  • Data: 2011-06-13 22:57:41
    Temat: Re: ile pamieci [HTML]
    Od: "JoteR" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "RadoslawF" napisał:

    > Zmartwie cię, podane przez ciebie lata w Makach to specjalizowane
    > pamięci które do niczego innego nie pasowały czyli 168 pin DIMM.

    Oj, to chyba już w PowerMacach. Nie pamiętam, co było w Centrisach i
    Quadrach, ale pamiętam, że pierwsze ich dostawy (1994 r.) przyszły z jednym
    modułem wielkości 4 MiB (chwilowe braki, bo jakaś fabryka się sfajczyła).
    Graficy byli wniebowzięci ;-)

    > Takie simy o jakich rozmawiamy były w starszych maczkach mających
    > jeszcze procesory motoroli 68xxx.

    AFAIR w tym czasie dozbrajane były Mac IIci, stąd chyba te 8-bitowe moduły.
    Ale głowy za to nie dam.

    > Kolejna sprawa to simy większe od 32MB było dużo droższe więc
    > rzadsze oraz mniej eksponowane w reklamach. Na allegro simy do
    > 32MB są bardzo tanie, większe są drogie i rzadko są dostępne.

    Jak przeglądam cenniki i zamówienia z tamtego okresu, to najczęściej natykam
    się na pozycję "16 MB RAM". Tym rozmiarem raczej trudno dojechać do 128 MiB,
    stąd mój sceptycyzm w kwestii rozszerzania pamięci w PC do tego rozmiaru z
    powodu wprowadzenia Windows 95. Ani nie było takiej potrzeby, ani za
    uzasadnionych ekonomicznie możliwości. W dwa lata później - i owszem.

    JoteR