  • 61. Data: 2018-01-09 19:40:13
    Temat: Re: ile autko pali na wolnych obrotach?
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Wiesz czym sie roznimy? Tobie sie wydaje a ja wiem.

    W porządku - sprawdziłem pobieżnie - wygląda ze masz rację.

    Ps. czyli w tesli jak załączysz to zasięg o 1/4 spada;)

    Shrek

  • 62. Data: 2018-01-09 19:47:48
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2018 o 19:40 Shrek <...@w...pl> pisze:

    > W porządku - sprawdziłem pobieżnie - wygląda ze masz rację.
    >
    > Ps. czyli w tesli jak załączysz to zasięg o 1/4 spada;)
    >
    > Shrek

    To co Zenek podał to i tak jest zaniżone. Typowe sprężarki klimatyzacji do
    napędu potrzebują 7-11KW.
    5KW to pewnie w clio 1.5 dci. Jak masz większe auto, klima 2-4 strefowa to
    i moc odpowiednio większa.
    W słabym aucie jak wciśniesz AC ( bo klima manualna) to efekt jest taki
    jakby Ci ktoś podczepił przyczepę 1,5T.

    TG

  • 63. Data: 2018-01-09 19:47:57
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 09-01-2018 o 11:31, J.F. pisze:

    > P.S. w mondeo czulem ze klima pracuje. I obroty spadaly, i wyprzedzal
    > jakos gorzej.
    > W oplach tego nie czuc, i ciekaw jestem - klima mniejsza, jakos
    > "łagodnie startuje", komputer wylacza po wdepnieciu gazu ...

    Kiedyś z mechanikiem gadałem na ten temat. Klima w zależności od auta i
    softu różnie jest sterowana. Potrafi mieć np. 3 tryby pracy a do tego
    wyłączać się przy mocnym przyspieszaniu by nie zabierać mocy.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 64. Data: 2018-01-09 19:49:41
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2018 o 19:47 Marek S <p...@s...com> pisze:

    > Potrafi mieć np. 3 tryby pracy a do tego wyłączać się przy mocnym
    > przyspieszaniu by nie zabierać mocy.

    Tym nie zarządza klima a jakiś komp - BSI, kalkulator silnika czy inne
    ustrojstwo.

    TG

  • 65. Data: 2018-01-09 19:59:36
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > to i moc odpowiednio większa.
    > W słabym aucie jak wciśniesz AC ( bo klima manualna) to efekt jest taki

    No to skoro tesla pali 20kWh na 100 a klima bierze 10kWh to z 300 km
    zasięgu po włączeniu klimy zostaje 200;)

    Shrek

  • 66. Data: 2018-01-09 20:03:16
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Tomasz Gorbaczuk <g...@a...pl> wrote:

    > To ile Ty tych km robisz? - ja w życiu nie wymieniałem rozrusznika,
    > alternatora, bendix'a - a mój rekord to prawie 370kkm w plugawej renówce
    > :-)
    > W tym roku sprzedałem kolejnego francuza z przebiegiem 260kkm i zarówno
    > rozrusznik jak i alternator w nim były oryginalne.

    Jesli chodzi o alternatory to niestety ja już wymieniałem po jednym razie w
    każdym z czterech japońców jakie mam/miałem. Oj, w Nissanie chyba nie. Jego
    miałem najkrocej.

  • 67. Data: 2018-01-09 20:03:17
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Tomasz Gorbaczuk <g...@a...pl> wrote:

    > Tym nie zarządza klima a jakiś komp - BSI, kalkulator silnika czy inne
    > ustrojstwo.

    Tylko że wyłączanie klimy w wilgotnym i ciepłym klimacie skutkowałoby
    zaduchem w kabinie ktory momentalnie poczułbyś. Nie robiliby tego.

  • 68. Data: 2018-01-09 20:03:37
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2018 o 19:59 Shrek <...@w...pl> pisze:

    > No to skoro tesla pali 20kWh na 100 a klima bierze 10kWh to z 300 km
    > zasięgu po włączeniu klimy zostaje 200;)

    Tesla to inna inszość. Tam może być to inteligentniej rozwiązane. Nie mam
    pojęcia jak :-)

    TG

  • 69. Data: 2018-01-09 20:08:19
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2018 o 20:03 Pszemol <P...@p...com> pisze:

    > Tylko że wyłączanie klimy w wilgotnym i ciepłym klimacie skutkowałoby
    > zaduchem w kabinie ktory momentalnie poczułbyś. Nie robiliby tego.

    Dokładnie tak było to rozwiązane w Grand Scenicu Reno. Przy zwiększonym
    zapotrzebowaniu mocy, sprężarka była wyłączana. Miałem kiedyś do tego auta
    instrukcję serwisową i pisałem o tym na tej grupie (albo może na forum
    renówek :-) ).

    TG

  • 70. Data: 2018-01-09 20:08:30
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Tesla to inna inszość. Tam może być to inteligentniej rozwiązane. Nie
    > mam pojęcia jak :-)

    Ale że co - inną fizykę mają?

    Shrek