-
11. Data: 2018-04-12 19:38:58
Temat: Re: ile auto może spalić
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
W dniu 2018-04-12 o 18:06, J.F. pisze:
>>> Ale fakt, żeby mój jeździł podobnie jak na benzynie to sam musiałem
>>> trochę powymieniać i pogrzebać
>
>> Z założenia gaz zakłada się w celu oszczędzania a nie dla
>> uzyskania rajdowego czy wyścigowego stylu jazdy.
>> I typowy użytkownik instalacji LPG godzi się z pogorszeniem
>> osiągów.
>
> Albo i nie, bo zalozyl instalacje, aby wyscigowy styl jazdy byl
> oszczedny ... dla kieszeni :-)
:-)
> Od czasu wtryskowych instalacji gazu w zasadzie nie widze powodu, aby na
> gazie bylo slabiej.
Od czasu rozpowszechnienia się samolotów i helikopterów nie widzę
powodu aby w miastach na drogach były korki. A są.
Z tego samego powodu montuje się instalacje LPG które pogarszają
osiągi auta. Bo wychodzi taniej. :-)
> Tylko trzeba dobrac wtryskiwacze i parownik.
Pewny jesteś?
Osiągów nie pogarsza instalacja wtrysku LPG w fazie ciekłej.
A parownik służy do zmiany stanu LPG z ciekłego do lotnego.
I przed wtryskiwaczem a za parownikiem będziesz go znowu sprężał
do stanu ciekłego?
Pozdrawiam
-
12. Data: 2018-04-12 19:42:16
Temat: Re: ile auto może spalić
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 12.04.2018 o 17:50, RadoslawF pisze:
> Z założenia gaz zakłada się w celu oszczędzania a nie dla
> uzyskania rajdowego czy wyścigowego stylu jazdy.
> I typowy użytkownik instalacji LPG godzi się z pogorszeniem
> osiągów.
Czemu miałby się godzić? Przy typowych mocach (do 150KM) nie ma żadnego
problemu z dobraniem reduktora i wtrysków, żeby auto chodziło jak na
benzynie. Powyżej też się da, tylko trzeba się postarać, czasem dwa
reduktory dać jak masz więcej niż 200KM pod maską.
Shrek
-
13. Data: 2018-04-12 19:43:12
Temat: Re: ile auto może spalić
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 12.04.2018 o 13:52, Uzytkownik pisze:
> Moje wszystkie samochody jakie miałem do tej pory i mam - benzynowe na
> gaz czy Diesle, palą dokładnie tyle samo.
>
> Ile bym nie wlał to wszystko spalają :)
Mój tylko raz wszystko spalił. I to na dwóch kółkach;)
Shrek
-
14. Data: 2018-04-12 20:18:04
Temat: Re: ile auto może spalić
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Mnie podwyzki ceny benzyny nie ruszaja bo od dawna tankuje za 50 zlotych.
-
15. Data: 2018-04-12 20:18:43
Temat: Re: ile auto może spalić
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
W dniu 2018-04-12 o 19:42, Shrek pisze:
>> Z założenia gaz zakłada się w celu oszczędzania a nie dla
>> uzyskania rajdowego czy wyścigowego stylu jazdy.
>> I typowy użytkownik instalacji LPG godzi się z pogorszeniem
>> osiągów.
>
> Czemu miałby się godzić? Przy typowych mocach (do 150KM) nie ma żadnego
> problemu z dobraniem reduktora i wtrysków, żeby auto chodziło jak na
> benzynie. Powyżej też się da, tylko trzeba się postarać, czasem dwa
> reduktory dać jak masz więcej niż 200KM pod maską.
Bo to taka ciekawostka. Strony www i gazety powiązane w jakiś sposób
z producentami lub instalatorami twierdzą to co ty.
Pozostałe to co ja.
A najciekawsze że wszystkie hurtem twierdzą że montaż instalacji
z wtryskiem gazu w fazie ciekłej nie powoduje spadków mocy.
Czyli jednak inne instalacje powodują. :-)
Pozdrawiam
-
16. Data: 2018-04-12 20:46:50
Temat: Re: ile auto może spalić
Od: Maciek <d...@p...onet.pl>
Dnia Thu, 12 Apr 2018 17:50:29 +0200, RadoslawF napisał(a):
> I typowy użytkownik instalacji LPG godzi się z pogorszeniem
> osiągów.
Współczesne instalacje LPG praktycznie nie pogarszają osiągów. Mam
paliwożerne auto z dużym silnikiem o mocy 215 koni, a reduktor dla silników
300-konnych. Nie ma problemu z zasilaniem gazem, a rozpoznawać na czym jadę
bez patrzenia na kontrolki nauczyłem sie po dobrym roku. Róznica jest
minimalna.
--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl
-
17. Data: 2018-04-12 20:55:24
Temat: Re: ile auto może spalić
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 12.04.2018 o 20:18, RadoslawF pisze:
> Bo to taka ciekawostka. Strony www i gazety powiązane w jakiś sposób
> z producentami lub instalatorami twierdzą to co ty.
No jeżdzę od 6 lat na LPG i różnicy nie widzę. Inna sprawa, że jak
załączam klimę też nie widzę różnicy;)
> Pozostałe to co ja.
Dobra - uściślę - rzeczywiście drobny spadek mocy pewnie będzie - tyle,
że niezauważalny dla zwykłego użytkownika.
Trochę jak z audiofilami - niby drut z wieszaka z ikei brzmi jakby koń
na blachę lał, ale w ślepym tescie nie ma korelacji;)
> A najciekawsze że wszystkie hurtem twierdzą że montaż instalacji
> z wtryskiem gazu w fazie ciekłej nie powoduje spadków mocy.
> Czyli jednak inne instalacje powodują. :-)
Rozumowanie w stylu "skoro reklamują lewoskrętną witaminę C to znaczy,
że ta druga nie działa".;)
BTW. W fazie ciekłej to chyba chwalą się, że można wycisnąć nieznacznie
więcej niż na PB. Że tyle samo to było na zwykłej sekwencji:P
Shrek
-
18. Data: 2018-04-12 21:15:03
Temat: Re: ile auto może spalić
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Thu, 12 Apr 2018 20:18:43 +0200, RadoslawF napisał(a):
> W dniu 2018-04-12 o 19:42, Shrek pisze:
>> Czemu miałby się godzić? Przy typowych mocach (do 150KM) nie ma żadnego
>> problemu z dobraniem reduktora i wtrysków, żeby auto chodziło jak na
>> benzynie. Powyżej też się da, tylko trzeba się postarać, czasem dwa
>> reduktory dać jak masz więcej niż 200KM pod maską.
>
> Bo to taka ciekawostka. Strony www i gazety powiązane w jakiś sposób
> z producentami lub instalatorami twierdzą to co ty.
> Pozostałe to co ja.
> A najciekawsze że wszystkie hurtem twierdzą że montaż instalacji
> z wtryskiem gazu w fazie ciekłej nie powoduje spadków mocy.
> Czyli jednak inne instalacje powodują. :-)
Hm ...
https://www.gcautogaz.pl/hamownia/
Choc tak prawde mowiac - spodziewalbym sie, ze nie trzeba az tak
precyzyjnie stroic, tam chyba sa juz mechanizmy automatycznego
strojenia ...
Moze te inne instalacje to z czasow I generacji?
J.
-
19. Data: 2018-04-12 21:45:29
Temat: Re: ile auto może spalić
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
W dniu 2018-04-12 o 20:55, Shrek pisze:
>> Bo to taka ciekawostka. Strony www i gazety powiązane w jakiś sposób
>> z producentami lub instalatorami twierdzą to co ty.
>
> No jeżdzę od 6 lat na LPG i różnicy nie widzę. Inna sprawa, że jak
> załączam klimę też nie widzę różnicy;)
Mało kto jest w stanie zauważyć różnice kilku procentową.
Ale argument w stylu skoro ja nie widzę to nie istnieje
jak najbardziej godny internetowego trolla.
>> Pozostałe to co ja.
>
> Dobra - uściślę - rzeczywiście drobny spadek mocy pewnie będzie - tyle,
> że niezauważalny dla zwykłego użytkownika.
Czyli jednak potwierdzasz. To w jakim celu pisałeś wcześniej że
różnicy nie ma?
> Trochę jak z audiofilami - niby drut z wieszaka z ikei brzmi jakby koń
> na blachę lał, ale w ślepym tescie nie ma korelacji;)
Tutaj chyba o sobie piszesz, nie widzisz więc swobodnie piszesz
ze nie ma.
>> A najciekawsze że wszystkie hurtem twierdzą że montaż instalacji
>> z wtryskiem gazu w fazie ciekłej nie powoduje spadków mocy.
>> Czyli jednak inne instalacje powodują. :-)
>
> Rozumowanie w stylu "skoro reklamują lewoskrętną witaminę C to znaczy,
> że ta druga nie działa".;)
Raczej że skoro wreszcie ten typ reklamują jako nie powodujący spadków
mocy to poprzednie powodowały. :-)
> BTW. W fazie ciekłej to chyba chwalą się, że można wycisnąć nieznacznie
> więcej niż na PB. Że tyle samo to było na zwykłej sekwencji:P
A jakiś link do tych "chyba" rewelacji?
Pozdrawiam
-
20. Data: 2018-04-12 21:48:49
Temat: Re: ile auto może spalić
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
W dniu 2018-04-12 o 20:46, Maciek pisze:
>> I typowy użytkownik instalacji LPG godzi się z pogorszeniem
>> osiągów.
>
> Współczesne instalacje LPG praktycznie nie pogarszają osiągów. Mam
> paliwożerne auto z dużym silnikiem o mocy 215 koni, a reduktor dla silników
> 300-konnych. Nie ma problemu z zasilaniem gazem, a rozpoznawać na czym jadę
> bez patrzenia na kontrolki nauczyłem sie po dobrym roku. Róznica jest
> minimalna.
Nie pogarszają czy "praktycznie nie pogarszają"? bo to nie oznacza
tego samego.
Pozdrawiam