-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: ile auto może spalić
Date: Sat, 14 Apr 2018 09:02:38 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 69
Message-ID: <pas92g$pr4$1@node1.news.atman.pl>
References: <7...@g...com>
<paodhs$1p3$1@node1.news.atman.pl>
<1qlu6iwv79i1d$.uc7i8qgn18we$.dlg@40tude.net>
<papp3n$hgq$1@node2.news.atman.pl>
<188g778b3vmhx.r5akhp7qpw3m$.dlg@40tude.net>
NNTP-Posting-Host: user-94-254-236-27.play-internet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1523689360 26468 94.254.236.27 (14 Apr 2018 07:02:40
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 14 Apr 2018 07:02:40 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:52.0) Gecko/20100101 Thunderbird/52.7.0
In-Reply-To: <188g778b3vmhx.r5akhp7qpw3m$.dlg@40tude.net>
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2628980
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2018-04-14 o 02:33, Tomasz Pyra pisze:
> Widziałem już instalacje z 2 wtryskiwaczami razy 6 cylindrów, to i 3x4
> pewnie też by się upchało na dłuższych wężykach.
> A reduktor to nie wiem - w sumie reduktorowi wydaje się łatwiej obniżać
> ciśnienie z bezwzględnych kilkunastu-kilkudziesięciu bar na 3bar niż na
> 1bar. On pracuje na różnicy ciśnienień.
Jakby było miejsce to można pchać, teraz turbię swojego okulara E55,
oczywiście LPG jak było tak będzie ale tam zostanie skromne 60-70KM z
cylindra więc nie będę się szarpać o 2 wtryski bo na jednym podoła jak
zadbam o stabilne ciśnienie.
> Swoją drogą to nie rozumiem dlaczego LPG pracują na tak małych
> nadciśnieniach - rzędu 1.2bar ponad ciśnienie w kolektorze. Wtrysk benzyny
> zazwyczaj 3-4bar.
>
Co do reduktora może fizycznie łatwiej zredukować o mniej niż więcej ale
sądzę że membrany i uszczelniacze szybko pójdą się czesać przy ciśnieniu
powiedzmy 3-4bar. Nieraz wystarczy że trafi się jakiś wściekły reduktor
typu KME Gold GT który w cutoffie pompuje się w kosmos i niejednokrotnie
powoduje zalewanie wtrysków ciekłym gazem.
>>> Co ciekawe - w dawnych czasach dla LPG montowało się urządzenia
>>> przyspieszające zapłon (w praktyce po prostu opóźniające go o prawie całą
>>> fazę).
>>> Ale od kiedy auta się mocniej skomputeryzowały, to już się raczej tego nie
>>> dotyka.
>>> Niektóre ECU potrafią same wyczuć czujnikiem spalania stukowego, że zapłon
>>> należy przyspieszyć przy wyższej liczbie oktanowej, a niektóre tak jak
>>> piszesz - warto o kilka stopni przeprogramować.
>>
>> Piggy back z powodzeniem stosuje się nadal i całkiem dobrze to działa ;)
>
> No ale właśnie zastanawia mnie dlaczego obecnie jednak dość rzadko.
Bo wszyscy idą na łatwiznę, elektronika samochodowa zrobiła się bardzo
hermetyczna i nieraz trudno podać jej sygnał inny niż jest przez nią
oczekiwany bo się wykrzaczy.
>
> O ile stare instalacje gen I-II do samochodów z elektronicznym zapłonem,
> prawie zawsze miały przyspieszacz zapłonu osobno.
>
> A dziś w takich typowych zestawach do montażu - rzecz prawie niespotykana.
Dalej sam sobie odpowiedziałeś - TANIO PANIE MA BYĆ!
>> Dlatego trzeba skupić się na porządnej robocie a januszy gonić wpizdu
>
> No ale to się nie uda.
> 90% klientów obdzwoni wszystkie zakłady w województwie żeby znaleźć ten co
> mu el-pe-gie zamontuje za 1900zł.
> Na najgorszym reduktorze który będzie trzeba regulować przy każdej zmianie
> pogody, na najgorszych wtryskiwaczach i wszystkim najgorszym - byle taniej.
>
Mi się całkiem dobrze żyje z tym podejściem, o wiele mniej stresów :)
--
Pozdrawiam
Lewis
Następne wpisy z tego wątku
- 14.04.18 11:50 Shrek
- 14.04.18 12:01 Lewis
- 14.04.18 12:09 Shrek
- 14.04.18 12:21 Lewis
- 14.04.18 12:27 Shrek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Prawdziwy ekologiczny samochód
- Stało się...
- skodeczka up
- Seba strikes back
- Motoryzacyjni giganci ograniczają produkcję elektryków.
- Home defence :) czyli Remote Guns
- Ubezpieczenie OC
- Podroz elektrykiem w UK 2x drozsza od podrozy dieslem...
- Żenujące. Kupujesz elektryka żeby udawał ci spaliniaka
- Autobus sie pali.
- Pożar pod żyrardowem
- jak zmierzyć średnicę tarczy?
- kto jest winny zmarnowaniu legendy Passata?
- nowe samochody to gówno ładnie opakowane
- Cholera KUPIŁBYM MG MG3
Najnowsze wątki
- 2024-10-06 Prawdziwy ekologiczny samochód
- 2024-10-05 Stało się...
- 2024-10-05 skodeczka up
- 2024-10-04 Wieszanie się przy aktywnym SMP
- 2024-10-05 Warszawa => Senior Developer React Native <=
- 2024-10-05 Katowice => Administrator IT - Wirtualizacja i Konteneryzacja <=
- 2024-10-05 Warszawa => Senior Software Engineer (C, Java) <=
- 2024-10-05 Warszawa => Menadżer Okręgu <=
- 2024-10-05 Warszawa => Specjalista/tka ds. Zamówień publicznych <=
- 2024-10-05 Warszawa => Senior C Software Engineer <=
- 2024-10-05 Warszawa => Senior PHP Laravel Developer (e-commerce) <=
- 2024-10-05 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-10-05 Warszawa => Data Scientist / Data Engineer (modele predykcyjne) <=
- 2024-10-05 Warszawa => ADMINISTRATOR SYSTEMÓW IT <=
- 2024-10-04 Katowice => Data Scientist <=