eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyile auto może spalićRe: ile auto może spalić
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: ile auto może spalić
    Date: Sat, 14 Apr 2018 08:49:58 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 36
    Message-ID: <pas8ao$p4s$1@node1.news.atman.pl>
    References: <7...@g...com>
    <paodhs$1p3$1@node1.news.atman.pl>
    <1qlu6iwv79i1d$.uc7i8qgn18we$.dlg@40tude.net>
    <5ad0598d$0$992$65785112@news.neostrada.pl>
    <papok4$ao4$1@node1.news.atman.pl> <paqkud$6n3$2@node1.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: user-94-254-236-27.play-internet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1523688600 25756 94.254.236.27 (14 Apr 2018 06:50:00
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 14 Apr 2018 06:50:00 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:52.0) Gecko/20100101 Thunderbird/52.7.0
    In-Reply-To: <paqkud$6n3$2@node1.news.atman.pl>
    Content-Language: pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2628979
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2018-04-13 o 18:13, Shrek pisze:
    > W dniu 13.04.2018 o 10:09, Lewis pisze:
    >
    >> Zwykła sonda wąskopasmowa "stroi" mieszankę w CL jako tako w okolicy
    >> AFR=14.7 czyli lambda = 1 co dale ma w zasadzie w dupie i gazownik bez
    >> sondy szerokopasmowej może sobie jedynie wywróżyć po napięciu sondy
    >> czy ma ubogo czy bogato a nie czy ma właściwy afr.
    >
    > Ale w CL niezależnie od tego co gazownik nastawi i tak ECU będzie dążyło
    > do lambda 1 (w uproszczeniu) dopóki się korekty nie skończą. Dopóki
    > sonda jest sprawna to w zasadzie jak nie mamy doczynienia z wyjątkowym
    > paprakiem, to może nie optymalnie ale jako tako się wystroi w
    > autokalibracji. Potem można podejrzeć korekty, zmianę czasów wtrysków
    > przy przełączaniu i w dwie osoby nawet bez sondy szerokopasmowej całkiem
    > dobrze wystroisz.
    >
    > Shrek

    OK ale to co się dzieje w CL ma nikły wpływ na silnik (niskie
    obciążenie, niskie obroty, niska temp spalin) i trzeba wybitnie
    spierdolić strojenie by zrobić krzywdę silnikowi. CL to w zasadzie wpływ
    na środowisko.
    OL to już spore obciążenie i tu o krzywdę silnika naprawdę nie trudno. O
    ile przelanie go w OL zmniejszy moc i zwiększy emisję spalin, to nie
    będzie miało większego wpływu na silnik, o tyle wystrojenie za ubogo
    może szybko upalić tłoki i zawory.
    Z kolei przelanie silnika paliwem ciekłym może spowodować wypłukiwanie
    filmu olejowego i w konsekwencji zatarcie gładzi cylindra a nawet
    rozrzedzenie oleju i zatarcie na panewkach.

    Tak więc strojenie na węch zostawiam januszom.


    --
    Pozdrawiam
    Lewis

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: