eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyile auto może spalićRe: ile auto może spalić
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: ile auto może spalić
    Date: Sat, 14 Apr 2018 09:02:38 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 69
    Message-ID: <pas92g$pr4$1@node1.news.atman.pl>
    References: <7...@g...com>
    <paodhs$1p3$1@node1.news.atman.pl>
    <1qlu6iwv79i1d$.uc7i8qgn18we$.dlg@40tude.net>
    <papp3n$hgq$1@node2.news.atman.pl>
    <188g778b3vmhx.r5akhp7qpw3m$.dlg@40tude.net>
    NNTP-Posting-Host: user-94-254-236-27.play-internet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1523689360 26468 94.254.236.27 (14 Apr 2018 07:02:40
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 14 Apr 2018 07:02:40 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:52.0) Gecko/20100101 Thunderbird/52.7.0
    In-Reply-To: <188g778b3vmhx.r5akhp7qpw3m$.dlg@40tude.net>
    Content-Language: pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2628980
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2018-04-14 o 02:33, Tomasz Pyra pisze:

    > Widziałem już instalacje z 2 wtryskiwaczami razy 6 cylindrów, to i 3x4
    > pewnie też by się upchało na dłuższych wężykach.
    > A reduktor to nie wiem - w sumie reduktorowi wydaje się łatwiej obniżać
    > ciśnienie z bezwzględnych kilkunastu-kilkudziesięciu bar na 3bar niż na
    > 1bar. On pracuje na różnicy ciśnienień.


    Jakby było miejsce to można pchać, teraz turbię swojego okulara E55,
    oczywiście LPG jak było tak będzie ale tam zostanie skromne 60-70KM z
    cylindra więc nie będę się szarpać o 2 wtryski bo na jednym podoła jak
    zadbam o stabilne ciśnienie.


    > Swoją drogą to nie rozumiem dlaczego LPG pracują na tak małych
    > nadciśnieniach - rzędu 1.2bar ponad ciśnienie w kolektorze. Wtrysk benzyny
    > zazwyczaj 3-4bar.
    >

    Co do reduktora może fizycznie łatwiej zredukować o mniej niż więcej ale
    sądzę że membrany i uszczelniacze szybko pójdą się czesać przy ciśnieniu
    powiedzmy 3-4bar. Nieraz wystarczy że trafi się jakiś wściekły reduktor
    typu KME Gold GT który w cutoffie pompuje się w kosmos i niejednokrotnie
    powoduje zalewanie wtrysków ciekłym gazem.


    >>> Co ciekawe - w dawnych czasach dla LPG montowało się urządzenia
    >>> przyspieszające zapłon (w praktyce po prostu opóźniające go o prawie całą
    >>> fazę).
    >>> Ale od kiedy auta się mocniej skomputeryzowały, to już się raczej tego nie
    >>> dotyka.
    >>> Niektóre ECU potrafią same wyczuć czujnikiem spalania stukowego, że zapłon
    >>> należy przyspieszyć przy wyższej liczbie oktanowej, a niektóre tak jak
    >>> piszesz - warto o kilka stopni przeprogramować.
    >>
    >> Piggy back z powodzeniem stosuje się nadal i całkiem dobrze to działa ;)
    >
    > No ale właśnie zastanawia mnie dlaczego obecnie jednak dość rzadko.

    Bo wszyscy idą na łatwiznę, elektronika samochodowa zrobiła się bardzo
    hermetyczna i nieraz trudno podać jej sygnał inny niż jest przez nią
    oczekiwany bo się wykrzaczy.


    >
    > O ile stare instalacje gen I-II do samochodów z elektronicznym zapłonem,
    > prawie zawsze miały przyspieszacz zapłonu osobno.
    >
    > A dziś w takich typowych zestawach do montażu - rzecz prawie niespotykana.

    Dalej sam sobie odpowiedziałeś - TANIO PANIE MA BYĆ!



    >> Dlatego trzeba skupić się na porządnej robocie a januszy gonić wpizdu
    >
    > No ale to się nie uda.
    > 90% klientów obdzwoni wszystkie zakłady w województwie żeby znaleźć ten co
    > mu el-pe-gie zamontuje za 1900zł.
    > Na najgorszym reduktorze który będzie trzeba regulować przy każdej zmianie
    > pogody, na najgorszych wtryskiwaczach i wszystkim najgorszym - byle taniej.
    >

    Mi się całkiem dobrze żyje z tym podejściem, o wiele mniej stresów :)

    --
    Pozdrawiam
    Lewis

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: