  • Data: 2012-02-13 12:29:47
    Temat: Re: ile V powinien miec akumulator
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:2950355184$20120213131415@squadack.com...
    > W nowszych samochodach może być 13.8V - dostosowanie do żelowych
    > akumulatorów...

    Z racji pracy mam w samochodach przechodzone żelówki z UPSów i bez zmian w
    regulatorze śmigają zwykle zaskakująco długo (3-4 lata, sumarycznie z 8 lat
    pracy), ot taki eksperyment. W żelowych zresztą przy pracy cyklicznej też
    można z napięciem podjechać do znamionowo 14,5V - ale to o czym piszesz
    niżej - trudno określić czy to cykliczna czy buforowa.
    Z moich doświadczeń wynika, że standardowe padają z racji wytrzęsionego
    materiału płyt, zmian w strukturze z racji głębokiego
    rozładwania/zasiarczenia. Nie często moje aku wysycha - ubytek elektrolitu
    powstaje tylko upalnym latem - gdzie znów powinno się napięcie ładowania
    zgodnie z zasadą zmniejszać no i do tego akumulator pracuje non stop praweie
    w pełni naładowany.
    Regulator w moim samochodzie ustala od prawie 15 przy -25 do 14 przy +30.
    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz