nie musze za bardzo popadac w energooszczednosc. Juz samo
    > pozbycie sie zewnetrznej karty (z wiatrakiem na niej) to postep w moim
    > przypadku. Potem skonfiguruje (mam nadzieje, ze i3/i5) obsluguja
    > obnizanie czestotliwosci taktowania w idle i pobor mocy spadnie (C2D tak
    > chodzi jak go nie zywam).

    Bywaja b. energooszczedne karty jak np. AMD FirePro 2270, ktore w stresie
    ciagna gora 16W :) (lub odpowiednik NV 20W). Ale to tak tylko do
    informacji, bo majac i5/i7 mozna swobodnie pracowac na tym co ma w srodku,
    a czasem nawet i pograc :)

    > Nie chce AMD :)
    >
    > Skladalem kilka kompow na AMD znajomym na przestrzeni lat, i zawsze byly
    > mniej wydajne. Wiem, ze to za to, ze byly tansze. Ale jakos mam tak, ze
    > mnie o irytuje. Mam drugiego kompa PC na AMD, i to skladanego po tym jak
    > skladalem C2D. Teoretycznie nowszy, nowoczesniejszy, ale jednak do C2D
    > sie nie umywa. A wybieralem komponenty podobnej klasy do tych w C2D.
    > Czyli plyta nie jakis low end tylko "rekomendowana przez wymagajacych"
    > itp...

    Niekoniecznie. AMD nadgonilo (szczegolnie ostatnie jednostki zapowiadaja
    sie ciekawie). Fakt, ze w Twoich zastosowaniach (AV) nadaja sie srednio,
    aczkolwiek odnosnie gier lub do laptopa, wolalbym AMD.