  • 1. Data: 2013-07-11 11:45:16
    Temat: informatyka sledcza?
    Od: "mikrus" <m...@m...com>

    Co jakiś czas w mediach przy opisywaniu sprawcy jakiegoś przestępcy,
    wychodzą na jaw frazy, które sprawca wpisywał w internecie.
    Mam pytanie: czy to zwykłe przeglądanie historii odwiedzanych stron i
    ciasteczek, czy coś bardziej wyszukanego, np wtyku u IPS? Czy programy
    typu CCLEANER zabezpieczają przed tego typu śledztwami?

  • 2. Data: 2013-07-11 22:10:20
    Temat: Re: informatyka sledcza?
    Od: jg <f...@f...pl>

    Dnia Thu, 11 Jul 2013 11:45:16 +0200, mikrus napisał(a):

> [...]
    > ciasteczek, czy coś bardziej wyszukanego, np wtyku u IPS? Czy programy
    > typu CCLEANER zabezpieczają przed tego typu śledztwami?

    tak na szybko:
    jak maja dostep do kompa sprawcy to moze to co piszesz.
    jak nie to analiza baz danych na serwerach.

    --
    jg

  • 3. Data: 2013-07-17 00:18:19
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "mikrus" <m...@m...com> wrote in message
> [...]
    > Mam pytanie: czy to zwykłe przeglądanie historii odwiedzanych stron i
    > ciasteczek, czy coś bardziej wyszukanego, np wtyku u IPS?

    zalezy, te informacje da sie wyrwac na szereg sposobow zaczynajac od
    www.google.com/searchhistory/ przez analize historii i cache przegladarki
    (ktorych wyczyszczenie jest niewystarczajace - trzeba nadpisac) konczac
    na podsluchu online jezeli mieli go na oku (keyloggery, nagrywanie
    klawiatury, podsluch lacza)

    > Czy programy typu CCLEANER zabezpieczają przed tego typu śledztwami?

    rozsadne minimum zeby zachowac prywatnosc to szyfrowanie dysku,
    nie szpiegujaca przegladarka, odpowiednie skonfigurowanie
    wyszukiwarki, vpn i rozsadek

    to dalej nie rozwiazuje nawet polowy problemow stojacych przed
    przestepcami m.in. odcisk palca przegladarki, faktu ze wiekszosc
    zapytan i tak jest zapisywana przez wyszukiwarki i w przypadku
    specyficznych zapytan da sie je czasem skorelowac, mozliwosci
    analizy tego co ktos robi na podstawie samych zapytan dns ktore moga
    byc logowane u operatora itd. itp. mozliwosci zeby kogos zlapac
    nawet post factum jest multum

  • 4. Data: 2013-07-18 20:19:14
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 17.07.2013 00:18, m4rkiz pisze:
    > mozliwosci zeby kogos zlapac nawet post factum jest multum

    Taaaa, tylko wystarczy, że znajdzie się ktoś kto ma pojęcie o tym co
    robi i już go nie znajdą, nie złapią i mogą - za przeproszeniem -
    pocałować w dupę. Oczywiście na dłuższą metę ciężko uchronić się przed
    błędem, ale spokojnie byłbym w stanie przygotować jednorazową akcję i
    nikt nigdy nawet by mnie nie próbował wiązać mnie ze sprawą. Najczęściej
    jednak ludzie sami wiszą zalogowania do google, korzystają z IE i
    naiwnie wierzą, że są anonimowi.

    --
    Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza

  • 5. Data: 2013-07-18 20:36:40
    Od: rs <n...@n...spam.info>

    On 7/18/2013 2:19 PM, anacron wrote:

> [...]
    > błędem, ale spokojnie byłbym w stanie przygotować jednorazową akcję i
    > nikt nigdy nawet by mnie nie próbował wiązać mnie ze sprawą.

    hehehe. dokladnie z takich powodow jakie wyzej opisales, to kolesie
    wpadaja. bo im sie wydaje. <rs>

  • 6. Data: 2013-07-18 22:41:19
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "anacron" <a...@a...pl> wrote in message
> [...]
    > nikt nigdy nawet by mnie nie próbował wiązać mnie ze sprawą. Najczęściej
    > jednak ludzie sami wiszą zalogowania do google, korzystają z IE i

    znalezienie to kwestia tego jak bardzo im sie chce i ile bledow popelnisz,
    nikt nie bedzie rzezbil zbyt gleboko w przypadku dupereli, ale jezeli
    bedzie to najwazniejsza rzecz do zrobienia to mysle ze sa w stanie
    znalezc kazdego, zwlaszcza jezeli nie bedzie to jakas akcja 'od czapy'
    tylko cos z jasnym motywem

  • 7. Data: 2013-07-26 14:49:11
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-07-18 22:41, m4rkiz pisze:

    > znalezienie to kwestia tego jak bardzo im sie chce i ile bledow popelnisz,

    A co powiecie na taki plan:

    Kupuję w sklepie laptopa i kartę SIM.
    Odczekuję kilka tygodni, żeby ewentualne zapisy z kamer przemysłowych
    się pokasowały.
    Popełniam przestępstwo z użyciem tego sprzętu i go niszczę.

    Na moje oko wygląda całkiem niewykrywalnie choć wadą jest, że trzeba
    trochę za to zapłacić.

    --
    MN

  • 8. Data: 2013-07-27 18:59:55
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Marcin N" <m...@o...pl> wrote in message
> [...]
    > Popełniam przestępstwo z użyciem tego sprzętu i go niszczę.
    > Na moje oko wygląda całkiem niewykrywalnie choć wadą jest, że trzeba trochę za

    zakladajac ze uzyles czystego systemu i nie popelniles zadnego bledu
    zostawiajac jakies slady w necie* mozna:

    na podstawie imei modemu, numeru i serialu karty oraz listy bts do
    ktorych sie logowala maja (o ile im sie chce drazyc temat) - sklep
    razem z data i czasem,

    mozna przejsc sie po okolicy i sprawdzic
    co widac na systemach cctv z dluzszym czasem retencji

    od reki ustalaja tez miejsce z ktorego sie
    polaczyles, najczesciej z dokladnoscia do kilkuset m,

    mozna skorelowac logowania do sieci twojego laptopa z komorka
    czy innym sprzetem ktory miales przy sobie (jakis gps z opcja
    raportowania korkow, lojack z raportowaniem na zewnatrz itd.)

    sprawdzic zapisy z kamer w okolicy w czasie kiedy popelniasz
    czyli trzeba by to lamac prawo poza miastem (tu w gre wchodza
    fotoradary itd.)

    zebrac slady na miejscu (opony, buty, niedopalki itd.)

    podejsc do sprawy tradycyjnie i sprawdzic kto mial motyw zeby zrobic
    to co zostalo zrobione

    itd. itp. pewnie sporo rzeczy nie przyszlo mi nawet do glowy

    oczywiscie planujac to wystarczajaco dokladnie czesto mozna uniknac
    zlapania, ale bede sie upieral ze ew. wpadka to tylko kwestia srodkow
    ktore zostana zaangazowane w zlapanie sprawcy - przy sprawach za tysiace
    czy dziesiatki tysiecy, bez ofiar sprawe dostanie jakas lokalna komenda,
    sprawy za miliony i wiecej lub z ofiarami beda badali najlepsi w te klocki

    *o tym to mozna ksiazke napisac

  • 9. Data: 2013-07-29 08:36:32
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-07-27 18:59, m4rkiz pisze:

> [...]
    > sprawy za miliony i wiecej lub z ofiarami beda badali najlepsi w te klocki

    Jakoś nie do końca jestem przekonany.
    Sprzęt kupiony tylko w jednym celu - nigdy przedtem ani potem nie
    używany. Żadnych statystyk czy korelacji nie uzyskasz.
    Podłączenie do sieci w takim miejscu, żeby kamery monitoringu nie były w
    stanie namierzyć sprawcy - to chyba najtrudniejszy dziś element.

    Można iść do lasu, można zamknąć się w jakimś samochodzie, ale pewnie
    wypadałoby go najpierw ukraść.

    Hmm, ciekawe zagadnienie. Zapewne ten wątek jest teraz automatycznie
    śledzony przez jakieś służby, napiszę więc, że jestem uczciwym
    obywatelem, który sobie teoretyzuje.

    --
    MN

  • 10. Data: 2013-07-29 12:55:01
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    W liście datowanym 29 lipca 2013 (08:36:32) napisano:

> [...]

    > Hmm, ciekawe zagadnienie. Zapewne ten wątek jest teraz automatycznie
    > śledzony przez jakieś służby, napiszę więc, że jestem uczciwym

    A ja nakarmię roboty zbierające hasła kluczowe:
    Bomba
    Trotyl
    Zamach
    Uran