-
21. Data: 2018-04-12 21:53:14
Temat: Re: ile auto może spalić
Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>
On 2018-04-12 10:33, Bolko wrote:
> Ostatnio jechałem autem z LPG.
> Mimo że instalacja sprawna to w pewnym momencie układ LPG nie wyrabiał
> z dostarczaniem paliwa i jechałem na benzynie.
byc moze walniety reduktor, zapchane filtry lpg
> Każdy się pyta ile twoje auto pali?
> Mając na myśli minimalne spalanie.
>
> Moje brzmi ile może spalić paliwa standardowe auto z dwulitrową benzyną
> w dobrym stanie technicznym jadące autostradą w dobrych warunkach drogowych
> w niedziele rano.
moja 2 litrowa wolnossaca benzyna pali 8-16 litrow gazu w zaleznosci od
predkosci - w okolicach 140 blizej 8, w okolicach 200 blizej 16 :)
srednie spalanie w cyklu mieszanym mam w okolicach 10 litrow lpg
-
22. Data: 2018-04-12 21:54:32
Temat: Re: ile auto może spalić
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2018-04-12 o 10:33, Bolko pisze:
> tak mnie naszło po ostatnim wyjeździe
>
> Ostatnio jechałem autem z LPG.
> Mimo że instalacja sprawna to w pewnym momencie układ LPG nie wyrabiał
> z dostarczaniem paliwa i jechałem na benzynie.
>
>
> Każdy się pyta ile twoje auto pali?
> Mając na myśli minimalne spalanie.
>
> Moje brzmi ile może spalić paliwa standardowe auto z dwulitrową benzyną
> w dobrym stanie technicznym jadące autostradą w dobrych warunkach drogowych
> w niedziele rano.
>
>
> I dlaczego tak mało pali?
>
Już Ci mówię.
2.0T 320KM 530Nm pali od 9l/100km LPG do 20l/100km LPG pierwszy
przypadek 90-100km/h drugi 200-230km/h z hamowaniem do 120 jak jakiś
włóczykij zechce zjechać na lewy pas, nie patrząc w lusterko, pyrkając
na tempomacie bo przed nim jedzie ktoś 10km/h wolniej.
Co do wydajności instalacji, każda instalacja ma w 100% spełniać
zapotrzebowanie na paliwo danego silnika w każdych warunkach, jeśli nie,
jest zwyczajnie niesprawna. Chyba że silnik ma wymagania wyższe niż
technologiczna możliwość wydajności wtryskiwaczy gazowych.
Mniejsza moc na LPG? Bzdura, LPG ma wyższą wartość oktanową niż benzyna
100oktanowa i jeśli soft w sterowniku benzynowym zostanie dostosowany do
korzystania z paliwa wysokooktanowego to na LPG mocy będzie więcej niż
na benzynie. Ale ile gazowników zajmuje się strojeniem sterowników
benzynowych? Ilu gazowników używa sondy AFR do strojenia LPG? Aż w końcu
ilu gazowników ma jakiekolwiek pojęcie o tym co robi...
--
Pozdrawiam
Lewis
-
23. Data: 2018-04-12 22:08:57
Temat: Re: ile auto może spalić
Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>
W dniu 12.04.2018 o 10:33, Bolko pisze:
> Mimo że instalacja sprawna to w pewnym momencie układ LPG nie wyrabiał
> z dostarczaniem paliwa i jechałem na benzynie.
To instalacja jest niesprawna. Zużyty/za mały reduktor/listwa,
nieszczelność w układzie...
--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz
-
24. Data: 2018-04-12 22:11:00
Temat: Re: ile auto może spalić
Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>
W dniu 12.04.2018 o 14:43, RadoslawF pisze:
> Jaki gazownik dobierając reduktor zakłada że posiadacz będzie
> piłował powyżej pięciu tysięcy obrotów?
Nie miałeś auta z LPG, zazdrościsz oszczędności i tak sobie wmawiasz :-)
--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz
-
25. Data: 2018-04-12 22:21:58
Temat: Re: ile auto może spalić
Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>
W dniu 12.04.2018 o 17:50, RadoslawF pisze:
> Z założenia gaz zakłada się w celu oszczędzania a nie dla
> uzyskania rajdowego czy wyścigowego stylu jazdy.
> I typowy użytkownik instalacji LPG godzi się z pogorszeniem
> osiągów.
LOL. Tak jak benzynę się chipuje modyfikując mapę, tak gaz także posiada
swoją mapę wtryskową. Przy założeniu instalacji lub wymianie listwy
wtryskowej należy ją skalibrować (najczęściej auto kalibracją), ale jak
ktoś kumaty to wie że jeżeli silnik posiada turbo to i tak powinien
gazownik się z nim przejechać i ręcznie ją jeszcze poprawić patrząc na
to co mu AFR pokazuje.
Z nową listwą i ręczna kalibracją, się zdziwisz jak zobaczysz że takie
auta nawet szybciej przyspieszają na gazie niż na benzynie.
--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz
-
26. Data: 2018-04-12 23:00:12
Temat: Re: ile auto może spalić
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik Zenek Kapelinder 4...@g...com ...
> Mnie podwyzki ceny benzyny nie ruszaja bo od dawna tankuje za 50
> zlotych.
ROTFL, cóz za wspaniała zasada ekonomii...
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
A świstak siedzi i wyrabia nadgodziny.
-
27. Data: 2018-04-12 23:12:53
Temat: Re: ile auto może spalić
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 12.04.2018 o 21:45, RadoslawF pisze:
>> No jeżdzę od 6 lat na LPG i różnicy nie widzę. Inna sprawa, że jak
>> załączam klimę też nie widzę różnicy;)
>
> Mało kto jest w stanie zauważyć różnice kilku procentową.
No właśnie. A skoro nie odczuwa, to z jego punktu widzenia nie ma różnicy.
>> Dobra - uściślę - rzeczywiście drobny spadek mocy pewnie będzie -
>> tyle, że niezauważalny dla zwykłego użytkownika.
>
> Czyli jednak potwierdzasz. To w jakim celu pisałeś wcześniej że
> różnicy nie ma?
Potwierdzam - _być_może_ istnieje róznica niemieżalna dla ZU.
>> Trochę jak z audiofilami - niby drut z wieszaka z ikei brzmi jakby koń
>> na blachę lał, ale w ślepym tescie nie ma korelacji;)
>
> Tutaj chyba o sobie piszesz, nie widzisz więc swobodnie piszesz
> ze nie ma.
No subiektywnie skoro jest niedostrzeglna, to jej nie ma.
>> BTW. W fazie ciekłej to chyba chwalą się, że można wycisnąć
>> nieznacznie więcej niż na PB. Że tyle samo to było na zwykłej sekwencji:P
>
> A jakiś link do tych "chyba" rewelacji?
http://www.egp.pl/vialle.htm
Tu masz wykres;)
Shrek
-
28. Data: 2018-04-13 00:13:30
Temat: Re: ile auto może spalić
Od: s...@g...com
W dniu czwartek, 12 kwietnia 2018 03:33:48 UTC-5 użytkownik Bolko napisał:
> tak mnie naszło po ostatnim wyjeździe
>
> Ostatnio jechałem autem z LPG.
> Mimo że instalacja sprawna to w pewnym momencie układ LPG nie wyrabiał
> z dostarczaniem paliwa i jechałem na benzynie.
>
>
> Każdy się pyta ile twoje auto pali?
> Mając na myśli minimalne spalanie.
>
> Moje brzmi ile może spalić paliwa standardowe auto z dwulitrową benzyną
> w dobrym stanie technicznym jadące autostradą w dobrych warunkach drogowych
> w niedziele rano.
>
>
> I dlaczego tak mało pali?
pytanie bez sensu i celu.
Jadac spokojnie w okolicy 90-100-110 ropniak spali okolo 4,5-5,5l/100km.
Benzyniak jakies 20-30% wiecej, LPG kolejne 30-50% wiecej od benzyny.
Czyli odpowiednio 6,5-8l/100km benzyny i 8-12l/100 gazu.
Jak sie miescisz w takich granicach to ok. Jak nie to albo cos nie tak z autem, albo
noga ciezka, albo wiatr w twarz/plecy.
Temat walkowany do znudzenia.
-
29. Data: 2018-04-13 01:40:07
Temat: Re: ile auto może spalić
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Thu, 12 Apr 2018 17:50:29 +0200, RadoslawF napisał(a):
> W dniu 2018-04-12 o 14:48, tck pisze:
>
>>>>>> Mimo że instalacja sprawna to w pewnym momencie układ LPG nie wyrabiał
>>>>>> z dostarczaniem paliwa i jechałem na benzynie.
>>>>>
>>>>> No to raczej niesprawna...
>>>>
>>>> Nawet na pewno niesprawna. Masz źle dobrany reduktor i/lub wtryski.
>>>
>>> Jaki gazownik dobierając reduktor zakłada że posiadacz będzie
>>> piłował powyżej pięciu tysięcy obrotów?
>>>
>>>
>>
>> Dlaczego piłował? Jest to w zakresie pracy silnika?
>
> Jazdę na takich wysokich obrotach nazywa się piłowaniem.
> Nawet jeśli są jeszcze przed czerwonym polem.
>
>> Ale fakt, żeby mój jeździł podobnie jak na benzynie to sam musiałem
>> trochę powymieniać i pogrzebać
>
> Z założenia gaz zakłada się w celu oszczędzania a nie dla
> uzyskania rajdowego czy wyścigowego stylu jazdy.
> I typowy użytkownik instalacji LPG godzi się z pogorszeniem
> osiągów.
Jeśli na instalacji z wtryskiem gazu jest jakiekolwiek pogorszenie osiągów,
oznacza to że instalacja jest uszkodzona, bądź z założenia zła i należy ją
naprawić.
Dalsza jazda taką instalacją to za chwilę remont silnika.
Spadek osiągów był charakterystyczny dla instalacji podciśnieniowych,
bazujących na zwężce w dolocie generującej podciśnienie sterujące poborem
gazu.
A mając wtrysk, jeszcze długo przed wyczuwalnym pogorszeniem osiągów, jest
jazda na zbyt ubogiej mieszance paliwa, co w połączeniu z gorszym
odbieraniem ciepła przez LPG w porównaniu z benzyną, prowadzi do szybkiego
zużycia świec, wypalenia uszczelki pod głowicą, uszkodzeń zaworów i ich
uszczelnień. Czasami nawet wypalenia tłoków (to zazwyczaj jak jest turbo).
Do tego ECU silnika szybko "ogłupieje" współpracując z taką instalacją,
sonda lambda wykryje ubogą mieszankę, a ECU bezskutecznie będzie próbował
to korygować podnoszeniem korekt czasu wtrysku.
W efekcie może się to skończyć wręcz przelewaniem i zwiększonym zużyciem
paliwa w zakresach gdzie jeszcze LPG się jakoś wyrabia, a ECU już pracuje w
trybie pętli otwartej.
-
30. Data: 2018-04-13 02:01:23
Temat: Re: ile auto może spalić
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Thu, 12 Apr 2018 21:54:32 +0200, Lewis napisał(a):
> Co do wydajności instalacji, każda instalacja ma w 100% spełniać
> zapotrzebowanie na paliwo danego silnika w każdych warunkach, jeśli nie,
> jest zwyczajnie niesprawna.
Dokładnie - no powiedzmy że ma w 100% spełniać jak silnik jest rozgrzany i
jest w stanie ogrzewać skutecznie parownik.
Bo powiedzmy że jak samochód przełącza się na LPG przy 30C, no to trzeba
się liczyć z tym że przez ten czas do rozgrzania silnika nie należy go
pałować, bo się reduktor może nie wyrobić.
> Chyba że silnik ma wymagania wyższe niż
> technologiczna możliwość wydajności wtryskiwaczy gazowych.
Nie ma takiego silnika ;)
> Mniejsza moc na LPG? Bzdura, LPG ma wyższą wartość oktanową niż benzyna
> 100oktanowa i jeśli soft w sterowniku benzynowym zostanie dostosowany do
> korzystania z paliwa wysokooktanowego to na LPG mocy będzie więcej niż
> na benzynie.
Problemem gazu jest to, że podawany jest w fazie gazowej, czym "zabiera"
kilka % objętości cylindra, przez co mieści się tam mniej powietrza.
Nadrabia nieco lepszymi właściwościami, i gdzieś to tam wychodzi w
okolicach zera.
W praktyce więc auta mają taką samą moc na LPG jak i benzynie.
Wiadomo że indywidualnym strojeniem można ją trochę podnieść - ale to
zarówno na lpg jak i benzynie.
> Ale ile gazowników zajmuje się strojeniem sterowników
> benzynowych?
Ło panie ;) To robiła fabryka, tego się nie dotyka.
Co ciekawe - w dawnych czasach dla LPG montowało się urządzenia
przyspieszające zapłon (w praktyce po prostu opóźniające go o prawie całą
fazę).
Ale od kiedy auta się mocniej skomputeryzowały, to już się raczej tego nie
dotyka.
Niektóre ECU potrafią same wyczuć czujnikiem spalania stukowego, że zapłon
należy przyspieszyć przy wyższej liczbie oktanowej, a niektóre tak jak
piszesz - warto o kilka stopni przeprogramować.
> Ilu gazowników używa sondy AFR do strojenia LPG? Aż w końcu
> ilu gazowników ma jakiekolwiek pojęcie o tym co robi...
Tu jest jedna racja którą powiedział RadoslawF - ludzie gaz montują z
biedy, a nie bogactwa i bardzo istotna dla większości klientów jest cena
instalacji.
Gazownik, nawet jeśli byłby w stanie to zrobić dobrze, to po prostu nie ma
czasu na strojenie.
On ma jeden dzień na zrobienie wszystkiego - od wlewu gazu, przez zbiornik,
przewody, po wiercenie kolektorów.
Strojenie robi komputer gazu sam w ramach autoadaptacji, na testowym
przejeździe wokół warsztatu i tyle.