    From: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: ilu jest programistow na swiecie?
    Date: Tue, 17 May 2011 06:43:10 +0100

    On 17/05/2011 03:13, A.L. wrote:

    > Nie. Poza tym, headhunter nikomu niczego nei wysyla.

    Tak w ogóle oczywiście wysyłają. Jak do mnie dzwoni headhunter i
    opowiada mi o stanowiskach, na które rekrutuje, to mu mówię np. "to i to
    mnie nie interesuje, ale tamto i śmamto mnie zaciekawiło, możesz mi
    wysłać opis stanowiska?" I najczęściej wysyła mi job spec napisany przez
    zatrudniającą firmę, rzadziej sam kleci jakiś opis.

    Myślę, że kompetentnemu programiście, który ma już pracę, nie będzie
    chciało się biegać za ofertą jeśli headhunter nie jest mu nawet w stanie
    przesłać opisu. A jak nawet ma opis, to może pomyśli "praca wygląda na
    ciekawą, ale ja już mam ciekawą pracę. Po co miałbym zmieniać." A jak na
    specu widzi, że w tamtej ciekawej pracy zarobi 50% więcej niż w tej
    ciekawej, co ją ma, to zawsze jest jakaś motywacja.