-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: ile auto może spalić
Date: Sat, 14 Apr 2018 08:49:58 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 36
Message-ID: <pas8ao$p4s$1@node1.news.atman.pl>
References: <7...@g...com>
<paodhs$1p3$1@node1.news.atman.pl>
<1qlu6iwv79i1d$.uc7i8qgn18we$.dlg@40tude.net>
<5ad0598d$0$992$65785112@news.neostrada.pl>
<papok4$ao4$1@node1.news.atman.pl> <paqkud$6n3$2@node1.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: user-94-254-236-27.play-internet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1523688600 25756 94.254.236.27 (14 Apr 2018 06:50:00
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 14 Apr 2018 06:50:00 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:52.0) Gecko/20100101 Thunderbird/52.7.0
In-Reply-To: <paqkud$6n3$2@node1.news.atman.pl>
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2628979
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2018-04-13 o 18:13, Shrek pisze:
> W dniu 13.04.2018 o 10:09, Lewis pisze:
>
>> Zwykła sonda wąskopasmowa "stroi" mieszankę w CL jako tako w okolicy
>> AFR=14.7 czyli lambda = 1 co dale ma w zasadzie w dupie i gazownik bez
>> sondy szerokopasmowej może sobie jedynie wywróżyć po napięciu sondy
>> czy ma ubogo czy bogato a nie czy ma właściwy afr.
>
> Ale w CL niezależnie od tego co gazownik nastawi i tak ECU będzie dążyło
> do lambda 1 (w uproszczeniu) dopóki się korekty nie skończą. Dopóki
> sonda jest sprawna to w zasadzie jak nie mamy doczynienia z wyjątkowym
> paprakiem, to może nie optymalnie ale jako tako się wystroi w
> autokalibracji. Potem można podejrzeć korekty, zmianę czasów wtrysków
> przy przełączaniu i w dwie osoby nawet bez sondy szerokopasmowej całkiem
> dobrze wystroisz.
>
> Shrek
OK ale to co się dzieje w CL ma nikły wpływ na silnik (niskie
obciążenie, niskie obroty, niska temp spalin) i trzeba wybitnie
spierdolić strojenie by zrobić krzywdę silnikowi. CL to w zasadzie wpływ
na środowisko.
OL to już spore obciążenie i tu o krzywdę silnika naprawdę nie trudno. O
ile przelanie go w OL zmniejszy moc i zwiększy emisję spalin, to nie
będzie miało większego wpływu na silnik, o tyle wystrojenie za ubogo
może szybko upalić tłoki i zawory.
Z kolei przelanie silnika paliwem ciekłym może spowodować wypłukiwanie
filmu olejowego i w konsekwencji zatarcie gładzi cylindra a nawet
rozrzedzenie oleju i zatarcie na panewkach.
Tak więc strojenie na węch zostawiam januszom.
--
Pozdrawiam
Lewis
Następne wpisy z tego wątku
- 14.04.18 09:02 Lewis
- 14.04.18 11:50 Shrek
- 14.04.18 12:01 Lewis
- 14.04.18 12:09 Shrek
- 14.04.18 12:21 Lewis
- 14.04.18 12:27 Shrek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
Najnowsze wątki
- 2024-11-24 Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- 2024-11-22 OC - podwyżka
- 2024-11-22 wyszedł z domu bez buta
- 2024-11-22 Bieda hud.
- 2024-11-24 DS1813-10 się psuje
- 2024-11-23 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-23 Szczecin => QA Engineer <=
- 2024-11-23 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => DevOps Specialist <=
- 2024-11-22 Kraków => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-11-22 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=